Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Francis [Bot]
Jeg har mange underlige opplevelser enkelte dager. Deriblandt får jeg merkelige "forvarsler" om jeg kan kalle det det. Det har seg iallefall slik feks: jeg er ute og går, det er isete veier og plutselig kommer en tanke "jeg måtte ha falt å brekt armen min" og like etter på faller vennina mi (som bor i nabobygda) å brekker armen sin...
Jeg skjønner ikke hvorfor slike tanker dukker opp, jeg vil jo for all del ikke falle å brekke armen... Like fort som tanken kommer forsvinner den.

En annen episode: ligger i senga og plutselig kommer en tanke "jeg har fått hjerneblødning" og etterpå får faren til en venn av meg hjerneblødning...

Flere episoder med at slike rare tanker dukker opp skjer støtt og stadig, og da skjer det samme med noen andre...

Det er litt skremmende og nesten sykt!!
Noen som har en forklaring?
Anonymous
Dessvärre ingen förklaring, sånt bryr jag mig inte om - vad ska man med sådana till?? - men ett råd har jag:

Lär dig se mer djupare med fler detaljer. Du kan f eks reise till ”visjonen” för att gå djupare in i den – få fler detaljer etc.

Det verkar ju vara varningar/advarsel. En djupare kunskap om dess natur kan göra att du kanske kan advara väninnan att hon ska tänka på hur hon går eller var hon går etc (beroende på hur mycket du sett.)

Harner skriver i Way of the Shaman att ett sätt att förhindra sådana “syner” eller Stora Drömmar är att spela ut dom, agera ut dom – ungefär som teater. Då har de redan „hänt“ och händer ikke igen.

Var inte rädd.

Mvh,
Thomas
Snappy [Bot]
Sånn har jeg det også. Husker en gang jeg ved flere anledninger plumpet over den sykdommen som gir håravfall. Ikke kreft, men du mister bare håret. Jeg gikk rundt og tenkte på sykdommen, også så jeg et program på tv om det, plumpet over artikler i ukeblader - og en dag hørte jeg at en gutt jeg gikk 9 år på skolen sammen med hadde fått sykdommen. Mange ganger kan jeg treffe mennesker og tenke: H*n har kreft (f.eks.) - også viser det seg senere at det stemmer. Har holdt på å jobbe med å vaske ned en leilighet i dag, og da hørte jeg bilen til vaktmesteren på yttersiden. Men ingen bil kom. Rett etterpå kom han på ordentlig. Sistnevnte er det vi alltid har kalt vardøger. Det sies å være et godt tegn. Men senere hørte jeg faktisk ettersteg for første gang. Det kom to stykker samtidig for å hjelpe til med flytting, og da hørte jeg ettersteg. Altså at det kom noen inn etter at de var kommet inn døren - mens ingen kom. Det sies desverre å være et dårlig tegn. :sad2:
Francis [Bot]
Sånn er det ofte med meg... husker i høst hvor jeg møtte en kollega hvor det slo meg "du er gravid"... hun visste ikke selv at hun var gravid da, men glad nyheten kom en mnd senere... Er greit når det gjelder glade ting, litt mindre hyggelgi når noen blir syke..
Vardøger har jeg også hørt, og har blitt fortalt at folk har hørt vardøger av meg. Men har aldri vært borti ettersteg...
Anonymous
Om ettersteg: Har ikke hørt om det navnet - men har opplevd det og faktisk blitt reddet unna noe som kunne blitt en skikkelig  skade p.g.a. det jeg hørte i det jeg gikk etter lyden. Tror faktisk en god ånd ville hjelpe meg.

Jeg tror  at man verken får se, høre eller lære mer enn man kan tåle eller er moden for. Jeg har aldri blitt redd når jeg har opplevd ulike fenomener - snarere er de blitt en kilde til undring ...
Snappy [Bot]
"kariw":

Om ettersteg: Har ikke hørt om det navnet - men har opplevd det og faktisk blitt reddet unna noe som kunne blitt en skikkelig  skade p.g.a. det jeg hørte i det jeg gikk etter lyden. Tror faktisk en god ånd ville hjelpe meg.

Jeg tror  at man verken får se, høre eller lære mer enn man kan tåle eller er moden for. Jeg har aldri blitt redd når jeg har opplevd ulike fenomener - snarere er de blitt en kilde til undring ...

Jeg må si meg helt enig - jeg har alltid følt en undring over slikt! Aldri blitt redd. Men jeg kom til å tenke etterpå, på de etterstegene jeg hørte tidligere. De som kom inn var en alenefar med en datter på 9 år, to stykker som betyr veldig for meg. De skal kjøre langt i kveld, så jeg håper turen går bra.
Francis [Bot]

Jeg må si meg enig med deg kariw. Jeg har heller aldri blitt redd for ting jeg har opplevd og hørt, bare undret meg og tenkt at det var nok en mening med det. Det har ikke vært skremmende i det hele tatt, det høres så naturlig ut. Må si som min far sier: "du rekker ikke bli redd for det er så/oppleves så naturlig på en måte." Redselen kan komme etterpå, men har aldri opplevd redsel etterpå heller.
Anonymous
Ja, det är svårt detta..

