Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Du står der, rakrygget og stolt. I år klarte du igjen høstens stormer og vinterens snedekke i dine sterke grener. Røttene dine drakk av himmelens nektar og holdt deg i livet. Jeg snakket med deg da dagene mine var ikledd i mørke tanker og du ga av din redusert vinterkraft til meg også.
Du bar en tung snedekke i dine sterke grener og viste meg kraftens hemmeligheter.Du ble min venn da livet ble vanskelig, og du viste meg  med din stillferdig måte hvordan sterke røtter gir kraft for å  klare og stå oppreist.
Vi ventet begge to at våren skulle komme. I glitrende solskinn med snedekte grener så du mot solen og visste at snart ville du forvandle deg til et frodig tre mede grenene fulle av blader. Grønne og sarte.
Hver dag står jeg her, ved vinduet,og følger med deg.Nå er grenene dine fulle av "museører" og vi venter at solens kraft åpner deg til full flora. Du ser meg og vil igjen gi av din kraft. Du teller ikke hvor mye du vil avse, du bare er der, for meg.
Når vårvinden suser i dine grener ser jeg deg strekke mot solen. Du suger i deg kraften og forbereder deg til den forestående forvandlingen.
Vi går i mot sommeren, du og jeg. Du, mitt bjørketre og min kraft.
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap: Dette var flott!  :)

Minner meg om et tre her på utsiden av byen, som jeg bare har sett på lang avstand, så jeg aner ikke hva slags tre det er, men det så jeg for mange år siden, å følte en dragning mot det. vertfall over ti år siden jeg så det. Nå kan jeg ikke lengre se det, fordi annet vegetasjon har vokst opp. Har aldr vært hos det treet, fordi jeg trodde jeg var smågal som kunne bli avstandsforelska i et tre  :lol:

Nå lurer jeg på om jeg skal prøve å finne det igjen :o
GjenopprettetMedlem
En vakker beskrivelse av å hente visdom og kraft fra naturen.

Takk, Sandra!  :)
GjenopprettetMedlem
Fint! Tack!
gunilla
W3 [Sitesearch]
Flott Sandra ! Du har sannelig lagt merke til bjørka  :wub:
GjenopprettetMedlem
Bjørka er et flott tre :wub:

Vi hadde ei diger bjørk som tuntre, men den ble hugget ned i fjor sommer.. :icon_cry:
Savner den veldig, den har alltid vært der. Den hadde et digert skjære-reir i toppen som vokste seg større for hvert år, akkurat som bjørka. Nå håper jeg at et nytt tre kan vokse opp fra rota til det gamle treet, men det kommer til å ta 50 år minst før det blir like stort og vakkert som det treet som var der.
Men sånn er det å bli gammel..  :moreevil:
W3 [Sitesearch]
"Inger Lise":

Bjørka er et flott tre :wub:

Vi hadde ei diger bjørk som tuntre, men den ble hugget ned i fjor sommer.. :icon_cry:
Savner den veldig, den har alltid vært der. Den hadde et digert skjære-reir i toppen som vokste seg større for hvert år, akkurat som bjørka. Nå håper jeg at et nytt tre kan vokse opp fra rota til det gamle treet, men det kommer til å ta 50 år minst før det blir like stort og vakkert som det treet som var der.
Men sånn er det å bli gammel..  :moreevil:

??? :shyone: :shyone: :shyone: Hvorfor i all verden ble den hugget ned ? :moreevil:
GjenopprettetMedlem
Det var gammelt, sikkert over hundre år! Og det var begynt å bli råttent inni. Hadde det ikke stått inne på tunet hadde det sikkert fått stå. Men det kunne knekke og falle når som helst under belastningen av vær og vind og siden det stod slik at det kunne ramle enten på huset eller på driftsbygningen, ble det tatt ned.
GjenopprettetMedlem
Mitt bjørketre er også gammel, hengebjørka, nydelig når bladene kommer. Det står der alene, ser den fra  mitt stuevindu. Følger med utviklingen hver dag og beunder det standhaftige treet som kommer med full blomst år etter år. Det ser ut til at det er der for meg og gir  meg kraften jeg trenger for å takle min hverdag. Vi er blitt gode venner, vi snakker med hverande og jeg venter bare på dagen jeg kan kreke meg ut og ta rundt stammen( den er omfangsrik,spørs om jeg når rundt) og takke treet for  kraften det gir meg.Sikkert mange som syns jeg  er litt "gal" men slik er det.. :wub: :lol: :lol:

mvh sandra