Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg slenger ut et spørsmål, så får man se hva det bringer

Jeg hadde en reise, som var veldig tøft mens det stod på. Tilbake til barndommens traumatiske minner osv.
På slutten fikk jeg noen ord om at den "åttende trommen er på vei". Jaha, en tromme som er på vei, eller er det tallet 8 som er av betydning. Det er ikke slik at det haster så fælt å finne ut av dette. Betydningen vil nok komme før eller senere. På reiser kan det være mye symbol snakk, og at jeg ikke skal ta de ordene om at den åttende trommen er på vei, så bokstavelig. Men nyssjerrig blir jeg. så hva spør jeg om egentlig, hm. Jo, det må være om tallet 8, har det noen betydning? Har det en symbolsk mening?
Anonymous
Har hørt at tallet 8 symboliserer høsting. Å høste av det som har vært, tid til ettertanke. En tid før man manifesterer noe nytt. Har kommet over tekster om det i det siste fordi numerologer sier at 2006 (det blir jo åtte) er et slikt år.
Det symboliserer også evigheten. I tarotkortene (Rider Waite) er kortet "Styrke" en løve med et åttetall over hodet.
Anonymous
Takk for linken samin, mye interessant der

Anonymous
Hei kristin

Jeg bruker mye tid til ettertanke, så det kan være det som menes.
GjenopprettetMedlem
Det betyr at du er sterk og får til det du starter på.

Anonymous
Åndelig sett er åtte den innviedes mål etter å ha passert gjennom de sju stadier; derfor står det for nytt liv og gjenoppstandelse. Også fullendelse, alle muligheter. (fra symbol-lex)
Synes det passer fint etter en gjennomgang av livets traumer som du sier. Det er fullendt!