Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei

Kan man selv hente tilbake en sjelebit, eller må noen andre gjøre det for en?
Jeg fikk under en meditasjonsreise vite at jeg har mistet en sjelebit, men at jeg ikke kunne hente den tilbake selv.
Jeg er blitt fryktelig kritisk og analytisk til mine reiser nå for tiden, så jeg lurer på om dette stemmer?
GjenopprettetMedlem
Sjelebiter er noen særinger. Jeg synes det er en fin erfaring å få tak i di selv. Da har en også en også et grunnlag hvis en skal hente sjelebiter for andre.
Men det kan være vanskelig å få sjelebiten til å passe inn.
Det kan være energier i kroppen den ikke trives med. Da må en finne ut hvorfor sjelebiten ikke vil tilbake. Så må en gå rundene for å endre energien. Populærpsykologi er et greit verktøy for å arbeide med sinnet, kombinert med reiser i underbevisstheten og drømmearbeid.
Jeg sliter også med en viss skepsis. Det går fint an å forklare disse tingene, i forhold til moderne psykologi. Men ofte ender en opp med å bruke tusen sider med fine ord og et halvt liv med forskning på noe som er såre enkelt. Poenget er å få energisystemet i kropp, sjel og sinn i balanse. Energien må nå sjelen.
Anonymous
Har nettopp begynt å lese en bok av Alberto Villoldo som heter Sjelehenting, som kom ut for
ikke lenge siden. Han skriver om å hente sjelebiter på egenhånd. Men jeg har ikke prøvd det
selv ennå, så jeg kan ikke si noe mer enn det.
Anonymous
Takk for svar og nå har jeg også lest artikkelen på forsiden, som Ailo skrev. Der skriver han at det går ann å gjøre det selv, men at det kan være vanskelig og at det kanskje da er lurest å få andre til å gjøre det for en.
Hmm jeg trodde jeg hadde alt på plass, he he. Men under den reisen jeg tok, fikk jeg da altså vite jeg hadde mistet en sjelebit. Jeg kan også forstå at noen andre må gjøre det for meg, siden jeg under reisen stilte meg tvilende til at jeg hadde mistet den biten og i allefall på den plassen det ble påstått at den var.

Jeg har en tendens til å stoppe opp under reiser og stille spørsmålstegn, eller jeg hopper av.
Nå må jeg visst oppsøke nærmeste sjaman og se om jeg kan få hanket tilbake tapte biter.