Jag fick en vision av tsunamin, ca ett halvår innan det skedde. Syner av enorma vattenmassor, folk som krossades och familjer som splittrades. Jag visste det skulle ske i asien men jag visste inte exakt VAR eller NÄR. Vad kunde jag göra??

:(

Jag gjorde flera resor för att finna ut av vad det kunde röra sig om, men lyckades inte komma på nånting. Jag skrev till nyhetsbyråer och ambassader, tv och radio, geologiska och meteorologiska institut i asien – men fick aldrig några svar. De trodde nog jag var tokig. Det var en svår tid, att veta det skulle ske men inte kunna göra ngt. Jag var knust.

Denna erfarenhet har gjort mig ganska ”hård” när det gäller syner/forvarsler. Jag tycker man måste AGERA på dem, varna den man f eks såg drabbas av olycka i sin vision eller liknande. Hur hemskt det än verkar.. och alltid göra sitt yttersta för att få MER INFO så man kan hjälpa bättre.

Bah – nu när jag skriver känner jag att det fortfarande är en massa sorg och ilska över att jag inte kunde göra något kvar i mig.. det måste jag trumma väck inatt.

Mvh,
Thomas
Snappy [Bot]
Trumman - du er ikke den eneste som har hatt slike voldsomme varsler. Får vondt i meg når jeg leser hva du skriver. Jeg hørte mange fortelle om voldsomme syner og drømmer om Tsunami, i ukene og månedene før det skjedde. Selv hadde jeg en merkelig drøm, og flere uforklarlige opplevelser etterpå. For noen uker siden drømte jeg om et nytt jordskjelv og en mindre Tsunami - dagen etter hørte jeg på nyhetene om det siste jordskjelvet, og Tsunamivarslet som var sendt ut. Også andre har slike drømmer, og mange er redde og føler seg maktesløse. For hvordan bruker vi informasjonen til i beste fall å redde liv?!
Anonymous
.
Anonymous
"elvira":
Men hvor flot at du, Trumman, reagerede på det selvom ingen øjensynligt tog dig seriøst. Men måske gik din besked alligevel igennem til nogen? Hvem ved? Måske nogle mere eller mindre ubevidst fornemmede faren på vej?

Ja, jag hoppas verkligen nogen snappade upp på mina mails... verkligen.

Mvh,
Thomas
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

Forvarsler er noget som er blevet os forundt, måske det er meneingen vi skal vide det, ogikke fortælle det videre, for som Trumman skrev han viste ikke hvor eller hvornår det skete.... Men at forvarslerne er en advarsel til OS.... Npget vi kan bruge konstuktiv til. Vide at de ting der vil ske, kan vi afhjælpe med bagefter... :wub:
Vi får vores forvarsler, - for at kunne hjælpe bagefter... :eusa_pray:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Francis [Bot]
Nei hva man skal og kan gjøre med slike forvarsler kan jeg ikke svare på... Heller ikke hvordan man kan bruke det til noe...
Men må jo være en grunn til at man får slike forvarsler...?
psbot [Picsearch]
visst æ får en forvarsel om død, da ber æ om at den som ska dø får en lett overgang  videre. får æ forvarsel om sykdom, ber æ på en fin måte at den det gjelder oppsøker lege, eller prøver å få dem til å forstå at de e syke.
æ har mye sånne forvarsler, og de tingene som æ beskriver har hjulpet meg til å godta at æ får forvarsler.
Francis [Bot]
Får veldig mye forvarsler jeg og... Har godtatt det jeg også... er bare litt frustrerende innimlellom når det ikke er så hyggelige ting...
psbot [Picsearch]
enig i frustrasjonen, men det e jo en gave å kunne hjelpe noen til en lettere vei over til den andre siden feks.
Yahoo Slurp [Bot]
"Ulva":

Får veldig mye forvarsler jeg og... Har godtatt det jeg også... er bare litt frustrerende innimlellom når det ikke er så hyggelige ting...

Hej Ulva  :icon_biggrin:

Ja forvarsler, er ikke altid lige venlige/hyggelige, men lad dig ikke frustres af dem. De er en del af livet. Det kan være en stor fordel for dig, at vide disse ting, så du kan tage dine forholdsregler, inden du skal bruge dem. Så se på dem og find ud af hvad du må gøre for at hjælpe.  :wub:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Francis [Bot]
Ja men mange ganger er forvarslene slik at jeg ikke har mulighet å hjelpe.... hvordan kan jeg hjelpe da?
Yahoo Slurp [Bot]
"Ulva":

Ja men mange ganger er forvarslene slik at jeg ikke har mulighet å hjelpe.... hvordan kan jeg hjelpe da?

Hej Ulva  :icon_biggrin:

Se om der er nogle forfoldregler du kan gør for den ulykke ikke sker igen? Måske det er budskabet...

Hilsen shamanen  :icon_biggrin:
Francis [Bot]
ja du sier noe der. Det har jeg ikke tenkt på...