Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Det er forskjell på å ta litt betaling for å dekke sine utgifter(slik må det være ellers kan man jo ikke ha stand)til å ta seg overbetalt for å tjenne mest mulig,det er det jeg har reagert på,ikke at du gjerne vil ha dine utgifter dekket,for det må man jo ha ellers kan man ikke være der å gi folk en smakebit av herligheten.
Samin du er min bror i ånden,vil gjerne treffe deg igjen en gang.
📎 image025111111.jpg
GjenopprettetMedlem
Samin du er min bror i ånden,vil gjerne treffe deg igjen en gang.

Takk det samme ørnen, det var et godt møte vi hadde.  :wub:
Vi får se hva vi får til fremover, vi møtes nokk igjen skal du se.

Klem fra
Samin  :wub:
GjenopprettetMedlem
Ja Ørnen og Samin,
det var ett stertkt møte,
og med deg også Sjelevenn.
Våre stier vil ganske sikkert krysses igjen,
og igjen,
og ... :respect:
Anonymous
:shock:  Oj, såpass dyrt å delta. Takk for info Samin. Men da forstår jeg  :icon_rolleyes:  Tenkte egentlig ikke så nøye gjennom det.
GjenopprettetMedlem
Ja, Kristin det er nok det..  og det var kun for 2x2m som jeg hadde, og det var mange som hadde
mange ganger så store stander og da blir prisen der etter.

Ja Ørnen og Samin,
det var ett stertkt møte,
og med deg også Sjelevenn.

Ja det var ett kort men sterkt møte som du sier, jeg såg
Sjelevenn i sidesynet.. men hun forsvant så fort..
Skulle vist på trommereise  :respect:

Vi får komme en tur til Finnskogen når vi skal hente Elgskinn.
Gleder meg  :eusa_dance:

Samin  ;)
Anonymous
Jeg tror behovet for å gå på slike messer er større hos dem som er veldig søkende og ikke har funnet helt sin åndelige vei og retning. Og så handler det om å sortere ut hva som passer for en. Mens for dem som har funnet sin vei så blir ikke slike messer så viktige å erfare. Men nå er det jo fint å treffe venner og kjente da.  8) Men det kan virke som slike messer er bra for dem som ønsker å prøve ut forskjellige ting og så finne ut av ting. Men det kan jo koste dem dyrt og sånt. Men det er jo deres valg og sånt. Så en lærer av sine feil og sine positive valg da.
GjenopprettetMedlem
Helt enig med deg David,men det kan jo være bra for dem å få med seg noen gode råd på veien.Har de vært der en gang,så forstår de vel bedre den diskusjonen som har vært her på sonen angående messen.Man skal jo heler ikke ta i fra folk forventningene de har til sitt første møte med en Alternativmesse,de kan jo finne noe som passer dem å følge tråden videre uten å måtte innom flere messer.
Når de har funnet sin vei,er det jo masse alternativ til veien videre. :wub:
📎 lyset.jpg
GjenopprettetMedlem
Passer på messeånden
Jeg kjenner meg igjen i dette. Har opplevd ganske det samme sjøl (bortsett fra at jeg ikke har sittet på messestand med noe som skulle selges). Særs bra at du skrev det! Takk, Ailo, for det!

Jeg har vel vært på 4-5 slike store arrangementer (og mange små) på 35 år. Jeg må ha minst fem år mellom hver gigantmesse. For jeg blir rett og slett dårlig og psykisk i ulage i flere dager av denne "messeånden". Kanskje fordi jeg er særs følsom, for ikke å si allergisk, overfor de jeg på mitt vis oppfatter som sjarlataner og tankemessige svindlere: Spåfolk, astrologer, visse nye religioner, i det hele tatt obskurantister - ja dessvere kanskje de fleste av "tilbyderne". De fleste tilbyr en slags frelse mot betaling. Finner man medmennesket her? Heller sjelden, opplever jeg.

