Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Her er et tamt rådyr som vi har i hagen daglig,koselig.Navnet er Bambi :wub:
📎 100_0064.jpg
Anonymous
Så nydelig! :wub: det må være en berikelse for dere.
GjenopprettetMedlem
Ja,det er det.Bambi ble tatt vare på etter at moren ble påkjørt å drept.I vår kom hun med en unge og skulle ha oss til å ta vare på det.Men ungen var så svak at den døde. :'(
GjenopprettetMedlem
Å hælle nutta sååååå vakker  :wub:

Det må være en berikende vennskap ja....."sukk"  :wub:
Anonymous
Nydelig! :wub:
GjenopprettetMedlem
Nyt det og ta godt vare på det :wub:
GjenopprettetMedlem
Møt min kompis, Eddie!  :biggrin:
Han bor på vaskerommet mitt, oppi taket ved lampa. Der har han holdt til lenge, så vi har etter hvert fått et nært forhold til hverandre. Slår alltid av en prat når jeg holder på med klesvasken. Riktig trivelig!
I går gikk pæra i taklampa, og jeg ble bekymra for å måtte ødelegge hele spinnet til Eddie. Trodde jeg måtte borti det for å få skifta pæra, men jeg klarte å unngå det. Var ytterst forsiktig. Min mann påstår jeg er gal.. Han kunne ikke tro at jeg ville ta hensyn til en edderkopp!  :lol:
http://alternativnorge.com/eddie.jpg[/img]
GjenopprettetMedlem
Flott nett :lol:
og ja det ville da være synd å ødelegge det
for å skifte pære.
Kjøp heller ny lampe eller bruk lommelykt :P
Anonymous
Det kaller jeg sann kjærlighet for alt levende! :biggrin: Flotte greier. Jeg er nok slett ikke så oppofrende selv. :confused:
Anonymous
Så herlig  :icon_biggrin:
Jeg har ei sjur som stadig er på altanen, kanskje jeg skal døpe den til tullsjura  :w00t:
GjenopprettetMedlem
For et par år siden så jeg plutselig dattera mi og venninna hennes gå rundt på plenen og rope "Eddie". - De hadde funnet en edderkopp som de hadde tatt til kjæledyr, men så hadde den stukket av.. Plenen er stor, edderkoppen liten.. De fant den ikke igjen, men de gikk lenge, lenge og ropa!  :lol:

Sjura bruker jeg prate med, for meg heter de alle "Sjuri". Det henger nok sammen med at vi hadde ei tam ei i min ungdom, som vi kalte for det.

Veldig greit å gå og prate med dyrene, for det er vel hakket bedre enn å prate med seg sjøl??  :P
Dessverre er dattera mi allergisk, så vi kan ikke ha dyr lengre. Vi har fått oss et akvarium da, - og det viser seg at jeg snakker like gjerne med fisk..  :biggrin: Blupp
Anonymous
Heter fisken Blupp?  :icon_biggrin:
det er koselig med fugler synes jeg. Morsomt å høre om din datter  :lol:
GjenopprettetMedlem
Neida, blupp er bare fiskespråk, betyr noe sånt som "ha det fabelaktig fint, folkens!"
:lol:
GjenopprettetMedlem
Dyr gir oss så meget glede,så ta vare på dem,har også tre voksne og tre nyfødte marsvin. :wub:
📎 100_0211.JPG
📎 100_0146.JPG
GjenopprettetMedlem
Dere.......er bare fantastiske....... :wub:
Anonymous
Å helledussan...hvor nydelige! Får lyst å gni nesen nedi de myke små nøstene. :wub:
GjenopprettetMedlem
Helledussan til denne karen også??  ;D

Ble stående og se på at Eddie bygde et helt nytt nett nå her i stad. Jaggu bra fasinerende å se på, for en teknikk!
Fikk tatt et bedre bilde av han også, så dere kan se hvor fin han er!

Eddie er altså edderkoppen som bor i taket på vaskerommet mitt.
📎 eddie2.jpg
GjenopprettetMedlem
Der fikk vi se Eddie bedre.
Flott var`n
GjenopprettetMedlem
Hei!!...så flotte dyr  :w00t: :wub:

Eddie er tøffest, da, med de tigerstripene  ;D

Hadde jeg hatt kamera nå , skulle dere fått sett mine tigre. Har to voksne katter, hunn og hann, og en halvårsgammel kattunge som er sønnen til de to store.

Edderkopper er forresten lykkedyr og totalfredet her i huset, om de så spinner nettet sitt i senga mi  :o  :wub:
GjenopprettetMedlem
Hvis du som meg, Inger Lise og WhiteOwl ikke er redd edderkopper, og heller vil redde dem, så kan jeg melde at Edward Thomas Patrick Doughney i Storbritannia har søkt europeisk patent på en edderkoppstige.

http://v3.espacenet.com/jpeg?PN=GB2272154[/img]

Du fester den på badekarkanten, og slenger den nedi badekaret som en annen taustige. Og neste gang en stakkars edderkopp faller nedi badekaret ditt, eller dukker opp fra utløpsrøret, og ikke ellers ville kommet seg vekk, ja, så kan den bruke stigen.

http://v3.espacenet.com/textdoc?CY=ep&L ... =GB2272154
GjenopprettetMedlem
Fantastisk, nesten synd jeg ikke har badekar  :razz:
GjenopprettetMedlem
Den var flott.
Ellers går det jo bra med håndkle.
SEO Crawler
Rørende omsorg for edderkopper der. Passopp er som vanlig informert om de siste fremskritt i vitenskapens og oppfinnelsenes verden. Endelig en nyttig oppfinnelse...

:biggrin: :lol: :lol:
Anonymous
Eller med hendene...
Jeg tar dem gjerne i min hule hånd, slik at ikke bena skades.

Som barn var jeg enda mer omtenksom overfor insekter: jeg kunne ikke gjøre en flue eller mygg fortred. Og det var ikke pga. berøringsangst. Jeg syntes synd på de.

Muligens var jeg en buddhist som hadde avgitt løfte om å verne om alt liv etter beste evne i mitt forrige liv.

Så husket jeg alltid eventyrene der et menneske skåner f.eks. en maurtue:
Senere treffer vedkommende maurenes dronning og blir belønnet med en gave eller lovnad om hjelp hvis den skulle behøves en gang.

Jeg tror ikke at tanken om belønning, men tanken om gjensidighet og balanse og likeverd er viktig hos slike fortellinger, som finnes i mange varianter hos mange kulturer.

Slike eventyr er vitnesbyrd for sjamanistisk tankegang.
Hvis du er fascinert av dem, finner den sjamanstiske veien lett frem til deg og omvendt.
Anonymous
Flott oppfinnelse. :biggrin:
Jeg beundrer dere som har slik omsorg for insekter og småkryp.
Heldigvis har jeg ikke badekar. Problem solved. :P
Og dukker de opp i senga mi, fjerner jeg dem. Det er mitt revir! :moreevil:

:icon_lol: