Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg lurer på hvorfor jeg ikke husker noe fra når jeg var barn? Når min syster å jeg snakker kan hon alltid fortelle ting fra sin barndom. Jeg husker ingenting i stort sett. Det er så rart, jeg har ingen minner.

Vad skal jeg gjøre for å huske? Samtidigt er jeg litt uroleg: Vad er det som har gjort at jeg ikke husker? Har det noe å gjøre med at jeg så min døde bestefar da (mamma har fortalt om at jeg sa at jeg hade snakket med han en gang)?

Ibland kan jeg nesten fornimme et minne i skodden, men jeg vet aldrig om det er et skikkelig minne, eller om det er noe jeg laget i ettertid av ting som andre har fortalt.
GjenopprettetMedlem
Bestäm dig for att du verkligen vill huske...
Meditera på "att huske min barndom"
Gör en sjamansk resa och fråga någon, (kanske din lärare?) om vad du trenger for å huske

Man kan också använda EFT (Emotional freedom techniques) om man lär sig det.

Jag själv tappade väldigt många av mina minnen året 2000. Det jobbigaste var att inte huske min dotters barndom.
De kommer tillbaka successivt i mitt arbete med självutveckling och helande-metoder.

En enkel måte är att titta på gamla foton, prata med de som husker o.s.v.