Så hvorfor går jeg? Vel, i år var jeg (heldigvis) nordpå, men i fjor gikk jeg kun for å høre på en sjaman fra Tuva. Men når jeg først hadde betalt så gikk jeg da rundt og samlet brosjyrer i den ene plastposen etter den andre. Jeg har sikkert 40-50 smekkfulle plastposer med slikt stoff som jeg vel aldri har åpnet. Det var en idé en gang om å kartlegge "alternativmarkedet", sammenfatte det hele med saftige eksempler, en slags forskning (på folkloristikk, folkemedisin, nyreligiøsitet, psykisk og intellektuel svindel, er ikke helt sikker lenger. Hva det enn var blir det ikke jeg som skal gjøre det). Nå har jeg tenkt å gi bort alt dette til ett eller annet forskningsinstutt, f.eks. ved universitetet, som kanskje kan bruke det til noe. Registrere tidsånden, kanskje?

P.S.
Dette skrev jeg den 18. desember 2006 som kommentar til Ailos forsideartikkel. Forst nå har jeg oppdaget at det var en tråd her inne i forumet. Jeg plusser det derfor på her; det var nok helst her jeg ville ha lagt det inn om jeg hadde visst. Jeg var nordpå fire-fem måneder uten Internett, så det var mye jeg ikke så her inne da.
Anonymous
konserten med kokopelli og chandra med flere var herlig som faen og hovedgrunnen til at jeg kom. Dagen etter var det en debatt rundt temaet psykologi, åndlighet, psykospiritualitet osv. det var interessant og jeg bidro, fikk mikken, fikk blikkene rettet mot meg og holdt regelrett på å drite i buksa, noe som innlegget mitt bar sterkt preg av, hahaha. men jeg mente hvertfall å tilføye at giftemålet mellom spiritualitet og psykologi bør faglig sett styrkes fordi det går hånd i hånd i virkeligheten og på et helhetsmessig plan. oj oj oj så nærvøs jeg var kjenner jeg nå, aldri har jeg vært så tørr i munnen, haha. nok om det. Resten av messa var mye blanding av tankespinn, sukkerspinn og pengespinn.
GjenopprettetMedlem
"Passopp":

Passer på messeånden
Jeg har vel vært på 4-5 slike store arrangementer (og mange små) på 35 år. Jeg må ha minst fem år mellom hver gigantmesse. For jeg blir rett og slett dårlig og psykisk i ulage i flere dager av denne "messeånden"

Det er viktig å ikke la seg påvirke av "messeånden" (som det blir kallt her). Men det er tilfelle som det sies, selv som deltager av messen så må jeg beskytte meg.
Jeg var i Oslo på messen som utstiller, og sa beskyttet jeg meg mot publikum..
Men glemte å beskytte meg mot andre utstillere, de som var missfornøyd med messen kom og beklaget seg til meg.
Og uten å legge merke til det begynnte jeg også å bli missfornøyd, med messen og alt rundt meg  :shyone:

Ikke før etter at messen var ferdig og jeg satt meg ned å oppsummerte messen...
Da såg jeg hvordan jeg hadde latt meg påvirke, og det skal jeg huske til neste messe..

Jeg kan velge å la meg påvirke eller ikke..... og jeg velger å ikke la meg påvirke, fordi min messe opplevelse skal bli god  :wub:

Og min neste messe blir i Drammen og så Ålesund:
http://www.mamut.com/bok

Velkommen, men beskytt deg  :wub:

Messeklem fra
Samin  :wub:

GjenopprettetMedlem
"Samin":

Og min neste messe blir i Drammen og så Ålesund:
http://www.mamut.com/bok

Denne messen er den som den i Oslo?
Det så slik ut på programmet, men hadde vært fint med noen tilbakemeldinger fra folk som har vært der..

Mvh jimango
GjenopprettetMedlem
Den er mye mindre en den i Oslo.

Det er bare en ca 60 - 70 utstillere, mot ca 400 i Oslo.

Men det går ut på det samme i mindre målestokk.
GjenopprettetMedlem
takk for det, jeg tror jeg for ta meg en tur da, og se selv  :D