Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg overgir meg. Må bare lufte noe tanker jeg fikk idag.

Om det å overgi seg til noe større.

Å overgi seg er den mektigste, kraftigste og edleste handling vi kan foreta oss i jordisk form.

I følge gamle trossystemer, eller slik jeg ser det, egoet lovbok, er overgivelse en av de svakeste handlinger. Overgivelse blir sett på som underkastelse, tap, nederlag, gi fra seg kontrollen og gi fra seg makt.

Gamle trossystemer er blitt brukt for å ta kontrollen over menneskene. For å frigjøre seg selv må man integrere den motsatte tanken/trossystem, for derigjennom å oppleve friheten.

Når du overgir deg, hvem overgir du deg til?
Du overgir deg til det guddommelige i deg selv. Det guddommelige befinner seg på et høyere nivå enn egoet. Det guddommelige i deg selv er selve skapelsen. Du står i direkte forbindelse med, og er likeverdig med alt som er, mennesker, dyr, planter, ja hele kosmos.

I det du overgir deg gir du rom for skapelsen. Lyset i deg selv. Når du gir rom for lyset vil det flamme opp. Samtidig vil det tiltrekke og gjenkjenne lyset i alt og alle du omgir deg med.

For å illustrere overgivelse kan vi betrakte to unger som slåss. Den ene er fysisk større og sterkere. Den andre virker underlegen i kampen. Til slutt overgir den ”svakeste” seg.
Hva skjer med slåsskampen?
Konflikten blir borte. Den blir løftet opp på et høyere nivå. En konflikt, problem, sykdom, må alltid løses på et høyere nivå enn der det oppstår.
Hvem hadde kraft til å løse og løfte konflikten?
Den som overga seg. Med andre ord: ”Den svakeste blir den sterkest”.
Hvem tok kontrollen?
Hvem måtte underkaste seg?

Overgivelse kan overføres til enhver konflikt, liten som stor. Hvor som helst i verden. Mellom hvilken som helst makter. Indre og ytre.

I det øyeblikket du tør overgi deg er frykten blåst bort.

Den største frykten er dødsfrykten eller dødsangsten.
Hva skjer på dødsleiet til en døende?
For å komme videre til et høyere nivå må den døende overgi seg. Hvis ikke blir personen værende i ”mellomrommet” i stadig konflikt med omgivelsene. Hvem har ikke sett åndenes makt?

En av de viktigste handlinger du kan gjøre hvis der er mulighet til det, er å hjelpe en døende til å overgi seg.
Å overgi seg er å sette seg selv fri.
Ved å overgi seg til livet bringer en seg selv opp til et høyere nivå i dette livet.
Hvorfor vente til den fysiske døden innhenter deg før du overgir deg?

Steinar
SEO Crawler
mange kloke ord!  :respect:

overgivelse er sterk medisin.... takk for at påminnelsen, det slår meg at man må øve og praktisere regelmessig...

for når man forsøker å overgi seg merker man fort alle slags indre sabotører...

jeg opplevde en gang å overgi meg totalt, det ga meg den dypeste ekstase og lykkefølelse...en absolutt topp blant toppopplevelsene...
GjenopprettetMedlem
:eusa_clap: