Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Er det noen som kan en del om fargens betydning i auraen?
Jeg kan ane et svakt lyslilla eller lyseblått skjær over hodet på min lille sønn.
Jeg synes det er spennende å studere auraen til folk, men vet ikke hva fargene betyr. Noe vet jeg.
Rødt rundt hender, hva betyr det foreksempel?
Noen sa jeg hadde et blått skjær over meg, spesielt rundt hodet. Det var en ganske mørk blåfarge, eller blågrønn var det visst.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri
En strålekrans eller glorie udgjort af et energifelt, som hævdes at omgive en persons krop.
Auraen består af fire lag, nemlig det æteriske, det astrale, det mentale og det åndelige/spirituelle. Nogle healere kan se disse lag som forskellige farver. De fire lag beskriver hver forskellige sider af mennesket. Det æteriske lag beskriver bl.a. menneskets livsenergi og fysiske velbefindende, det astrale følelserne, det mentale tankerne og bevidstheden og endelig beskriver det åndelige/spirituelle lag det åndelige aspekt af mennesket.
Auraen forstås som en slags ikke-fysisk krop, der afspejler hvad det enkelte menneske indeholder – herunder også den enkeltes helbredstilstand, ubalancer og blokeringer.
Hilsen Shamanen

Anonymous
På den tiden jag såg aura var vitt = sjukdom/obalans, svart = bra, djup energi, blått runt huvudet = "huvudet i det blå" för lite jordning, röda strålar/forsar i kroppen = energibanorna. De röda kunde man följa, dirigera om, leda vidare etc med händerna.
Nå, det var mina 0.2 cent.
Mvh,
Thomas
W3C [Linkcheck]
Anbefaler deg å kjøpe bok angående aura og farger, for dette er et ganske så stort tema.
I den boken jeg har står det at rødt (klar rød) står for aktiv, handlepreget energi.
Mørkblå står for autoritet og gjennomslagskraft.
Lysblå står for medfølelse og omsorg.
Dette var helt kort.
Nå forandrer jo fargene seg i auraen alt ettersom hvordan vi har det med oss selv. Har tatt aurabilde med bare noen timers mellomrom og hvor bildene var totalt forskjellige.
Obs. Vil bare si at i min bok så står det at hvit alltid representerer en form for kjærlighet som er hevet over det personlige plan, uselvisk kjærlighet. Sort er egeoets farge.
Anonymous
Takk for opplysningene. Ja,det er visst ganske omfattende de fargene og hva det betyr. Har lest litt i bøker, men det står jo så mye forskjellig syns jeg. Rødt på kroppen har jeg hørt kan bety smerter, Men så har det visst forskjellig betydning etter hvor det befinner seg på kroppen.
Grønt på skulderen og langs armene betyr healerevner, stemmer det?
Det hender noen ganger når jeg snakker med personer på telefon, så kommer det farger i mot meg. Foreks en gang, kom det blå energi mot meg. Snakker jeg med en person som har healerevner, kommer det grønn energi mot meg. Er det sånn at den fargen som kommer mot meg, er den fargen da som gjelder spesielt for den personen? Og at den fargen beskriver en egenskap som den personen har. Det har jeg lurt på mange ganger.
Personer som har mye kjærlighet og omsorg for sine medmennesker(har jeg funnet ut), sender ut rosa energi.