Forum /
tilbake / Gratulasjon til Norgesmesteren i "Dommedag": Passopp
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I går kveld dro jeg og Passopp på Kjettersk Kjellers temakveld «Dommedag 2012: Apokalypse nå igjen?». Det ble et foredrag av Egil Asprem (medforfatter i nyutgitte bok «Dommedag: verdens undergagn før og nå») samt musikk, underholdning mm. Nå kommer det som er Sjamansonerelevant: siste ledd av temakvelden var en konkurranse for å kåre «Norgesmester i Dommedag». 7 lag stilte. 6 dommere dømte. Og her utspant teorier om hvordan mennesket selv kan utrydde seg selv, ideer om at verdensredningen-må-ligge-hos-indigobarna, og ymse inkludert konjakkbestikkelser av dommergruppa.
Hvem vant?
Det var Passopp fra Sjamansonen.
I fjør høst deltok samme driftige Passopp i Norgesmesterskap i konspirasjonsteori. Også da vant han. Vi har nå en dobbel Norgesmester i forumet vårt.
Vant Passopp i Dommedagsteorier fordi han uforvarende har rukket å bli grundig opplært etter sonens mange lange Pleiadediskusjoner mm? Nei, det var andre teorier som vant fram: om mennesket som kan møte sin dommedag titt og ofte gjennom livet. At apokalysen opptrer også i de hverdagslige hendelser, som ved en skarve nyrestein--der følgene ofte mer og mer går over i det absurde. Jean-Paul Sartre kan ha rett i at vi møtes i våre egne basketak, der verden så lett framstår i marerittets absurde lys. Og, la oss heller ikke glemme tragikomikken - og som Passopp briljerte med.
Jeg gratulerer norgesmesteren.
Anonymous
Gratulerer Passopp
Norges mester i Dommerdag, ja med beleste erfaringer kommer man langt,
å hardisken din har lest å studert så mangt.
Koselig å ha deg som Biblotekkar måtte dommedagen aldrig komme
klem bast.

GjenopprettetMedlem

gratulerer så mykje med tittelen!
GjenopprettetMedlem
Gratulerer Mester Passopp.

(aloeverajuice)
GjenopprettetMedlem
Grattis!
GjenopprettetMedlem
Ja, Bast, måtte dommedag aldri komme. Og ei heller i form av de mer makabre typer ideer tilknyttet 2012!
Ellers, folk lo så tårene trilla i går kveld, mens Dommedagens tragikomiske sider ble malt fram av Passopp.
Men - så sant at vi aldri kommer unna hvordan menneskene selv kan skape dommedagsstemning i eget liv.
Jeg tror og at Sartre hadde et poeng da han skrev ”Det er handlingene som avgjør hva du har villet”. Noen kaller det karma og uavhengig av hva vi kaller det, vil vi
uvegerlig møte oss selv i døra. Er ikke det dommedag nok for de fleste av oss?
AdsBot [Google]

Hipp hipp Passopp!
Med kunnskap skal landet bygges
http://www.youtube.com/watch?v=eyL_HqGS ... re=relatedGjenopprettetMedlem
Nå skuffer du meg Passopp. Jeg som har gravd ned Snurring og Joika for flere måneder i hagen

Neste gang blir jeg med på Kjettersk Kjeller...
Gratulerer så mye!
GjenopprettetMedlem
Jeg gratulerer også!
At nyresteiner bidro til dette er tragikomisk i seg selv.
Synd forrresten at jeg ikke var der og opplevde deg i ditt "ess".
Sartre er i grunnen god for flere versjoner av det dommedagsaktige absurde. Kjenner dere " Huis clos "? Da heter det blant annet: " L'enfer, c'est les autres. " Men slik var det ikke denne kvelden der og da.
GjenopprettetMedlem
"tilda":
Jeg tror og at Sartre hadde et poeng da han skrev ”Det er handlingene som avgjør hva du har villet”. Noen kaller det karma og uavhengig av hva vi kaller det, vil vi uvegerlig møte oss selv i døra. Er ikke det dommedag nok for de fleste av oss?
Sartre var en gluping- og det er så rett at vi møtes i våre egne handlinger og basketak. Skulle gjerne vært tilstede å sett vår kjære Passopp utfolde seg. Hatten av for selvironien!
Gratulerer med dobbelt mesterskap Passopp!

GjenopprettetMedlem
Hjertelig takk for alle vennlige gratulasjoner!
Jeg er ennå litt matt etter å ha blitt kvitt et asteroidebelte av nyresteinfragmenter. Når jeg kvikner til skal jeg skrive en rapport. Dessuten virker det som min kjære iMac G5 har fått nyrestein, eller hikke? Så jeg kommer tilbake til saken! Litt bakgrunnsmateriale:
http://www.kjetter.com/index.php?view=d ... &Itemid=54
http://www.skepsis.no/blog/2008/10/kjet ... _i_do.html
http://home.online.no/~janbruun/blog.htmlGjenopprettetMedlem
"sandel":
Sartre er i grunnen god for flere versjoner av det dommedagsaktige absurde. Kjenner dere " Huis clos "? Da heter det blant annet: " L'enfer, c'est les autres. " Men slik var det ikke denne kvelden der og da.
Det var nettopp der jeg trodde jeg var tidligere på dagen! Etter å ha blitt akuttinnlagt for nyresteingalakse på morgenen våknet jeg opp i et strålende opplyst rom hvor alt var hvitt, og hvor det ellers var to andre personer til stede. Da tenkte jeg straks at jeg var hovedpersonen i Sartres skuespill "Bak lukkede dører" ("Stengde dører"), og at jeg var kommet til hans Helvete, som er "De andre". Som jeg skulle tilbringe evigheten sammen med. Men så tenkte jeg på nordlendingen som svarte på pinsepredikantens helvetestrusler: "Det må vel gå an å bli kjent med folk og trives, der òg!" Og ettersom mannen straks presenterte seg ved navn og var fra Fauske, mens kvinnen var fra Östersund i Jämtland, så tenkte jeg at dette skulle jeg klare. (Jeg takler både andre nordlendinger, samt svensker, ganske bra.)
Det neste som skjedde var at ennå en hvitkledd person kom inn gjennom den hvite døren, peilte seg inn på meg, blottet sine vampyrtenner og sa "Jeg må ha litt blod fra deg!". Jaja, tenkte jeg, litt helvete må det vel være i helvete, så jeg stålsatte meg og blottet halsen. Men hun grep meg i armen og stakk inn en kanyle, gjorde hun. Da skjønte jeg at jeg var på sykehuset, og ikke Det Andre Stedet. Fortsettelse følger ...
GjenopprettetMedlem

Ja, det var godt det bare var sykehuset.
Gratulerer med tittelen! Ikke noe lite emne å gape over heller - jeg er imponert.
Fagerhjul
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
Og ettersom mannen straks presenterte seg ved navn og var fra Fauske, mens kvinnen var fra Östersund i Jämtland, så tenkte jeg at dette skulle jeg klare. (Jeg takler både andre nordlendinger, samt svensker, ganske bra.)
Takla det mæste du Passopp, gratulerer fra mæ også!

GjenopprettetMedlem
Gratulerar!

GjenopprettetMedlem
"Passopp":
Det neste som skjedde var at ennå en hvitkledd person kom inn gjennom den hvite døren, peilte seg inn på meg, blottet sine vampyrtenner og sa "Jeg må ha litt blod fra deg!". Jaja, tenkte jeg, litt helvete må det vel være i helvete, så jeg stålsatte meg og blottet halsen. Men hun grep meg i armen og stakk inn en kanyle, gjorde hun. Da skjønte jeg at jeg var på sykehuset, og ikke Det Andre Stedet. Fortsettelse følger ...
Jeg venter spent på fortsettelsen. Steike god til å skrive du, Passopp.
Gratulerer med tittelen
Klem fra tullsjura

GjenopprettetMedlem
Nyresteiner er ikke å spøke med....
Gratulerer så mye med seieren

GjenopprettetMedlem
Gratulerer så hjertelig med ny tittel, Passopp
Håper at dette arrangementet blir annonsert litt bedre på sonen neste år....vil veldig gjerne være med å heie

GjenopprettetMedlem
Gratulerer med tittelen Passopp
RITA