Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
med høsten?......Noe dere gleder dere ekstra til?
Noe dere alltid pleier å gjøre?
GjenopprettetMedlem
Høsten er "min" tid. Jeg elsker alle forandringene som kommer,
alle fargene, mørket som kommer, sette seg inne med en stor god kopp te,
eller ei god flaske vin, lese bøker, tegne,
kveldene blir lengre og jeg får mer tid til disse sysslene.
Om våren og sommeren blir jeg gjerne drivende ute til jeg legger meg(nesten)

Ellers så er det jo æljjakt tid så klart, masse tid i skogen i timesvis
spiller egentlig ikke så stor rolle om det ikke blir no ælj, det er noe med den
roen å sitte ute, har alltid med meg papir og blyant
(regner sikkert med at det nok har passert mang en ælj på min post
uten at sikringa har blitt løsna, til alle de andre jegernes store fortvilelse :biggrin:)
Men med tanke på at de fleste av dem også veldig gjerne løsner både sikring og skudd
mot en stakkars ulv, bjørn eller gaupe som skulle være så uheldig å komme inn i terrenget,
så synes jeg egentlig at det ikke gjør no om æljen passerer.

Ellers så er også høsten tid for ettertanke for min del.
Sitter alltid i helgene, tidlig om morgenen og ser nattmørket forsvinne
og bli overtatt av en ny dag, og like fantastisk er det uansett regn eller sol.
Høsten bringer også gjerne med seg vind og ruskevær og da kjenner jeg at jeg lever
(mulig det er "lofotingen" i meg som rører på seg)

Nå stopper jeg, for jeg kjenner at dette kan bli et forferdelig langt innlegg :w00t:
GjenopprettetMedlem
:w00t: Da er vi to Wolfæ`rn.......

Jeg er også veldig gla i høsten. da kommer pleddet fram, den store tekoppen, å ei god bok eller film.
Er bare så lei meg for at vi ikke har peis eller vedovn, men telys og stearinlys blir det massevis av.
Elsker fargene på høsten, lukte av frukt og et hint om kulde og vinter.
Høsten er som du sier, tid for ettertanke også hos meg.

Dessuten er det all den gode maten man forbinder med høsten, fårikål, fersk suppe....
vilt og tyttebærsyltetøy. Saamt en god flaske vin i godt lag.
Da er det også tid for hobbyer......jeg skriver en del, tegner og lager ting.
Koslige stunder med dottir om kveldene når ho har tid, hehe.

Jeg storkoser meg vaffal...... :wub:
GjenopprettetMedlem
Det er da naturensfarger spiller seg ut.Dvaletid for naturen slik at den kan samle krefter til våren,da den igjen skal suge til seg kraft,for å gi oss glede av den. :wub:
Anonymous
Høsten er den fineste tida for meg. Fargene i naturen, himmelens blå mot det gyldne. Den friske lufta.
Å gå i skauen og fjellet - fri for mygg og klegg!
Livet faller til ro på en måte, det gjenspeiles i meg, føler jeg er nærmere meg selv om høsten.
Liker de mørke kveldene, lysene som tennes i husene. Våt asfalt skinner i gatelysene. Stemningsfullt.
Ved klarvær er høsten magisk, lyset og fargene blir dypere jo senere på høsten. Jeg har lært meg å elske det gyldne lyset i november. Det er som en meditasjon, dyperer og dypere inn...
Høsten er poetisk, mitt sinn klinger best på den frekvensen.
Dessuten, en skikkelig høststorm gjør susen! Blåser bort støv og frisker opp alt.

Det verste er når alt er bare grått, tungt skydekke nedover aksla, ikke gløtt av lys, ingen fjell å se.
Bare regn og grått, alt er vått og klamt. Usj!!

Syklusenes gang gjenspeiles så godt i høsten. Det er mulighet for alt. Dessuten er den dyp blå..
Anonymous
Her nord, er som regel høsten en fin tid på mange måter. Har vi en sommer med dårlig vær, kompanserer gjerne høsten for dette. Akkurat nå ser det ikke riktig slik ut, med tunge, grå skyer og regn i lufta. Men høsten er likevel ei koselig tid, som nevnt ovenfor, med mørke kvelder(en av de tingene jeg liker best med høsten), levende lys, innendørs-hobbyer og mye god mat og drikke. Og selvfølgelig turer i skog og fjell uten innsekter...Hærlig! Det verste med høsten er at den varsler en kald, lang vinter. Vinteren er vel flott den og, på flere måter men det blir for lang tid med snø, is og kulde for min del. Vel, egentlig er det nok hva man gjør det til, uansett.

OM SÅ VAR
    Om kjærligheten var et tre
    fryktet jeg ikke for høsten...
    Ikke et blad gulner
    før treet har satt knopper
    til en ny vår...

NN
GjenopprettetMedlem
Høsten får meg til å glede meg til vinteren. Jeg synes alltid mørketiden gir mest lys inni meg.  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
:eusa_dance: Stor koser meg når vinder hyler, og vannet slår mot fjellet og naturen ikler seg i høstens fargeprakt...og tempraturen gjør sitt til at det å vandre i skog og mark er en fryd,.enten det være seg pent være eller når været "lever" som jeg velger å kalle det.
Jeg koser meg med ritualer både inne og ute...og jeg hilser vinteren velkommen som gir naturen hvile... og da viler jeg også.
Mine favoritt årstider er... alle fire egentlig men den tiden på året som jeg stor trives best med er høst, vinter og våren...sånn er det bare.
Hilser til ALLE KJENTE.... KLEM FRA SHIWAKA.