Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
Litt mer om 2012.... sakset fra Blink;

DEN GYLDENE TIDSALDER;

2012 blir året da Den Nye Jorden forenes med den gamle, og alt kommer til å bli nytt, vakkert og positivt.

Det er på tide å våkne opp, sier Professor Carl Johan Calleman, verdens fremste ekspert på Mayakalenderen. 2012 blir av mange andre separate anerkjente visdomskilder sett på som en portal og vekkerklokke til den det man kaller ”den Gyldne Tidsalder”.

21.12.2012 presis kl. 11:11 am GMT er i følge Mayakalenderen avslutningen på tiden slik vi kjenner den, og starten på noe nytt. Mayane så ikke på universet som statisk, men under stadig utvikling, noe som påvirker vår utvikling og evolusjon. Universet opprettholder kontinuerlig form, struktur og orden og forandrer seg på nøyaktige og velordnede måter. Vi er hele tiden vitne til denne prosessen. Dag blir til natt, og natt blir til dag. Vår menneskelige bevissthet og vårt DNA arvemateriale kan sies å være kodet med tall, i likhet med et dataprogram. Alle har sine "trigger" punkt, i likhet med en vekkerklokke, for på den måten å bli vekket opp på de forskjellige utviklingstrinn. Slik utvikler livene våre seg videre i forutsigbare sykluser.

Solkalenderen som Mayaene brukte ble kalt ”Haab”. Skapelse og destruksjon var en del av menneskets utvikling. Ifølge mayaindianerne er ikke dette den første sivilisasjonen på jorden. De gamle mytene hevder at den første verden ble ødelagt av en stor brann som kom fra himmelen. Den andre verden ble ødelagt da polene skiftet akse og forflyttet seg og alt ble dekket av is. Den tredje verden ble ødelagt av en universell flod. Vi lever i den fjerde verden, og vår skjebne vil avhenge av hvorvidt vi oppfører oss slik vi er tiltenkt ifølge den store guddommelige planen.

Numerologi tar utgangspunkt i at virkeligheten vår blir skapt av numeriske koder. Tallene gjentar seg i sykluser og skaper erfaringsmønstre og forskjellige livssykluser. Den menneskelige kollektive bevissthet er kodet med tall og ser ut til å respondere syklistisk.

21. Desember 2012 er datoen det angivelig skal skje. Dette gir følgende utregning numerologisk:

21/12/2012=335=11–Tallet 11 blir sett på som en digital kode og er i Numerologien et såkalt Mestertall.

Numerologi om Mestertall
”Tallet 11 er tallet for åpenbaringer. Et mestertall i en Numerologisk Personlighetsanalyse indikerer ofte at det er snakk om en eldre esoterik trent sjel som returnerer for å manifestere eller lære bort nye mer effektive metoder innenfor sitt felt.

I de fleste tilfeller betyr et mestertall i en persons analyse at det er snakk om en eldre sjel som har inkarnert for å bidra med noe viktig for menneskeheten i retning det spirituelle, forskning, medisinsk, religiøst, utdannelse, politisk eller teknologisk.

Som oftest når et mestertall dukker opp i en persons numerologiske analyse avslører det en mulighet for personen til å meste et spesielt øyeblikk, eller et spesielt talent personen besitter.

Studier av mestertall viser at uansett hvor mestertallet dukker opp, vil ikke den høyere vibrasjonen i tallet slå ut før personen har våknet og tar bevisste valg for å utvikle sine evner.”

Nå er det ifølge Mayaene bare 6 år igjen før noe stort skal skje. Hva betyr det og hva er det egentlig skal skje?

Ifølge Rigoberto Itzep, professor i mayakalender og kosmologi vil det komme en turbulent periode frem til år 2012. Jorden vil rense seg før det store skiftet. I 2012 vil solen bli dekket til på ubestemt tid av et støvlag som vil legge seg i atmosfæren rundt jorden. Grekerne kaller dette fenomenet for Suntelia Aion (slutten på nåværende syklus).

Vi vet ikke før i 2008 hvor lenge det er snakk om. Det kan være alt fra en dag til en uke – eller lengre. Dette kan føre til at mange planter og dyr dør, og skape hysteriske tilstander blant folk fordi de ikke forstår hva som skjer. Min oppgave er å fortelle dere at dette ikke er dommedag, bare starten på en ny tid. Solen kommer tilbake og alt blir veldig positivt etter dette. (Kilde: Medium).

"Jeg tror at i år 2012 vil mange mennesker være opplyst (åpen, ærlig, omsorgsfull, kjærlig, og forent med sin gudommelighet) og at der fortsatt vil være mennesker som lever ut sider av menneskets ” lavere” natur (lidelse, elendighet, hat, adskillelse fra det gudommelige), men jeg tror vektskålen vil i større grad tippe mot opplysthet. "
Hermes Trismegistus

Det gjenstår å se da....
Anonymous
Inger Lise hadde et innlegg med link, hvor det kommer fram at mayaenes tidsalder ikke er helt i samsvar med vår, og at det som er år 2012, egentlig er år 2007 i vårt "regnskap".
Ikke rart at dette året starter så heftig som det gjør, med jordskjelv, uvær og mennesker som "mister kontrollen".
Kan det være noe i dette...funderer...og spekulerer!!! ;D
GjenopprettetMedlem
Kanskje er det et gammelt magiskt eksperiment,som vil oppfylles i sin kraft fra alle mennesker som "setter seg inn" i profetien.Noe lignende Tut Ankh Amons forbannelse.
Mayaene hadde jo som kjent høyt utviklet sans for det virkelig morsomme i tilværelsen,og blodige.
Og så elsker vi jo alt om Maya-atzekerenes store kunst og Kultur.
En Spøk med altet?
GjenopprettetMedlem
"Kira":

Inger Lise hadde et innlegg med link, hvor det kommer fram at mayaenes tidsalder ikke er helt i samsvar med vår, og at det som er år 2012, egentlig er år 2007 i vårt "regnskap".
Ikke rart at dette året starter så heftig som det gjør, med jordskjelv, uvær og mennesker som "mister kontrollen".
Kan det være noe i dette...funderer...og spekulerer!!! ;D

Jøss, var det noen som la merke til den, altså... :o  Trodde nesten jeg måtte legge den inn en gang til jeg  >:(

For det er da litt til ettertanke, da. Tenk om faktisk Mayaenes år 2012 er i år!  :eusa_doh:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Kanskje er det et gammelt magiskt eksperiment,som vil oppfylles i sin kraft fra alle mennesker som "setter seg inn" i profetien.Noe lignende Tut Ankh Amons forbannelse.
Mayaene hadde jo som kjent høyt utviklet sans for det virkelig morsomme i tilværelsen,og blodige.
Og så elsker vi jo alt om Maya-atzekerenes store kunst og Kultur.
En Spøk med altet?

Du tenker,en slik selvoppfyllende magisk  massesuggesjon eller?
Kan godt hende.... men vis den er av positiv art,skader det vel ikke??
Altet rommer for en spøk,det er jeg sikker på.
GjenopprettetMedlem
Nei!!
Universet er svært alvorlig,hornbrillene er ikke der for pyntens skyld!!
Husk bare hva so skjedde med Loke!! :biggrin:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

Nei!!
Universet er svært alvorlig,hornbrillene er ikke der for pyntens skyld!!
Husk bare hva so skjedde med Loke!! :biggrin:

Ja,Loke var ikke noen nær venn av gudene, men så er det jo også få kultspor å se etter karen.
Kanskje fortjener han et bedre ettermæle,hva vet jeg?
Dessuten spiste han visstnok et kvinnehjerte,bare for å nevne det i denne diskusjonen. ;)
Anonymous
Loke er en viktig del av den norrønne mytologi. En link mellom åsgård og Utgard. Guder og Jotun, kaos og orden, Atman og underbevisthet, Slottet og Skogen. Man skal ikke glemme at verden er skapt av kroppen på en Jotne. Kaos er viktig for at orden skal eksistere. Ragnarok er utpust og Loke er forbindelsen vi har mellom innpust og utpust så takk universet for loke, selv om det ryker en baldr i ny og ne :)
Anonymous
Det viktigste er vel å vite hvilken oppgave vi selv har.
Og hvordan kan vi vite det?
GjenopprettetMedlem
"Kokopelli":

Loke er en viktig del av den norrønne mytologi. En link mellom åsgård og Utgard. Guder og Jotun, kaos og orden, Atman og underbevisthet, Slottet og Skogen. Man skal ikke glemme at verden er skapt av kroppen på en Jotne. Kaos er viktig for at orden skal eksistere. Ragnarok er utpust og Loke er forbindelsen vi har mellom innpust og utpust så takk universet for loke, selv om det ryker en baldr i ny og ne :)

Er Loke da sendebudet mellom gudene og menneskene,nett som en....?
Er Loke en slags....kaosmagiker???? ::)
Anonymous
Dette er hvordan jeg tolker loke ja, som en tråd mellom det ytre og det indre og et sendebud mellom verdener. han ødelegger noe men er også snill i ny og ne. Han gir jo fødsel til midtgardsormen som opprettholder orden og holder universet intakt, litt samme oppgave som Vishnu har innen hinduismen. Midtgardsormen er den som opprettholder orden og er også den som til slutt gjør ende på alt. Loke er også far til Fenrisulven som sluker månen og sloss med odin til de begge dør og alt returnener til startpunktet igjen. Sånn sett så er også Loke en som opphever skillet mellom godt og ondt. Loke kan kanskje også være symbol på egoet. Jordens tilstand mot 2012 blir sett på ut ifra div profetier som i en kritisk fase, noe som kanskje bringer finbulvinter på banen? Det fins skiller mellom ting men helt klart også en mangefarget tråd mellom alt og alle. Hill Odin! Hill Yggdrasil! Hill Loke! Hill it all!
GjenopprettetMedlem
http://www.diagnosis2012.co.uk/

Kva link er dette? Berre fann den... øverste logoen er den samme som noko på trebjørner-sidene.
Her var i allfall masse rart innpå om 2012-profetien.  :eusa_dance:

Eg går på ingen måte god for den,men moro er det lell...Tidtrøyte når ein har influensa .

Litt seinare: har fått hovudverk av lesningen på main database-delen, og legg meg no... :o
GjenopprettetMedlem
Åhh... jøsses som jeg skvatt!!!  :w00t: Hadde visst alt for høy lyd på!
GjenopprettetMedlem
:w00t: :w00t: :w00t: :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Beyond 2012: Catastrophe or Ecstasy

La oss velge det siste....

En teori er at polene snus...  :w00t: Det er jo noe omveltende....

http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html
GjenopprettetMedlem
På en måte vil det si katastrofe for verdens store  dominator-religioner,om mange nok folk opplever ekstase,forening med guddommene.gudene og gudinnene som har blitt undertrykkt i svært lang tid.
Kanskje er det denne dommedagen mange rett-troende frykter for?
I så fall er jeg med på bølgen av eufori og sjamankraft mot ekstasii. :mad:
:respect:
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":

På en måte vil det si katastrofe for verdens store  dominator-religioner,om mange nok folk opplever ekstase,forening med guddommene.gudene og gudinnene som har blitt undertrykkt i svært lang tid.
Kanskje er det denne dommedagen mange rett-troende frykter for?
I så fall er jeg med på bølgen av eufori og sjamankraft mot ekstasii. :mad:
:respect:

Ja,det er en drøm hos meg. Spesiellt etter at eg leste James Redfield. :lol:
Det vil nok skje,litt om senn.
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Fant denne på Google...i følge denne er bl.a vår gregorianske kalender feil og maya-året 2012 er i 2007...

http://video.google.com/videoplay?docid ... 6695&q=ufo

Det er mange som har regnet ut at vår tidsalder er feil. Ytterpuntene går fra -5 år til + 6 år, så vi har et slengmon på 11 år. Den nye tidsalder starter med andre ord mellom år 2007 og 2018, uansett den 21. desember
Anonymous
gratis extaaaaasii til alle!!

Måtte ekstasen finne sted i voksne hjerter og alle små barnehjerter
la den sprute ut som klar sannhet.
la løgn bli til sannhet
la la la lalala!!
Anonymous
Pleiade-informasjon på nettet:

http://www.galactic-server.net/kjole/nordic/ufo.html
http://www.galactic-server.net/kjole/nordic/clow.html

Barbara Hand Clow channels Satya of Alcyone, a Pleidian identified with the Goddess. Satya is the keeper of the library on Alcyone, the central star of the Pleiades.

"I am here to help you decode the central intelligence of your planet, to prepare you for the Cosmic Party that begins on winter solstice, December 21, 2012." (page 3)

Her nevnes også 21 des 2012 som da jordas kosmiske bevissthet vil øke/utvide ekstremt mye. Mange kanalisere som nevner dette - om det stemmer får en "se" og "erfare" i ens bevissthet når det kommer. Spennende å følge iallefall. Jeg er åpen for dette.
GjenopprettetMedlem
Jeg synes dette er veldig spennende og interessant. Jeg har lest for lite om dette, og vil prøve og sette meg mer inni det. Men det er jo helt klart og tydlig at verden forandrer seg på det åndelige plan for tiden og helt sikkert mer og mer framover.

Det er vist store skiftninger /forandringer i energien i universet å på moder jord mot det positive for tiden også. Så det er jo som moder jord, gud, universet, sakte klar gjør seg for noe, og at menneskene som ikke er så inni det åndelige, på en måtte litt ubevist forandrer seg mer og mer sakte mot det åndelige..Og at flere og flere forstår.

Sånn opplever jeg det hvertfall. At flere av mine venner som bare har blåst bort dette og kalt meg "urtulling", "heks" og "ghostbuster"  :lol:  :lol:  :) at de faktisk har begynt og vendt seg litt andre veien og spurt meg, om er det sånn og sånn. Og begynner og skjønne at det er noe. Når jeg lager en energi-"ball" mellom hendene mine så det prikker fra albuene til finger-tuppene, så kan de merke det, og føle det. Og sier, hmmm, det er jo noe i det da..  ;)  så folket forstår mer og mer..

"Desember 21, 2012"  den 21 er jo den dagen sola snur. Er det ikke det da.. Den mørkeste natta på vinteren tror jeg, og samme 21 juni, lengste og lyseste sommer-natta.  Kan den 21. ha noe med det og gjøre kanskje.

Men jeg skal sette meg mye mer inni maya-kalenderen, og profitiene før jeg utaler meg for mye om akkurat det. Men tror absolutt det er noe i det..
Jeg har siste 18 åra følt jeg har ventet på noe, at det må da være noe mer. Nå skjønner jeg ventinga, for plutselig åpnet den åndlige verden seg for meg for 1-2 år siden, så har det ballet på seg på en måte, og tenkt at ventinga var på det, og det var den nok, men også noe mer, som 2012 å maya kalenderen for eksempel..

Og inger lise? det du skriver om 2012 er 2007 for det er en feil en plass, fullt mulig, Kan det ha hatt noe med den 17.07 kl 13.11 jeg skrev så mye om da. at vi klargjør oss for noe for eksempel.. eller det stor energi skiftet som foregår nå, som jeg tipper de fleste merker, at det er sterke energier for tiden og at det skjer noe.  :)  Jeg vil prøve og meditere litt på akurat det, kanskje en trommereise, for og kanskje få noen svar eller hint om hva dette er.. Spennende er det hvertfall...

kjærlighet og respekt til alle vår brødre og søstre.  :wub:  :respect:

Ps : Jeg så den filmen The secret.. Jeg syns den var en veldig fin film. Og at den kan tolkes på forskjellige måter, man kan jo tolke den som en bønn på at sånn og sånn ønsker man å ha det, ikke overflod osv. Men dette blir jo en annen tråd det da..

Veien blir til når man går og man kan besteme sin egen fremtid. Men det viktigste er at man er Glad  :eusa_dance:  og har det bra med seg selv, så man igjen kan få andre til og føle seg glad.  Le og ha det moro  :lol:  :lol:  :lol:    :eusa_dance:

:respect:  :wub:  til alle. Klem fra hans og monica
Anonymous
spør meg 1.Jan 2013
GjenopprettetMedlem
:lol:  :lol:  :lol:  :eusa_dance:  :eusa_dance:  det skal jeg  ;)  godt og le  :biggrin: takk for den Kokopelli....

viktig og kose seg og le..  latter er sunt vet du  ;)  :respect:

spennende er det jo og ;)
Anonymous
Takk til japp 73
for ditt første innlegg  :biggrin:
For meg ble det intresangt å høre på da jeg har vært i bevist kontakt med andromeda galaksen lenge vært klar over dette med disse frekvenser energier,det skjedde når jeg trommet,det var en sterk opplevelse imelom hjerte- stemmen tromma å stemmen var som en tornado, beskjeden var energien vil spre seg som ringer i vannet,
helt klart finnes det flere der ute,men jeg er kun et barn av universet som må få klar beskjed for å vite hva som er hva,når det gjelder 2012 som evne dreier seg om i nuet vet ikke  :wub: til dere alle  :respect:
GjenopprettetMedlem
kanskje aliens som bygde pyramiden kommer tilbake og har seg med menn og kvinner på vår planet for å lage en ny superrase  :badgrin:
hehe;) neida... man vet jo aldri men noe vil skje. kanskje vi endrer et slags spirituelt skifte som gjør verden mer mottakelig for "våre interesser". men kanskje bare de som aksepterer det blir sterkere.

e vet ikke.hehehe    :respect: