Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg fikk akkurat et kjedebrev på mailen min, videresendt fra en vennine. Ett av mange kjedebrev som dimper den på e-posten og mobilen med jamne mellomrom, og jeg blir alltid forbauset og litt ille til mote fordi, alle disse kjedebrevene vil att jeg skal sende dem videre, om jeg då gjør det får jeg lykke, mange venner, kjærlighet eller vad som helst. Men på slutet står det alltid et eller annet om at jeg ikke sender dem videre får jeg ulykke og kan forvente meg et dårlegere liv framover som resultat av at jeg ikke sender de videre.

Dette er ju svart magi og det som forbauser meg er at det viser (for mig ihvertfall) hur stygge vi mennesker kan være med hverandre. Her får man en tilsynelatende og trivelig mail som slutter med "om du inte sender dette videre så...." og jeg lurer på hvorfor noen vil ønske meg ulykke bare fordi jeg ikke videresender en mail?

Noen synes kansje jeg overdriver og overtolker dette fenomen med kjedebrev, men jeg synes de er skikkelig utrivelige. Jeg sender dem aldrig videre, så jeg får vel forvente meg et dårleg liv da! :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Dette har vært diskutert tidligere her:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,5290.0
GjenopprettetMedlem
"Skogul":

Noen synes kansje jeg overdriver og overtolker dette fenomen med kjedebrev, men jeg synes de er skikkelig utrivelige. Jeg sender dem aldrig videre, så jeg får vel forvente meg et dårleg liv da! :biggrin:

Jeg er helt enig med deg, og jeg vil tro at du har og får et bra liv fordi du nekter å sende skiten videre. Har skrevet om det før:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... 9#msg33169
GjenopprettetMedlem
Jeg fikk en gang et kjedebrev med mange fantastiske utsagn på hva man ikke kan kjøpe seg for penger, f.eks.
  "Du kan kjøpe deg et hus, men ikke et hjem.",
  "Du kan kjøpe deg sex, men ikke kjærlighet.",
  osv.

Helt til slutt sto det 3 eksempler på fantastiske ting som hadde skjedd noen som hadde sendt kjedebrevet videre.
2 av de 3 eksemplene var om folk som hadde vunnet millionvis av PENGER!!!!

Da lo jeg høyt! 

Ellers så synes jeg at et bra kjedebrev skal slutte med "Du har fått kjærlighet, hell og lykke fordi du har fått dette brevet". Punktum!
Ingen betingelser om at du må gjøre noe. Bare betingelsesløs kjærlighet. Det er fint.