Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei
Jeg er i utvikling........
Og det jeg søker er en Sjamanveileder.....Noen her inne som kunne tenke seg å bli min veileder.....Du er sjaman og har vært det i mange år.
Jeg er i utvikling og trenger deg...en som kan støtte,veilede, lære bort sin kunnskap, hjelpe og å være tilstede.
Og som vil bli min læremester.
Jeg går for tiden på healingkurs hos Eirik Myrahug, et som går over 1 år og som er i 5 deler. Jeg har evner innen healing, klarsynhet og jeg stortrives når jeg har ritualer, da føler jeg meg fri. Og jeg trommer, har rassle og jeg har fått meg en stav som jeg er i en prosess hvor jeg skal gi av meg selv til den i form av kreativitet med å pynte den med fjær osv.... Ta kontakt så kan vi bli bedre kjent....
Jeg er ikke ute etter å finne en å leve sammen med,, er gift på 15 året med verdens beste ektemann så er det sagt.
Du har en viss formening om hvem jeg er og du vet at tiden er inne til å vidreføre din egen kunnskap.... Jeg har tid og jeg vet at jeg må stå på og er villig til å gå igjennom det som måtte komme for å bli en Sjamankvinne....
Så ta kontakt.
Jeg venter spent...
GjenopprettetMedlem
...tror de fleste her inne stort sett er "hobby-sjamaner" som meg selv. Det vil si at vi har lite å bidra med i forhold til andres utvikling. Vi sliter oss frem med vår egen. Det eneste rådet jeg kan gi deg er at du sender dine øsnker ut i universet. Se for deg at dine ønsker vil oppfylles. Visualiser og føl at ønskene går i oppfyllelse...tro på dem ! ...gjør du dette er jeg sikker på at du vil få den hjelpen du ønsker når tiden er inne...ha en alldeles herlig dag !

GjenopprettetMedlem
Heisann!
Vil gjerne dele med deg dette:
Søk, å du skal finne......
Tro, å du skal oppleve
Lytt, å du skal få høre
Be, å du skal få
Men i disse for meg litt magiske ordene, så må også fornuft og sannhet være en stor del.
Enig med Gerinimo om at det kan være vanskelig å finne en veileder. De fleste strever som sagt med sin egen vei. Men om det finnes noen her som kan hjelpe deg, vil jo det være kjempeflott
Men frem til det, kan du også søke selv, noe du antagelig har gjort, siden du er i utvikling, å forstår nå at du trenger hjelp for å komme videre.
Jeg ba mitt følge om hjelp. Ba om å bli kjent med noen som kunne hjelpe meg på vei. Å det fikk jeg. Jeg ble plutselig kjent med en åndelig side ved en person som jeg visste hvem var. Siden vi oppdaget dette, har vi hjulpet hverandre til å komme videre i utviklingen.
Jeg ba om veiledning innen meditasjon, å det fikk jeg. Plutselig begynte tankene mine å forandre seg, ubevisst. Jeg begynte plutselig å søke på noe helt annerledes enn jeg tidligere hadde gjort. Vase på internett har jeg alltid gjort, men det rare er at ofte ved søken etter noe helt vanlig, kommer jeg over sider som har emner i noe åndelig, som fanger min interesse. På den måten har jeg stadig funnet svar og nye spørsmål.
Jeg liker egentlig ikke ordet "visualisering".....men det er meg. Det vil kanskje si at jeg greier ikke selv å visualisere ting, å så tro på det....fordi da tror jeg det er noe jeg har funnet på selv. For meg og min utvikling har det vært ekstremt viktig å VITE at jeg har fått svar eller hjelp, etter at jeg har søkt eller visualisert. Jeg kan stå i dusjen, å et ord kan dukke opp i hodet mitt. Å det kan være svaret jeg har letet etter lenge, eller rett og slett et hint om hvor du kan begynne å lete. For jeg har oppdaget i mitt tilfelle, åndene gir deg ikke alltid fasiten. Eneste måten å lære på, komme seg videre, er å søke, lese, studere og gruble litt. Med visse små hint og ord i hverdagen som plutselig dukker opp, kan være et svar. Dermed kommer ordet "lytte og se" inn i bildet. De gir oss jo ofte symboler å gå etter også. Å da er budskapet "tolk"....plutselig kommer du frem til svaret som kjenns riktig ut.
Men dette har vært i min utvikling. Det er jo ikke sikkert at alle har det slik, eller er enig med meg.
Stol på deg selv. Spør, gjerne ut i luften, i tankene......å vent på svar. men da må du være "våken"......
Lykke til

GjenopprettetMedlem
Takker for gode råd..

Jeg søker svaret i meg selv...men vet at jeg trenger en som har holt på med denne i noen år for å vite veien videre...
Og da tenkte jeg at dette forumet måtte jo passe perfekt... og at noen her inne har selv hatt den tanken at deres tid er inne til å dele med seg av erfaring og kunnskap....Og da er jeg en som de kan dele den med... og jeg er klar for mer...Så jeg gir meg ikke jeg...søker videre etter en veileder...en rådgiver...en læremester....
Svaret har gitt seg selv til meg....tiden er moden til å finne han/ hun nå.....
Sånn er det å sånn blir det...det vet jeg.
GjenopprettetMedlem
Du har vel en veileder hos Eirik Myrhaug, har du ikke det....?
GjenopprettetMedlem
Eirik er god,stå bi

GjenopprettetMedlem
Erik er en veldig opptatt mann.... og det jeg trener er en som er der og som vil være der.
Jeg trenger en som jeg kan ringe og som kan gi meg svar og veiledning/ råd på hva jeg kan/ bør gjøre fremover... en støttespiller.
Jeg har en fantastisk ektemann, og han stiller opp så godt han kan,,,men han er ikke opptatt av sjamansime så det igjen gjør jo det noe vanskelig å dele med meg med han ang. denne biten.
Men jeg gir meg ikke... kommer nok til slutt ....det tror jeg sterkt på..det må jeg jo når det er det jeg får i mine reiser. syn osv...tiden er inne for det for meg nå.
GjenopprettetMedlem
I mellomtiden får du bare fortsette å legge inn spørsmål og alt du lurer på, her på sonen........her svarer vi etter beste evne
Lykke til kjære venn........

GjenopprettetMedlem

og det vet jeg, at her inne kan man få hjelp til det meste...men det å ha en annen å prate med , høre stemme, diskutere med, få råd av osv....det savner jeg og det søker jeg etter....og finne det jeg skal..enten her inne eller et annet sted.
GjenopprettetMedlem
Hei
Jeg vil tro at de fleste sjamaner har det som Eirik Myrhaug, at de er opptatt med noe ganske ofte. Og etter det jeg har hørt om Eirik er han alltid flink til å følge opp sine elever når de har behov for det, men selvfølgelig må det bli på hans premisser.
Håper du får det du trenger. Lykke til

SEO Crawler
hmmm....
sånn som det fremtrer i min sjel, så er det nesten litt "suspekt" både å søke og ville være
noens veileder.
selv om ordet veileder i seg selv er ganske anonymt og fint.
inne i hver og en av oss finnes en viten som ikke noen ytre person kan overskride.
ethvert menneske er underlagt den fysiske tilværelses lover, materien ligger under lag på lag med "slør"
å skulle fremtrede som en mester eller helt under slike forutsetninger gir grunnlag for mye ufrivillige morsomheter.
jeg tror på urfolkstradisjonene, sirkelen, "de eldste" (som er mennesker, ikke guruer).
å ikke nå frem, at læreren er litt for opptatt (fordi det finnes flere elever, gjøremål og andre ting i livet etc etc), ser jeg som en meget fin lærdom. første leksjon, så å si.
lærdommen er å slippe, å finne roen, sette seg ned og finne den indre autoriteten. den kommer en ikke forbi, hvis en samtidig søker sunnhet, helhet. råd, veiledning kan en få fra alle ting, tv, uteliggere, barn, venner...de flyter overalt når sinnet er mottakelig.
jeg ville blitt skeptisk hvis det kom noen og ville være veileder (en fristende rolle for ethvert ego..)
det nærmeste du kommer er sikkert en "coach" til 500 kroner timen. det er å kjøpe at noen tenker, er "klok" mot betaling. enhvert menneske kan gå inn i rollen "vismann", eller "klok" for en time, men de aller færreste 24 timer i døgnet 7 dager i uka.
alt er vel. klovnen, dusten, narren, vismannen, den hellige og den nakne kåtingen, kan være den samme. alle har alt i seg.
en plass så jeg spurt om vi "er mennesker som skal bli guder, eller guder som skal bli mennesker". begge er sikkert like riktige, men jeg har mest sans for den siste. det er vanskeligere å være et menneske enn en gud!
SEO Crawler
obs! jeg fikk plutselig en innsikt. fra skyggene.
kom på at jeg også hadde hatt det ønsket, om en som kunne guide meg med stor oppmerksomhet og presisjon.
så endog for meg at det måtte være en tilsynelatende nokså ordinær eldre mann fra midt-østen, en slags "skap-sufi". vi kunne sitte og diskutere verden og snakke om Hjertet, mens vi drakk sterk kaffe og kona hans disket opp med små lekkerbiskener og smilte pent med varme, mørke øyne.
andre varianter har nok og utspilt seg for mitt indre.
kanskje er dette lengsler fra tidligere eksistenser, eller gjenklang fra det kollektive bildet av åndelighet, med guruer og alt det der...
ihvertfall gikk det over, heldigvis. det gjør det helt sikkert til deg og. vent å se.
jeg skal gjerne drikke kaffe med sufier, men alt og alle ting kan lære oss det vi trenger. kvaliteten til å lytte, legge merke til, er en tilstand innenfra.
og jeg tror de som sier det, at vi er selv det vi søker.
psbot [Picsearch]
hei
æ e litt "suspekt"
æ har ikke vært sjaman i mange år, men æ e ett medmenneske, og vil gjerne hjelpe deg.
æ har også gått hos Eirik Myrhaug, og vært med på ailo`s 3 års sjaman"skole" (liker ikke det ordet)
send meg en priv mail visst du vil, så snakkes vi .
mvh ædni
GjenopprettetMedlem
Torstein min Venn
Du vokser
Klem fra Elin

SEO Crawler
hhehehe
tror jammen jeg sender en pm jeg og... hihihihih
er du en sånn guru som ligger med elevene dine? (ja, ikke ta det ille opp, men skal en nå først ha en veileder av det motsatt kjønn...)
:badgrin: :badgrin: :lol: :biggrin:

:w00t:

:innocent2: :wub:
:eusa_liar:
nuvel,
stoor klem!
Anonymous
Typisk menn

SEO Crawler
ohoohooho
dettte var morososamt, eller noe...
å guud, tror jeg var for tidlig oppe idag..
elin, schnuppa, min darling i sør... jeg trenger litt mentoring, eller noe.... kanskje en mentolpastill
det må være den kaffen til ahmed ibrahim, eller hva var det han jalla-jalla het forno`..
sheyk mohammed al-kaffeland.

GjenopprettetMedlem
Ha ha ha.... din gledespreder......

Kaffe du lissom.....
"Mesteren kommer når eleven er klar" er det noe som heter......
SEO Crawler
"og om litt er kaffen klar"...
kor deilig det føles å bli uhemmet frekk og ubehøvlet...lurer på om det kan være mitt sanne selv
ædni, kjære du, bli nå ikke sint på meg. lille søte, kjære, vene, snille (neida, vi kjenner hverandre ikke...ikke enno..

)
seriøst så tenker jeg det er en bra ordning med et medmenneske, ik en 500 kroners betalt kloking
GjenopprettetMedlem
Å delta på treffer er også en utmerket måte å nærme seg sjamanismen på. Utveksle erfaringer, diskutere, utgjøre ritualer sammen... masse nye inntrykk. Og hvor mange intressante og fasinerende personligheter man møter!
Det har vært en aktiv sommer på den fronten, sist helg i Rygge; en svært inneholdsrik helg.
( Der skjedde det så mye at jeg har jobb ( med meg selv) i flere måneder framover...)

GjenopprettetMedlem
Jeg tror at når man er i fasen av økt åndlig aktivitet, så vil det du trenger å lære, etterhvert som du er klar for det, komme til deg.
Står du for lenge fast i noe, vil du få hint. Når du er på sporet av noe, får du bekreftelse, når du har funnet svaret, får du en ny oppgave å mestre, i form av annerledes tenking, nye spørsmål, nye oppgaver.
er man i lære, får man ingen ny oppgave før man mestrer eller forstår den oppgaven man har tildelt. Kan enkelt sammenligne det med dataspill, du kommer ikke til neste nivå, uten å ha fullført det nivået man er på. Men man kan bruke koder, å jukse seg til neste brett, med den følgen at man står der like grønn, uten å komme videre, fordi man gikk glipp av læren i nivået under.
med dette prøver jeg å si, jeg tror vi får veiledning når vi er klar for det. I form av nye tanker, spørsmål, eller et nytt bekjentskap. Jeg kunne fint ha tatt kontakt med en sjaman jeg traff i min hjemby, men noe sa meg "nei". Det du skal vite, det kommer når du er klar.
I dag er jeg mye lengre enn jeg var da, uten egentlig å søke for mye, bare be om hjelp til mine åndelige venner.
det er flott å diskutere med andre. Være en del av en læringsprosess sammens med andre. men det er ikke meningen at man skal lære alt på en gang. En ting har jeg lært, å det er å være tålmodig. "den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves". I dag sitter jeg med mine veiledere, de som er der for å hjelpe meg, de som ikke er der fysisk. Men jeg forstår hvor viktig det er å ha en du kan snakke med, dele erfaringer med, lære av hverandre. Men innen sjamanisme finnes ingen håndskrevne regler. Alt oppleves forskjellig.
grunnen til at jeg ikke ville ta kontakt med denne sjamanen jeg kom i snakk med, var fordi jeg selv ville kjenne på min kunnskap, å vite at kunnskapen var og er riktig for meg. det tror jeg er kjempeviktig.
uhemmet frekk og ubehøvlet = sunt vett og deilig følelse av frihet. jeg vil mer en gjerne kaffeslabaske med dere alle.....

GjenopprettetMedlem
Det der beskrev du bra, Silva.....

Det kjennes veldig riktig!

GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":
Det der beskrev du bra, Silva..... :respect: Det kjennes veldig riktig! 
Takk

....det har vært riktig for meg vaffal......

GjenopprettetMedlem
Fy

GjenopprettetMedlem

??