Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Tror ikke noen har ment å smekke deg, jeg. Så ikke føl deg smekket, er du snill! Gir deg heller en klem, jeg!
Skjønner godt hva du snakker om, selv om jeg selvfølgelig må henge meg opp i sånne dustete språkting. Der har du meg, liksom. Er enig i at man godt kan snakke om disse tingene, ikke for å skremme folk bort, men for å gjøre oppmerksom på at gjør du sånn og sånn så kan det dukke opp ting du blir skremt av.. Vi er alle full av monstre. Nåja, der var et sånt ord som blir litt for stort.. Så ikke alle da, men mange av oss ;-)
Men å ta en titt i speilet om morran for å sjekke sveisen bør i hvert fall være anbefalt.. :badgrin:
Men jeg er fremdeles interessert i å høre mer om det eksemplet ditt, da du ville kikke på auraen din i speilet og noen stoppet deg. Hvem stoppet deg, og hva ville skjedd om du gjorde det?
GjenopprettetMedlem
"WhiteOwl":

Tror ikke noen har ment å smekke deg, jeg. Så ikke føl deg smekket, er du snill! Gir deg heller en klem, jeg!
Skjønner godt hva du snakker om, selv om jeg selvfølgelig må henge meg opp i sånne dustete språkting. Der har du meg, liksom. Er enig i at man godt kan snakke om disse tingene, ikke for å skremme folk bort, men for å gjøre oppmerksom på at gjør du sånn og sånn så kan det dukke opp ting du blir skremt av.. Vi er alle full av monstre. Nåja, der var et sånt ord som blir litt for stort.. Så ikke alle da, men mange av oss ;-)
Men å ta en titt i speilet om morran for å sjekke sveisen bør i hvert fall være anbefalt.. :badgrin:
Men jeg er fremdeles interessert i å høre mer om det eksemplet ditt, da du ville kikke på auraen din i speilet og noen stoppet deg. Hvem stoppet deg, og hva ville skjedd om du gjorde det?

:wub: Takk WhiteOwl......Klem til deg også ;D

Er enig i at man godt kan snakke om disse tingene, ikke for å skremme folk bort, men for å gjøre oppmerksom på at gjør du sånn og sånn så kan det dukke opp ting du blir skremt av..

Der sa du det kort og enkelt fortalt, hva jeg mente....takk for det.

Da jeg sto der og konsentrerte meg, kjente jeg en fryktelig stor motstand i meg. Da jeg ble oppmerksom på at speilbildet begynte å forandre meg, trakk jeg meg vekk.
Hvem?...Hva?...Meg selv eller mine beskyttere?...Aner ikke, men jeg fikk en følelse av at jeg ikke skulle fortsette dette. At jeg ville tidsnok få oppleve dette, når jeg var klar.

Er det slik i denne verden....at man ikke får se ting før man er klar?.....Hvis det er slik, vel....da er jeg en stooor nevrotiker :lol:
Men da er mitt spørsmål....hvorfor tipper det da over for enkelte...eller mange mennesker?....fordi de opplever uforklarige ting....som de skulle vært klar for?.....

Fortsatt undrende og kanskje tilogmed nynevrotik :razz:
SEO Crawler
jeg hadde en fantastisk opplevelse med et speil som barn (10-12 års alder)

tror den ligger under "hellig rom, hellig tid".  en av de "mystiske opplevelser" jeg husker godt fra barndommen.

og den var bare fin og god.  akkurat som det var så naturlig.
Anonymous
Jeg har studert speilbildet mitt, stort sett blir jeg oppgitt over det synet som møter meg  :w00t:
Men jeg har gått litt lenger, og da har det trasige fjeset endret seg til et gjennomsiktig, nesten spøkelelsaktig ansikt.  Noe bakom trer frem, men da har jeg stoppet og det på grunn av frykten (jada jada, vet det ble kommentert om frykt her i et annet innlegg, hehe). Jeg tror ikke det vil skade meg på noen måte om jeg våger å virkelig studere speilbildet. Det er kun min frykt som har stoppet meg hittil.  Nå blir jeg litt nysjerrig på hva det kan være, dette "noe" som er bakom.
Jeg skal sannelig prøve dette ut en dag.
GjenopprettetMedlem
:lol: Ja Føniks......det skal du nok ;D

Får en sånn uggen følelse i magen, etter å ha tatt opp dette temaet.

Jeg må innrømme at jeg bevisst skrev "Aldri".....for å få en diskusjon på dette med frykt.
Det har jeg savnet her. Frykt er en følelse man ikke kommer utenom i dette åndelige.
Ikke alle greier å håndtere det fullt ut ennå. Spesielt ikke nykommere innen dette.
Jeg ble faktisk ganske skremt over mye jeg leste her inne, første gangen jeg begynte å lese her.
B.la. om å bli spist av kraftdyr, skummle vesner man kunne møte osv.
Det var litt av grunnen til at jeg holdt meg unna en stund.

Det står utrolig mye bra om alt her inne, innen det åndelige. Men hvordan man skal håndtere frykten,
for oss nykommere, så er ikke det så mye opplyst. Håper ingen blir støtt nå.  :confused:
frykt avler frykt, enig......men for å bli kvitt frykt, må man også sette litt fokus på det.
Ikke alle tør å spørre, eller dele sine erfaringer.
Anonymous
Jeg har  faktisk  gitt  min  verson, og måten jeg  gjorde  det  på, men jeg er  kansje en unsynlig heks :icon_rolleyes:med usynlige ord..
Hopper pent  igjen inni skapet mitt og  titter  stille  på  hva andre skriver :icon_rolleyes:
Ha en  fortreffelig  kveld og takk  for meg  :respect:
Anonymous
Hmm det får meg til å tenke på alt jeg har liret ut av meg her inne på sonen  :redface:
Jeg har skrevet mye om min egen frykt, uten tanke på hvordan dette kan virke inn på andre.
Det jeg opplever og føler, er ikke nødvendigvis sagt at andre opplever det samme.
Jeg synes ikke du skal ha en uggen følelse over å ha tatt opp dette temaet, jeg synes det er bra.
GjenopprettetMedlem
Får en sånn uggen følelse i magen, etter å ha tatt opp dette temaet.

Det skal du ikke ha, her er det stor takhøyde og allt kan bli tatt opp her..

Det som du opplever å se er deg selv i tidligere liv, og hvordan du såg ut da.
Klart det kan være litt skremmende når et "fremmed" fjes dukker opp i speilet.
Det å møte seg selv i "døren" (les speilet) er ikke for de som ikke er forberdt på det.
Men ingen fare når du vet hva du ser...

Keep looking...

Samin ;)
GjenopprettetMedlem
Skjønner faktisk problemet med å bli skremt at ting som fortelles om her inne. Jeg ble i sin tid veldig skremt da jeg leste Ailos roman Trommereisen, og lurer av og til på om det er den gamle skrekken som sitter igjen enda. Så der fikk du, Ailo!  :badgrin: Det var på den tiden jeg først begynte så smått å interessere meg for sjamanisme, boka kom i 1988, og  jeg var ikke SÅ purung heller, sånn ca 22? Men ble skikkelig skremt, helt på alvor.
GjenopprettetMedlem
Det å møte seg selv i "døren" (les speilet) er ikke for de som ikke er forberdt på det.

Takk Samin....det var også dette jeg ville frem til :) men når man står der med bare følelsen på at man ikke skal, å forstår at man kan se noe man ikke er klar for, men ikke hva, er skremmende.

Ikke alle har oppdaget slike fantastiske og seriøse sider som denne sonen. Mange prøver seg frem på egenhånd. Jeg var ikke inne på denne sonen, da jeg prøvde å se min egen aura.
Å ikke alle føler denne indre stemmen heller, å får advarsler mot dette.

Bare tenker på at mange mennesker går rundt med en frykt, å som ikke får en forklaring på det. At det da er ekstra viktig å nevne hva som kan skje og hvorfor.
Anonymous
Slutter meg til gjengen her. Ingen grunn til å føle seg uggen. Frykt er er viktig å snakke om også.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror på å lytte til seg selv, også når en ser i speilet.  På sjamanveien vil en nok møte sitt eget speilbilde. Forrige søndag var det alternativ helg i Råde, Inger Lise på sonen ledet sjamanarbeidet. Vi brukte søndagen på å reise inn i oss selv på nettopp disse følelsene som frykt, sinne, sjalusi. Jeg fant ut at jeg skapt dem selv, og meg selv som gav disse slimete vesenene nærig. Videre på fikk vi verktøyene på sjamanistisk vis til å bekjempe di slimete vesenene som kan lage ugang for oss. Ved å møte følelsene, og bli kjent med dem, og følelsenes opphav, er det lettere å ufarliggjøre dem og forhåpentligvis bekjempe det en ikke vil bære med seg videre.
GjenopprettetMedlem
Det umulige er mulig,det tar bare lengere tid. :wub:
GjenopprettetMedlem
Menneskehodet er et medium for åndeverden
  Man kan også bruke en hodeskalle fra dyr eller mennesker
                  og meditere på den til man får hinsides kontakt.
        Odin brukte et menneskehode.

Ytterst effektivt altså.

så står man lenge nok å stirrer inn i speilet
              vil man kanskje oppleve ånder som "passerer",
          eller den urgamle,den første sjaman.
                    (ser skummel ut i huden,men øynene
                              er tidløst vakkre)