Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Når det gjelder spøkelses jakt som foregår rundt i landet synes jeg det er manglende respekt for den åndelige verden. Arrangement der de ber publikum komme til urolige steder der det er mye åndelige aktivitet. Tenk deg fra åndenes ståsted hvis mange mennesker kommer til huset der du er og begynner å leite etter deg. Ville du blitt redd? Det kan være en god grunn til at disse sjelene skal være der. Det er fint at healere eller medium prøver å hjelpe sjelene til å gå videre men hvis de ikke vil ha hjelp bør man la de være i fred og ikke lage et skikkelig sirkus med publikum til stede. Det kan også være farlig for intet anende publikum hvis man skulle komme ut for de lave åndene som ikke er så lett å ha med å gjøre. De kan faktisk følge deg hvis de blir sinte. De kan lage skikkelig problemer for deg.
Ha respekt for den åndelige verden. Den er ikke til å leke med!
Francis [Bot]
Jepp! Jeg er så enig med deg i det du skriver Runar!
Mange vet ikke hva en ånd kan gjøre, og tror det nærmest er underholdnings objekt.
Nei jeg sier som deg, Runar, vis respekt for åndene! De kan være både onde og gode og er ikke noe å tøyse med!
Anonymous
Hei Runar, og velkommen.

Anonymous
For at det ikke blir missforståelse, så mener jeg ikke det jeg sier når medier har arrangement for at de døde tar kontakt med sine nærmeste. Det er noe helt annet.

Snappy [Bot]
Har en gang bodd i en urolig leilighet. Det var ikke hyggelig. Jeg skjønte egentlig ikke hva det var før jeg kom i kontakt med deg, Runar. Det er mange år siden, da datteren min slet med søvn og du prøvde å heale henne. Det hjalp jo delvis, men så var det jo ikke henne det var noe i veien med, men leiligheta. Du hjalp meg å rense, men helt fred ble det aldri. Jeg skjønte det vel egentlig, at det var noe der som ikke skulle være der. Ville bare ikke innse det. Har aldri vært husredd noe annet sted enn der. Fra den dagen vi flyttet begynte ungen å sove og jeg turte å slokke alt av lys om natten. Der borte sov jeg mange netter med taklyset på - det var så uggent.
Må innrømme at i begynnelsen syntes jeg programmet Åndenes Makt var spennende, men slutta til sist å se på det. Synes det blir feil å lage underholdning av dette. Og jammen dukket det ikke opp skrømt i annenhver bolig etterpå, virket det som. Å rense hus er ingen selskapslek, man må vite hva man gjør.
Anonymous
Jeg er helt enig at det kan bli litt mye sirkus ut av det. Syntes også det var spennende å se på åndenes makt.
Helt festlig var det ikke på kveldene, etter å ha sett programmet. Jeg er den typen som kiker under senga, inni skapene

Det ble veldig mye leting etter gjenferd, he he. Ligger det noen under sengen her skal tro. Inni skapet kanskje. Jeg er faktisk litt hysterisk for det.
Men på den annen side la jeg merke til at skeptiske folk, begynte å undre seg. Kanskje det er mer mellom himmel og jord enn det man aner.
Det ble litt større åpenhet etter de programmene.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Runar Halonen
Du er inde på det helt rigtige.. Det med at give respekt for den åndelige verden. Det er en verden der er lige virkelig, som den den verden vi lever i.
Om man kalder dem spøgelser, gespenser eller ånder.... er det stadig forvitret sjæle, der ikke er kommet videre i deres færden, af forskellige grunde.
RESPEKT for det, men de hører ikke til her og bør komme videre i deres verden. Vi bør bestemt ikke lave et cirkus ud af det, men bare på en stille og rolig og respektfuld måde sende dem videre.
Hilsen Shamanen

Francis [Bot]
Det er klart, slike programmer gir større åpenhet for "åndeverden" og kan gi mere respekt og forståelse for det "overnaturlige".
Men bare det ikke blir helt sirkus, hvor alt dreier seg om å lager programmer for å tjene penger og for å få flest mulig seere...slik det ofte blir...
GjenopprettetMedlem
noe dere må kjønne er at disse folkene har som kommer for å se på disse paranomale tingene har somregel ingen form for kunnskap innen dette

å da er det vanskeligt for dem å vite at de forstyrer de døde, jeg har selv vansker med å tro på ånder å divs, men jeg er helt enig i at det er ganske respektløst å besøke visse steder for å oppleve ånder ol

Sensis [Crawler]
Til K. H.
Hvordan bli sjaman? spør du.
Begynn med noe enkelt, å lære deg enkle kommaregler og å sette punktum. En vei til å bli sjaman er å være språklig eksakt. Den åndelighe veien har sin grammatikk.
ailo gaup
Bing [Bot]
Hei Runar, fint å se deg her. Og veldig enig i ditt emne, men i dette arbeidet hvor vi møter åndelige krefter vi ikke alltid forstår er det god hjelp i å utveksle erfaringer. Hva gjør du om uheldige ånder følger deg, hvem og hva kan hjelpe. Og, det er jo slik at når vi forsker på å prøve å krysse terskler i åndelig arbeid vet vi ikke alltid hvor vi går. Hvordan beskytte seg?
tiriltoril

GjenopprettetMedlem
"ailo":
Til K. H.
Hvordan bli sjaman? spør du.
Begynn med noe enkelt, å lære deg enkle kommaregler og å sette punktum. En vei til å bli sjaman er å være språklig eksakt. Den åndelighe veien har sin grammatikk.
ailo gaup

har du ikje någe bedre en det å sei. eg syns det va ganske usakeli
GjenopprettetMedlem
Usakelig? Det - kjære deg - er fordi du ennå er ung og har meget å lære.
Hadde jeg vært deg hadde jeg fulgt hans råd. For du skjønner - han har rett!
Respekt overfor en læremester - som Ailo faktisk er.
Takknemlighet for at han faktisk tar seg bryet med å gi akkurat deg et råd på veien.
Ydmykhet i.f.t. at andre kanskje vet noe du ikke vet.
Med kjærlig hilsen -
Blondie... c",)
GjenopprettetMedlem
Respekt og aksept er viktig, og jeg er enig i at man skal ha respekt for åndeverden. Jeg vet egentlig ikke så mye om åndeverden, så jeg lurer på om man kan snu på det å si at enkelte i åndeverden ikke har respekt for denne verden? Eller blir det feil å si det? Er det respektløst av meg i hele tatt å tenke tanken? Er kanskje "manglende respekt" noe i denne verden og som enkelte har tatt med seg over til den andre verden? I de få programmene jeg har sett på av Åndenes makt så har mediumet hatt respekt for den andre siden. Kanskje det er derfor de klarer å hjelpe dem? Kanskje man oppnår speiling av respekt her?
...eller kanskje det ikke er meningen at jeg gruble på dette i det hele tatt...
Hilsen Uvitende
GjenopprettetMedlem
"Blondie":
Usakelig? Det - kjære deg - er fordi du ennå er ung og har meget å lære.
Hadde jeg vært deg hadde jeg fulgt hans råd. For du skjønner - han har rett!
Respekt overfor en læremester - som Ailo faktisk er.
Takknemlighet for at han faktisk tar seg bryet med å gi akkurat deg et råd på veien.
Ydmykhet i.f.t. at andre kanskje vet noe du ikke vet.
Med kjærlig hilsen -
Blondie... c",)
jeg vet jeg har meget å lære

, det er nettopp derfor jeg går på skole for å lære kommaregler og å sette punktum. det er og nettopp derfor jeg har valgt å være her på dette formuet for å lære om sjamanisme o.l derfor trenger ingen og ta seg bryet om å fortelle meg om mine grammatikk feil. takk for tpisene uansett

GjenopprettetMedlem
Men er det egentlig det han sier?
eller sier han noe du ikke ser?
Eller sier han egentlig ingenting?
Kanskje han egentlig sitter og uler mot en måne av steinsopp?