Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Folk i alternativbevegelsen elsker å gi andre råd. Jeg synes det er storarted å fortelle andre hva de bør gjøre, delvis fordi jeg kan glimre med egen visdom og kjærlighet og delvis fordi det er hyggelig å dele med andre. Men det er viktig å tone førstnevnte ned for å ikke virke påtrengende, for ellers virker det mot sin hensikt. Litt påtatt ydmykhet og falsk beskjedenhet er nødvendig. Da lytter folk mer, så lenge de ikke gjennomskuer "skuespillet" som jo gjerne kan være ganske så ubevisst fra den gode rådgivers side.

I spirituelle bøker står det side opp og side ned med setninger som: "du bør gjøre slik" og "du bør tenke sånn". På engelsk bruker man "you" i stedet for "du" og i mine ører lyder det mindre påtrengende, men likevel er beskjeden klar: her er en forfatter som vet hva du bør gjøre for å få det bedre. Og kanskje vedkommende gjør det, hva vet jeg.

Jeg kikket på en ny bok som heter Norsk Tantra. Den er full av "Du bør"-setninger. Og jeg kjente igjen meg selv i denne skrivestilen. Har ikke lyst til å skrive slik lenger. Selv om man ikke bruker ordet "du" kan en merke når en rådgiver står bak en setning. Den har gjerne noe litt hardt og kontant over seg, eller så kan den smyge seg rundt deg med fine ord og myke vendinger. Men det krever tid, tålmodighet og kreativitet å skrive annerledes. Det er ikke alltid jeg tar meg tid til det når noe nytt oppdages som jeg gjerne vil dele. Begynner likevel å få mer sansen for dikt, unntatt nidviser og kampdikt.

På den annen side, gir jeg ikke nå råd mot utilstrekkelig rådgivning, og tilfredsstiller jeg kravene jeg selv stiller? Det må andre avgjøre. Prøver mitt beste, eller kanskje nestebeste, i alle fall...
GjenopprettetMedlem
Ja, det kan være svært så ergeig å få dyttet på seg råd. Og sant, folk i alternativbevegelsen kan være flinke til  å dytte i både uskyld og glede. Jeg har vært der selv og kanskje så er jeg der enda. Men ikke av de værste, håper jeg. Rekner med at folk tør å si direkte ifra hvis de føler det går over alle støvleskaft. Gjerne med en hyggelig personlig melding i postkassa. Det hadde jo vært riktig så koselig :)

Når det gjelder å skrive engelske ord: Det kommer ganske så naturlig da jeg lever i omgivelser som krever det av meg til dagelig. Hjernen tenker faktisk på engelsk også innimellom, uten at jeg har fått det intravenøst gjennom tantra. (Som forøvrig er ganske fasinerende tilstand, og da tenker jeg ikke på det som oser ut med sexuelle opplevelser, men livsstilen og filosofien).

MEN, men har lært meg å ikke la meg irritere! :) Eller jeg prøver så godt jeg kan. Noeon ganger helt umulig, men noen ganger klarer jeg det faktisk i lange perioder.
Det er faktisk ganske så herrrrlig tilstand.
MEN det kan være irriterende for de som ønsker å irritere :)

Skal prøve å være i en tilstand der dikt kommer flytende, men kan ikke garantere noe :)
Anonymous
Enig du bør gjøre ditt og datt er ingen veiledning,
skulle man få informasjon til et medmennske så er det greit å si dette kommer inn her nå, hva føler du om det ?
la mennesker tenke selv er viktig sånn jeg ser det,
men skulle ting bare dette ut, så er det litt forsendt å prøve å snu sagt er sagt.

så kom humoren  :lol: en liten historie !

satt å koste meg med en  :beer:
våren var kommet å der kom energien
ut å kos deg, du er aldri på dans lengre
ja godt om vel avgårde det bar på bar  :beer:
å da var det jo røyken som skreik har du glemt meg
så ut bar det, å der satt det selfølgelig ei  :'(
hun sitter å pusser brillene å sier til meg
jeg er så dritt lei jeg ser ikke,
jeg har grønn stær
å nå kan ingen hjelpe meg
har du prøvd laser ?
det hjalp ikke
hun viste ingen ting om at jeg var healer
samtidig som at jeg syntes da den gang, at det hører ikke sammen med pilsen i handa
så jeg smilte inni meg, jeg var ikke full å ikke edru
så da spurte jeg om ønsker du å se
ja selvfølgelig
kan jeg få kjenne på øya dine ?
ja
ja vel jeg får vel sette på lasern jeg da
stillhet i 2 minutter da stoppet energien
så utbryter fy faan å vondt dette gjorde
for å si det sånn hun var langt fra pen i munnen
å bedre bled det ikke da jeg tok opp tygge gummy pakka å ba henne å lese det som stod bak på den
å selvfølgelig leste hun det kl 2 på natta i dårlig lys
jeg trodde jeg hadde godt syn jeg men sorry
jeg tror det ikke sa hun
så kommer det en kraft i meg å det var et PÅTRENGENDE RÅD
nå holder du kjeft å di brillene dine legger du i veska, de skal du aldrig bruker mer.
å en ting du SKAL love meg er at i morgen når du står opp SKAL du si jeg ser...
å det gjør hun den dag i dag
EN HYLLEST TIL ENERGIEN OG PÅTRENGENDE RÅD FRA DEN  J LOVE THE POWER  grønn stær pytt sa krafta  :beer:
GjenopprettetMedlem
Arti Bast.  :) 
Høres ut som du er i samme humør som det jeg har i kveld... men så er jo fullmånen like om hjørnet også da....  :w00t:

Hengte opp "nye" gardiener på kjøkkenet i dag.  Fire forskjellige farger!! Det ble så flott altså! 

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
pytt sa krafta 

Jævlig bra!