Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Enhver nyvinning/oppdagelse (denne er riktignok gammal) som ikke kan bevises gjennom forskning eller matematiske formler blir veldig lett offer for slakt og blir karaktrisert som sprøyt og tull. Etter å ha sett en film om vannets hemmelighet, handler om Johann Grander og hans forsøk med revitalisering av vann, og har vann huekommelse?, fattet jeg veldig stor interesse for dette og driver nå å leser boka: På jakt etter vannets hemmeligheter.

Anbefaler dere å ta en titt på lenkene under og deretter eventuellt lese boka/se dokufilmen om dette.

http://www.granderwater.com

http://naturteknologi.tripod.com/index.html

Det har i hvertfall gjort meg mer enn nysgjerrig på emnet og er også igang med å vurdere uttesting av dette  :icon_rolleyes:

Time will show
GjenopprettetMedlem
Hvis du gjør noen erfaringer i fht katt og hund, og om de i det hele tatt vil ha dette vannet, har jeg lyst til å høre om dette. Jeg syns det høres spennende ut med grandervann, men risikerer jeg da at katta ikke vil drikke vann?

Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Det er mange henvisninger til bedring av helse hos dyr og ikke minst planter. Her kan du starte enkelt ved å kjøpe Granderstaven. En enkel måte å starte dette på, og jeg må si at det jeg hittil har lest facinerermeg voldsomt og ikke minst fordi det hele virker så utrolig logisk for meg. Er det ikke slik det ofte er; det enkle er det beste. Kunne ha skrevet side opp her, men anbefaler folket å gjøre sine egne erfaringer og vurderinger.
GjenopprettetMedlem
Har innlagt Grander-teknologi i brønnen. Fikk det for mange år siden. Den gangen hadde vi fremdeles dyr på gården og merket godt på dem at vi hadde fått en annen vannkvalitet. Har aldri hatt så sunne og friske dyr! Tilveksten på dem ble også bedre, og siden vi gjødslet med husdyrgjødsel, nøt gresset godt av det samme vannet. Avlingene ble større, mye større! Og kvaliteten ble mye bedre.

En nabo var oppe hos oss for å se på ei nybær kvige han tenkte å kjøpe. Han tok henne på flekken, hadde aldri sett så flotte dyr før ;D Såvidt jeg vet har han sørget for å få inn Grander-teknologi hos seg nå...  :P

Dette er bare noen få eksempler på hva som skjedde her etter at vi fikk Grander-teknologi hos oss. Kan forøvrig nevne at på vannprøver før vi fikk dette, var vi helt på grensa til at vannkvaliteten var for dårlig (vi hadde da melkeproduksjon), etterpå var det aldri noe problem  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Boka jeg henviste til tidligere her heter:

"På sporet av vannets hemmelighet"
-fra Viktor Schauberger til Johann Grander

Av Hans Kronberger og Siegbert Lattacher
ISBN 3-901626-18-2 (paperback)
GjenopprettetMedlem
Be like water,my friend!!
                                -Bruce Lee,founder of Jeet kune do
                                or,the way of the intercepting fist.
GjenopprettetMedlem
"Wolf":

Enhver nyvinning/oppdagelse (denne er riktignok gammal) som ikke kan bevises gjennom forskning eller matematiske formler blir veldig lett offer for slakt og blir karaktrisert som sprøyt og tull. Etter å ha sett en film om vannets hemmelighet, handler om Johann Grander og hans forsøk med revitalisering av vann, og har vann huekommelse?, fattet jeg veldig stor interesse for dette og driver nå å leser boka: På jakt etter vannets hemmeligheter.

Anbefaler dere å ta en titt på lenkene under og deretter eventuellt lese boka/se dokufilmen om dette.

http://www.granderwater.com

http://naturteknologi.tripod.com/index.html

Det har i hvertfall gjort meg mer enn nysgjerrig på emnet og er også igang med å vurdere uttesting av dette  :icon_rolleyes:

Time will show

jeg var i Auroville for noen måneder siden. et slags alternativt samfunn i india, (lang historie om dette her, http://www.auroville.org for mer info.) som består av noen tusen inflyttere fra hele verden pluss den Tamilske lokalbefolkningen. uansett, der bruker de sånn "supervann", det heter vell dynamisert vann eller noe sånt, en eller annen teknologisk duppeditt de har funnet på. ledninger og masse styr, det er vist voldsomt sundt, fordi det ja, revitaliserer vannet. krystallene i vannet lyser av farger etter behandlingen (man får se før og etter bilder med mikroskop). men jeg syntes ikke det var noe særlig, det var en slags smak på det som ikke helt hørte til smaksløkene, men en måte vannet føltes på, det kjentes kunstig og på en måte "overfylt". og det fantes ikke forfriskende heller, samme hvor kaldt det ble.
GjenopprettetMedlem
"men jeg syntes ikke det var noe særlig, det var en slags smak på det som ikke helt hørte til smaksløkene, men en måte vannet føltes på, det kjentes kunstig og på en måte "overfylt". og det fantes ikke forfriskende heller, samme hvor kaldt det ble." - sitat Erik Foss

Har ikke hørt om dette og det kan godt være at det er noe i samme retningen, men
kan av erfaring fortelle at det vannet vi revitaliserer smaker forfriskende og godt.
I tillegg har vi gjort mange blindtester nå med mange forskjellige mennesker og uten unntak
plukker de alle ut "Grandervannet" som det beste.
For ikke å nevne hønene, som har forandret eggleggingen betraktelig til det bedre etter at
vi begynte å gi dem revitalisert vann.
Men enhver må gjøre sine egne erfaringer  8)
GjenopprettetMedlem
ja, nei sier ikke at jeg sitter med fasiten akkurat, de fleste andre på turen syntes det var kjempegodt =P men jeg foretrekker fjellvann
GjenopprettetMedlem
Forstår godt du foretrekker fjellvann, det er veldig godt.
Sjøl har vi kildevann og det er godt i seg sjøl,
men har fått en helt annen virkning etter revitaliseringen  :w00t:
Anonymous
Var det ikke gamle Bear Heart som renset vann ved å la en bøtte henge en stund langs en trestamme? Kan dette være de samme mekanismene som Grander oppdaget?

Eg bærre undrar.
GjenopprettetMedlem
Driver å leser Bear Heart akkurat nå, skal se når jeg kommer til det.
Grander oppdaget jo dette med revitalisering ved å studere naturen.
Godt mulig det er en sammenheng der.
GjenopprettetMedlem
Heksene revitaliserer vann ved å rense og velsigne det i gudinnen og gudens mange navn.
                ((Jeg renser og velsigner denne skapning av vann
                      så alt det gode kommer i det,i navnet til den dansende gudinna   
                              og den dansende guden))
                            sies over vannet mens man tegner et påkallende pentagram over
                                    det.
              Det samme kan gjøres over mat,mennesker og dyr.
                    ;D
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Heksene revitaliserer vann ved å rense og velsigne det i gudinnen og gudens mange navn.
                 ((Jeg renser og velsigner denne skapning av vann
                       så alt det gode kommer i det,i navnet til den dansende gudinna     
                              og den dansende guden))
                             sies over vannet mens man tegner et påkallende pentagram over
                                    det.
               Det samme kan gjøres over mat,mennesker og dyr.
                     ;D

det gjør presten og ! jeg liker prester jeg, sånn generelt.
GjenopprettetMedlem
Eller man kan synge og joike over maten før man eter den.
Man trenger da ikke iføre seg prestekjole selv om humoren da hadde vært tilstede i aller hoieste graad.
GjenopprettetMedlem
hmmm... jeg ser deg ikke si dette, jeg leser det du skriver, og min oppfattning kan være enda mer forvridd en hva den hadde blitt om du hadde sagt det. men hat ikke presten som individ, det finnes veldig mange kloke mennesker i prestekjortler. hva som har blitt gjort før i relgionens navn, og som blir gjort nå, det er politikk, rett og slett.

men dette har ingen direkte tilkobling til vann, så jeg tror jeg lukker min munn her nå
GjenopprettetMedlem
Hatet må komme fra deg selv,jeg hater ikke prester.
Jeg er en selv,min gode Erik.
Som Ailo har nevnt,Kom ikke her med smerten.
Send den ut i det altspisende universet!!!
:icon_redface: