Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
NRK1 kl. 19.55 i dag
Faktor: Kjenner du varmen? (ttv)
Norsk dokumentar. Tusenvis av mennesker har reist til den lille bygda Snåsa og håndspåleggeren Joralf Gjerstad (80), for å få hjelp. Snåsakaill'n som han kalles i Trøndelag, er landskjent for sine helbredende og synske evner. Hvem er denne mannen, og hvilke evner er det egentlig han har? (16:9 bredformat)
Blir også sendt i morgen (tirsdag) kl. 10.30.
GjenopprettetMedlem
det er en gammel healer d står respekt av vet hvem han er, han har hjelpt mange på sin vei, har også laga et senter for handikappede barn i snåsa. han er landskjendt i mange år, en av de som hvirkelig har skjønt hva et medmenneske er, han gir det du treng uten at mammon styr det han gjør,
en ekte healer
GjenopprettetMedlem
Intressant!

Hvilken kanal går det på???
GjenopprettetMedlem
Takk for tips

GjenopprettetMedlem
På NRK 1...
GjenopprettetMedlem
Hadde en sermoni for han i forbindelse med hans 80 års dag,
det er en mann med kraft
GjenopprettetMedlem
...vel..nå kl. 10:30 begynner reprisen på NRK1 - for den som ønsker og har mulighet....

Anonymous
Så programmet...
Dette er en mann som det står stor respekt av...
Dette er en stor og sann mann som kan sine ting.
Her var det ikke mye negative ord og handlinger. I hans verden var alle likeverdige.
Her var det ikke mye snakk om det håpløse samfunnet vi lever i.
Her var det heller ikke mye snakk om hvilket liv disse menneskene han hjalp hadde levd et liv som kunne påført disse sykdommene.
Dette er en mann fyldt av ekte sann kjærlighet til livet og sine mennekser som søkte han og trengre hans hjelp...
For meg står han for den ekte og sanne kjærligheten til livet seg selv og sine medmennesker.
Han utviste energier som, trygghet og kjærlighet..og det klarte han og overføre til de som han hjalp.
GjenopprettetMedlem
det er det en sann healer er og står for, han ser ikke om du har penger for å hjelpe de som trenger det.
han sier at hvis du vil gi noe kan du gi til fondet han har opprettet . han tar ikke betalt for d han han gjør.
det samme gjør jeg har du ikke noe betaler du ikke, å vil du gi noe er d en gave,
har ikke dyre lokaler, har d dær jeg bor, og jeg føler det er d rette for meg.
namaste
GjenopprettetMedlem
Jeg er enig med deg oakmann at penger ikke skal stoppe deg i ditt arbeide,
de som ikke har penger skal også kunne få hjelp..
Men man må ikke være redd for å ta imot penger for det man gjør,
selv du trenger penger for å overleve så se på penger som en energi
som du trenger for å leve av...
Om du ikke fikk betalt for healing så måtte du sikkert tatt en annen betalt
jobb for å overleve, og da har du ikke hatt tid til å hjelpe andre heller...
GjenopprettetMedlem
Fikk desverre ikke sett programmet,men jeg har lest
boken om ham. Den er skrevet av Arvid Erlandsen
og heter "Varmt hjerte og varme hender". Skulle gjerne
truffet den mannen.

GjenopprettetMedlem
ja d e vell rett, men nå er jeg så heldig at jeg er trygdet, så pengene kommer uansett, det er mange som gir meg en gave for de har blitt bra det er for at de ikke vil føle skyld til meg for det jeg har gjort for dem,
tar litt betalt for masasje er utdannet i akkepresur og idrettsmasasje.
namaste
GjenopprettetMedlem
Det går an å gå inn på nrk.no og se dokumentaren der, for dem som gikk glipp av den på TV. Anbefales!
Jeg så den på TV i går, og den mannen har en spesiell kraft, ja. Det merkelige var at han virket så kjent, selv om jeg aldri har møtt han. Men ellers kjente jeg det i hjertet, tårene trillet, jeg ble bare så rørt av å se ham.
GjenopprettetMedlem
Takk for tipset! Da jeg så bildene av ham synes jeg også
at det var noe kjent med ham. Det lyser godhet av den
mannen. Nå stikker jeg innom nrk

GjenopprettetMedlem
Så programmet da det gikk i reprise lørdag.Han er en fin mann og jeg skulle ønske at jeg at jeg kunne fått møte ham..det lyste godhet og styrke fra ham.

GjenopprettetMedlem
Kjempekar

GjenopprettetMedlem
Sitat WhiteOwl
Men ellers kjente jeg det i hjertet, tårene trillet, jeg ble bare så rørt av å se ham.
Jeg også, tårene bare presset på og rant fritt.
En ting er å ha de evnene, en annen ting er å gi av seg selv og sin hverdag på den måten.
Varme tanker