Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
Sökte lite på nettet ang Odd B, och fann detta till hans "forsvar" ;)

"Jeg har en gang erklært at jeg hater måker.
Og det står jeg for.
De skriker og unner ikke sin neste noe som helst. Hvis en måke får tak på et fiskehue eller en tarm eller noe annet svineri, og flyr av gårde med dette i nebbet, da kaster de andre måkene seg over henne og skal ha – skal ha, og resultatet blir at elendigheten detter i sjøen og synker, og ingen av dem får noe glede av griseriet. Kort sagt: Måker eier ikke samfunnsånd eller kjærlighet til sin neste. Det er grunn til å hate den slags vesener. Tenker jeg. Noen ganger.

Men andre ganger tenker jeg: Måker oppfører seg som måker, fordi de er måker. De er født sånn og kan ikke noe for det.
Jeg tenker meg at hvis jeg en vår-dag seilte ut fjorden og oppdaget at det var noe som manglet. En lyd? En del av fjordens og verdens bilde? Og etter en tid hadde oppdaget at det var ingen måker, verken svevende over meg eller flytende på vannet. Da hadde jeg blitt forskrekket og tenkt: Hva har skjedd?

Hva betyr dette? Hvor mye mer er blitt borte, som jeg ikke har oppdaget ennå? Kort sagt: Jeg hater måker.
Men: Måker er, som det meste i naturen, en del av naturen. En del av fjorden og kysten og havet og alt det jeg elsker.
Derfor elsker jeg måker.
Hvis du forstår hva jeg mener."

Nu kom jag väldigt Off Topic, sorry - back on track!

Mvh,
Thomas
Anonymous
Jeg synes måker er fine fugler, og når jeg hører måkeskrik er det et sikkert vårtegn for meg.
De er vakre, men deres måkeskrik kan jeg unnvære, he he.
Til det du sa trumman om at det virket som jeg tok det som en bagatell,  det om hjelperen som skulle lære meg å synge.
Nei jeg tar det overhodet ikke som en bagatell. Det han skal ha meg til å gjøre virker veldig uvant for meg.
Det var joiking han skulle lære meg, jeg kan overhodet ikke  joike. Har aldri lært det og kan ikke samisk.(selv om jeg er av samisk slekt).
Jeg strever med å forstå hvorfor. :question: Han kommer i andre sammenhenger også, og forklarer meg ting.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej kolibri  :icon_biggrin:

Det er så dejligt at have en hjælper... Tro mig han ved hvad han gør. Så lyt til ham og lær af ham... Du bliver nok forbavset  :innocent2:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Anonymous
Jag förstod nästan det Kolibri :) Det var nog bara på svenska som det lät som om du bagatelliserade det. Språkförbistring. Lätt hänt.

Det var inte meningen att anta ngt. Sorry.

Mvh,
Thomas
Anonymous
Det kunne nesten se sånn ut, slik som jeg skrev det.  :D
Det kan jo være shamanen at de skal ha meg til å bruke stemmen litt mer.
Jeg er ikke av de mest snakkesalige, og burde begynne å bruke stemmen mer enn det jeg gjør.  Så at derfor kommer hjelperen og skal ha meg til å synge.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej kolibri  :icon_biggrin:

:eusa_clap:  :eusa_clap: Det er NOK det du bør gøre...  :eusa_clap: :eusa_clap:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Anonymous
"Kolibri":

Hei :D
Jeg har det siste året opplevd å se små lysglimt i taket. Noen ganger er de blå, og andre ganger lyslilla. Noen som har en forklaring på hva det kan være.
Jeg har også oppdaget at "tomrommet" i luften ikke er tomt. Det er bevegelig på en eterisk måte, det vibrerer, og jeg ser skikkelser som glir igjennom dette "tomrommet". Jeg har sittet og undret meg over dette. En kveld jeg skulle legge meg og slo av lyset,  kunne jeg se masse hvite lyspartikler som vibrerte i luften. Jeg ble helt forferdet, oi hva er dette. Jeg ble ikke redd, men syntes dette var merkelig. :question:

Jeg tror du er sensitiv for energier og derfor ser du det. Jeg opplever mye av det samme. Ser ofte mye farger i rommet om kvelden og slags små blitz lys i forskjellige i farger. Bare tenk på det som en naturlig del av hverdagen å se farger.  :icon_rolleyes:
Anonymous
Hei Runar.
Ja, jeg skal prøve å ta det naturlig, det er jo blitt en del av hverdagen. Det er jo mest på soverommet om kvelden jeg legger merke til det.
Kanskje det er fordi jeg er mer obs på det.