Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tar du pause fra det åndelige innimellom?....Føler du behov for å legge det litt på avstand?

Eller er det bare meg.... :lol:

Vel, jeg har måtte gjøre det et par gange siden jeg meldte meg inn i denne fantastiske sonen, med drøssevis av hyggelige mennesker, som villig deler av sin erfaring, inspirasjon, kreativitet og sine spørsmål.

Jeg trenger å pause litt, for å få fordøyd alle inntrykk, reiser, opplevelser osv.
Om det er så lurt, vet jeg ikke. Men behovet ligger der. For meg vertfall.

Men derfor er det så deilig å komme tilbake. Jeg er en rastløs sjel, stadig på farten hit eller dit. Nye ting må utforskes, oppleves, fordøyes. Av det jeg da erfarer, så blir jeg aldri ovverrasket, hva det er jeg havner tilbake til...å det er her, dere....å i min verden.

Min verden slik jeg opplever den, med alle sine farger, natur, mine venner som møter meg der, å stillheten, tryggheten, rett og slett mitt hjem.

Bare lyst til å nevne litt hvorfor, mulig for å oppsummere meg selv, hehe.
Jeg var egentlig i full oppblomstring før jeg ramlet av det åndelige lasset. Mange og lange å ikke minst vakre reiser hadde jeg. Nye kraftdyr, farger og vesner dukket opp i min verden.  Alt var fantastisk og vakkert.

Men så skjedde det noe. Jeg traff en mann....som snudde opp ned på ting, hehe. Jeg ble egentlig tilbydt mye bra, også innen materielle goder, å ble litt ....tja....satt ut, å en smule *blind*.....da ting ikke har vært så enkelt før, å dette så ut til å bli bra greier. Så jeg levde jo på rosa skyer, å følte da ikke behov for det åndelige, selv om det murret der bak i hjertet og hodet. Heldigvis...ikke lenge etterpå, innså jeg dette, å begynte å sette ting opp mot hverandre. Hva betydde mest for meg og mitt liv?

Leve et liv i sus og dus, uten problemer som setter tanker, ideer og følelsene i sving? Uten å kunne gå inn i dette landskapet jeg elsker, uten å kunne dele det med partneren, det ville ikke blitt forstått.

Eller leve som jeg selv vil, med en som kan ta del i det, som kan være der støttende, som *ser* og *forstår*...som også trenger å bli *sett* og *forstått*...å som alikevel respekterer deg og den du er, å likevel elsker deg og det du står for. Denne personen kom inn i mitt liv da, å gjorde valget mitt enkelt. Jeg valgte bort det materialske livet, å valgte *livet*.

Hva mener jeg så med det? Jo....Livet for meg er å kunne ta del i den sjamanistiske delen, for den er en del av meg. En stor del av meg. Med det sier jeg ikke at jeg er en sjaman, det er jeg overhode ikke, men jeg har kanskje muligheter en vakker dag, siden jeg ble kastet inn på denne veien. Jeg valgte det ikke selv. Visste ikke hva det var en gang, da det hele startet. Så livet for meg er å følge denne veien, se og forstå det som er i meg, i andre, og rundt meg. Se, oppleve og gi kjærlighet til det levende rundt meg. Jeg vil se hvor denne veien ender, jeg vil følge dens stier og sideveier, alt av hva jeg velger å lære, ta til meg og forstå.

En reise bekreftet valget mitt. Jeg var på to steder. Først foran huset til den jeg traff først. Huset var tomt, kaldt, trist og grått. Det var ingen der. Slik livet mitt ville blitt, om jeg valgte dette, et liv av ting og tang uten verdi. Personen selv var flott, men ikke riktig. Så fløy jeg over et hav, ørna formelig seilte i vinden, som rusket i håret mitt. Jeg merket plutselig en arm om livet, der bak meg satt den andre, holdt meg godt inntil seg, å vi begge så i retningen der han pekte, der mot horisonten. I fremtiden, å vi smilte....en trygghet uten like.  :wub:

Dette er det jeg vil bygge videre på. Jeg er glad for valget mitt. Ting kjenns riktig ut, å det kjenns tryggt ut, å jeg er nå på vei tilbake....i mitt liv. Så pause eller ikke, dette var også en erfaring. Den første personen, har det også bra, å funnet sin likesinnede.

Har jeg vært gjennom en test mon tro?.....For å la meg få muligheten til å velge...få muligheten til å kjenne på hva som er det riktige??...

Uansett, i`m bæck.....and i like it...... :wub:  
GjenopprettetMedlem
Det er viktig å finne en partner som deler ens syn og verdier i livet. Hurra for deg, Silva.  :eusa_clap:

Og godt å ha deg tilbake i "folden"  :lol: :lol: :lol:
GjenopprettetMedlem
Ja, det var en test...
Og du besto testen...
Rykk frem til start på neste level  :respect:

Vi har alle et behov for en pause, sette oss ned å betrakte hva og hvor veien går videre.
Og til nærmere vi kommer målet "hjem", jo større blir testene  :eusa_clap:

Welcome back to the path my friend  :wub:
SEO Crawler
livet er åndelig per definisjon...

ja, velkommen tilbake!

(edit: så godt det var å kutte litt ned ...taushet er gu...ja, mer kan jeg dessverre ikke si..  :eusa_liar: :biggrin:)
Anonymous
det er viktig med pauser, uansett hva du driver med, det er lettere å se helheten i de ting du gjør da.
og av å til si også kropp å sinn at en trenger luft.
uansett hvilke ting du gjør er det viktig at begge parter i et forhold aksepterer og respekterer det du gjør
å driiver med.
det er uvitenhet som er en ødeleggende faktor som i mange tilfeller får folk til å bakke ut, trekke seg tilbake .
holde avstand, det er for de ikke forstår eller tror.
men uansett godt du e tilbake da :wub:
Anonymous
Det er så flott å ha deg tilbake her Silva, og gratulerer med kjærligheten som du har funnet  :icon_biggrin: :eusa_dance:
Man har behov for pauser innimellom, det tror jeg nok er helt naturlig.
GjenopprettetMedlem
Holder med samin,men er litt usikkert om de blir større,kansje tester er store i begynelse og mindre på slutten.Det er vel individuelt.
Velkommen tilbake!,vi alle kommer tilbake tilslutt tror jeg. ;D
GjenopprettetMedlem
Takk alle sammen... :biggrin:

Jo, jeg også føler det var en test. Å jeg er glad for testen, den fikk satt meg i tanker om hva jeg egentlig vil med livet mitt. Innerst inne lå svaret. :wub:

Men noen ganger tror jeg vi trenger å face andre muligheter også, vite at vi faktisk har et valg. Jeg er også heldigvis så nysgjerrig av meg, at jeg ikke kan la være å undersøke andre muligheter, når de dukker opp. Å at jeg også tillater meg å bli litt *blind*...slik at jeg får kjent det skikkelig på kroppen, nettopp med viten om at det er aldri forsent å snu. Å at jeg til slutt følger magefølelsen og hjertet. Eller omvendt, alt avhengig av situasjonen. Det har reddet meg ut av mange situasjoner.

Vel, da er jeg kanskje et skritt videre på veien min....å jeg er spent på fremtiden, å ikke minst hva året 2007 vil bringe....ikke bare meg, men alle.... :wub:
GjenopprettetMedlem
Pauser? Har hatt pause i 15 år jeg, minst. Var ikke klar for noe som helst, bare noe jeg innbilte meg osv. Så skjedde noe som gjorde at jeg våknet, og nå kan jeg ikke si at det har vært noen pauser fra dette. Det er alt for mye som har og skal skje, og jeg gleder meg til fortsettelsen

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Klemmer fra Laila :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Dette var flott å lese Silva og du er så velkommen tilbake  :wub:,
og som Samin sa så flott: "rykk fram til neste level"
Av og til må man ut for å se hva man har 8)
Anonymous
Så godt å lese, Silva! :wub:
Egentlig tror ikke jeg jeg ville kalt dette en pause.
For meg ser det ut som du har "vært ute på oppdrag"...for deg selv...din sjel.
En del av dette åndelige (en stor del) er jo å være på søken...og å finne. Og
det har du gjort.
Ønsker deg og din(e) alt godt og en lykkelig tid framover.

Kjærlighet er ikke å se på hverandre
men å rette blikket i samme retning. :wub: