Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Online link [Validator]
På en (tromme) reise jeg hadde for mange år siden gikk jeg med rasende fart bakover i tiden.
Forbi menneskene og dyrene og helt til tidenes begynnelse.Det fikk meg til å forstå at alt liv på jorden har samme grunn gen og at det er derfor vi er ett med alt. Hver celle i kroppen vår bærer hele vår historie
i seg i form av genhistorikk. Det som kalles innstinkt tror jeg er ren celle hukommelse og at vi kan øve opp igjen mye av det vi har mistet gjennom vårt moderne levesett. Jeg tror videre at det er en sammenheng
mellom åndenes og cellenes hukommelse. Hva tenker dere andre om dette?
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Garvern
En trommerejse som er "uhåndgribelig" og samtidig en videnskabelig "håndgribelig" om celler; det bliver et spændende indlæg.

Kunne det tænkes at alle celler skal være fyldt op, - før vi er HELE?
Hvis en ren celle hukommelse er et instinkt, ville det så ikke forklare hvorfor vi er på forskellige plan? Samtidig vil den videnskabelige del: så som arvelige egenskaber som vi har med os fra tidligere generationer, bedre kunne forståes. Men fordi det er uhåndgribelig, behøver det ikke være usandt. Tanker er heller ikke håndbribelige... Men vi har dem

Det har vist været forsøgt i mange, mange år at bevise om sjælen / ånden findes... Måske cellekernen er en del af sjælen? Hvem ved
Hilsen shamanen

GjenopprettetMedlem
Hadde for en stund siden en ganske flott opplevelse.
Var ute på skogstur alene
var deilig bare til stede
satt og kikket på planteriket
så slo det ned i meg en sterk følelse
Det jeg kikker på er "ung ånd"!!!
det er det samme som jeg men yngre
skal bli som meg etter hvert
slik som jeg også skal bli til noe annet
Vi er et og samme men i ulike faser
fasen går selvfølgelig i sirkel
ingen er over eller under noen annen
Jeg tror dette henger sammen med det dere prater om

Jeg tror det vi ser i genene da kun blir et avtrykk av dette, et avtrykk fra den store ånd.
Avtrykket finnes vel overalt?
Lille Ulv
Ahrefs [Bot]
Jeg vil anbefale alle som er interessert i DNA, vitenskap, sjamanisme og åndelighet å lese Jeremy Narbys bok
The cosmic serpent: DNA and the origins of knowledge. Denne har nylig fått en oppfølger ved navn
Intelligence in Nature. Sjamaner i Amazonas har jobbet med og healet DNA i uminnelige tider ved hjelp av visjoner skapt av enteogener som ayahuasca og tohe (datura). Når Narby gjenoppdaget dette, dro han tilbake og framsatte sine teorier for sine sjamaninformanter og andre i Amazonas. Reaksjonen var som ventet. Jeg siterer:
After writing the orginal French version of this book, I returned to the Peruvian Amazon and spent a week in Iquitos at a school for bilingual, intercultural education, where young men and women from ten indigenous societies are learning to teach both indigenous and Western knowledge both in their mother tongue and in Spanish. I spent several fascinating days observing from the back of a class, then the students asked whether I would tell them about my work. On my last evening I addressed a room-full of students and told them my hypthesis indicated there was a relationship between the entwined serpents Amazonian shamans see in their visions and the DNA double helix that science discovered in 1953. At the end of the talk, a voice called out from the back: "Are you saying that scientists are catching up with us?"
I also returned to Quirishari and met with Carlos Perez Shuma for the first time in nine years. He hadn't changed at all, and even seemed younger. We sat down in a quiet house and began to chat, making up for lost time. He told me about all the things that had occured in the Pichis Valley during my absence. I listened to him for about an hour, but then could no longer contain myself: "Uncle," I said, "there is something important I have to tell you. You remember all those things you explained into the tape recorder that I had difficulty understanding? Well, after thinking about it for years, and then studying it, i have just discovered that in scientific terms all the things you told me where true." I thought he would be pleased and was about to continue when he interrupted. "What took you so long?" he said.
Alle tilgjengelige data jeg har gått igjennom peker på og bekrefter det faktum at vi har 3 uatskillelige kropper (som igjen kan deles opp, selvfølgelig): den fysiske kroppen, den energetiske lyskroppen, og sannhetslegemet av ren ånd. Den fysiske kroppen tilhører dualitetens verdener, derfor også DNAs dualistiske natur på dette planet, men DNA vibrerer og korresponderes også i de to andre kroppene, slik som alt annet. Uatskillelig. Derfor er det slik at DNA også kan overføre mer enn bare materiell, kulturell eller instinktiv informasjon. Lyskroppens DNA lagrer også informasjon om vår guddommelige natur. Sannhetslegemet vibrerer igjennom og bortenfor all dualitet, så den er ikke mulig å beskrive med et dualistisk språk. Den må erfares og realiseres som og gjennom totaliteten av de 3 kroppene: vårt Selv eller det spontant eksisterende legemet. DNA er nøkkelmolekylet, de vise ormene i det innerste indre som åpner veien til å realisere den udelte visdommen som vi alle allikevel er en del av. Reiser inn i og healing av DNA kan gjøres ved hjelp av mange ekstatiske og enstatiske teknikker som feks trommereiser, meditasjon, sang og enteogener.
DNA er en fascinerende orm. Kjemisk info om ormens mikromaterielle struktur finnes bl.a. her i denne artikkelen:
http://biologi.uio.no/plfys/haa/gen/dna.htm. I denne artikkelen sies det til og med: "DNA inneholder all informasjon som er nødvendig for å gjenskape et nytt individ". De fleste vitenskapsmenn i dag er vel bare ennå ikke helt klar over hva deres uttalelser betyr i virkeligheten!
Til slutt et lite apropos til planter og "ung ånd" som Lille Ulv kaller det: Vi mennesker har 46 kromosomer i det diploide stadiet. Vesener som tilhører gamle plantegrupper, feks bregner, kan ha mer enn 1000 kromosomer! Hvilke enorme mengder av kosmisk informasjon og visdom de har tatt opp i seg! Det finnes gamle og unge blant alle grupper av levende vesener! Det finnes også vesener som ikke har DNA som vibrerer i de materielle dimensjonene annet som en del av disse gamle plantene. For meg er de derfor bosteder for høyere makter. Planters DNA er ikke så individuelt avgrenset som vårt dyriske DNA og kan derfor lettere akkomodere og gi uttrykk for vesener som ikke vanligvis vibrerer i den tunge materien.
Er det andre her som har tanker eller innsikter om dette? Hva sammenhengen mellom DNA og ånd?
Lasse
GjenopprettetMedlem
Nå blei jeg ydmyk

- disse plantene og DNA som du forteller om, det er jo fantastisk!
Jeg ble kjempfasinert av alt du skrev om her - bøker må skaffes - håper de er greie å få tak i.
Lille Ulv