Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
http://video.google.com/videoplay?docid=7380611327825391213&q=Legend%2Bof%2BAtlantis
Dette er en film på en hel time. Jeg lurer på om noen som er interessert i temaet ville komme med noen tilbakemeldinger om dette? Selv blir jeg helt svimmel

....dog har jeg noen tanker.
Slike ting er temaer som dytter seg frem både her og der for tiden.
Og Passopp

....enhver god link vil være til stor glede fra min side.
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Ja, nå har jeg sett hele filmen. det var det.
Jeg har vel ikke lagt ut denne linken før men syntes det var på tide nå!
http://www.angelmasters.freeuk.com/
Her vil dere finne masse stoff om det indre styre i jorden og kart om hvilke planeter/stjerner dere har bodd på før!
Jeg vil og anbefale boken "the heart of sufism" hvis dette intereserer dere.
Boken er skrevet av en forfatter jeg ikke husker navnet på, men er skrifter fra "Hazrat Inayat Khan".
Jeg har boken selv bare ikke i leiligheten min, så jeg kan finne nummeret til den til de som er intereserte.
Regner med at det er noen, så jeg skal lete i tingene mine hos faren min.
Det er en tykk bok som tar for seg forskjellige synspunkter på livene våres.
Det er et kapittel om metafysikk der jeg finner veldig interesant!
Som dere vil se, finnes mange øvelser å "leker" på denne siden som skal øke bevistheten.
Før var det flere fine tegninger på denne siden, tegn som skulle trigge bevistheten.
Men flesteparten av disse er desverre blitt tatt bort.
Og to av de som har vært min link til denne siden er døde.
Jeg hadde en gang alt på papir, men klarte å ødelegge alt sammen.
Hvis noen er kyndige på data og vet hvordan man lagrer denne siden på en fil ønsker jeg at vedkommende forklarer meg dette! Takk!
Jeg orker nemig ikke å skrive alt ut på nytt igjen. Da det er en del sider.
Som dere vil se er det veldig detaljerte detaljer om sinnets hemmeligheter i form av leker og bevisthets øvelser,
fra oppmerksomhet rundt fotball titting til elskovs kunster.
Men det er nok av sære ting her, så det er bare å bla seg fram!
Som dere vi se kommer disse skriftene fra englemestre som jobber tett sammen med skapninger fra rommet.
Om dere vil ta dette til dere er opp til dere selv, da jeg ikke tror at noe vil gå tapt!
Jeg har selv valgt å ikke lese mer av dette å ønsker derfor å gi det videre til dere!
Men jeg ønsker å ha det på en datafil, noe jeg ikke har fått til.
Mer en dette kommer jeg ikke til å skrive om dette i natt.
Men vit at det kun er kunnskap og ikke er nødvendig å ta inn over seg!
Det kommer jo opp teknikker her som strider mot alt vi har lært på skolen,
og som vil skape mye oppstyr.
Jeg tror det at det finnes kunnskap i denne verdenen som bevist blir holdt igjen fra allmenheten, av ulike årsaker.
Og vi er nok inne i en tid med mye å gjøre opp for.
Men underbevistheten er der og fra den kommer det mye kunnskap.
Så er det opp til en selv hva en vil tro på og ikke tro på, fordi sannheten vil alltid vinne!
Og sannheten har vi alle i oss og alle er derfor like viktige for å få sannheten til å bli total!
tror nå jeg

gud er kjærlighet
GjenopprettetMedlem
Jimango, er det denne boka du tenker på?:
http://www.amazon.com/Heart-Sufism-H-J- ... 157062402X
The Heart of Sufism by H.J. Witteveen
Ulvemor: Jeg kommer tilbake til Atlantis — med mange linker — vær tålmodig — ikke uroe deg mer over den filmen...
Du kan sove trygt i forhold til trusselbildet den ruller opp — det er jeg HELT sikker på (heltesikker?)...
Anonymous
Jeg så ikke hele filmen nå. Noen deilige billedsekvenser..som rører ved dype strenger. Men kommentarene er jeg mer skeptisk mot:
Erich von Däniken er i mine øyne hverken en visjonær, mytepoet eller seriøs forsker: han spekulerer og bruker en pseudovitenskapelig jargon. Det betyr allikel at emnene han berører kan være forferdelig spennende ..
GjenopprettetMedlem
Takk Passopp for "trøsten"
Jeg er ikke akkurat så redd for min egen del i forhold til filmen. Jeg kjenner heller litt bekymring på andres vegne.....og det skal man kanskje ikke gjøre?? Men dette Masha forklarer som "Noen deilige billedsekvenser som rører ved dype strenger" er også hva jeg ser mye av filmen som. Og det gjør meg litt urolig på vegne av alle som sluker dette som treffer strengene deres så rått. Filmen virker på meg å være et fullstendig sammensurium av noe fra hist og pist.....satt sammen av en eller annen som ønsker seg sitt eget paradis. Jeg synes også det er veldig respektløst og litt ufyselig av der hentes og brukes så hemningsløst fra ulike tradisjoner. Når de blanda inn TibetanskBuddhisme så jeg litt rødt

Det er ikke fordi alt som hentes nødvendigvis er så feil i seg selv....men hvordan det brukes til å konkludere og være eiere av selve svarene jeg reagerer på.
Det har alltid vært en kjent sak at å åpne for fort for det høyere kan være "farlig". Når integrasjon mangler kan ting ta helt av. I dag tror jeg man kan ta noe alldeles av i form av informasjonssamfunnet og friheten og mulighetene det gir. Jeg blir litt bekymret fordi dette ilegges slike sterke virkemidler som informasjonsteknologien i dag har og at det spilles på våre strenger slik det gjør.Og jeg blir litt bemymret fordi det plukkes så respektløst fra tradisjoner som går langt på utsiden av hva de selv babler om. Det er lett å bli litt blendet når man søker.....vi vil så gjerne komme frem til paradis.
Jeg blir litt lei meg jeg.....av dette her....
Forresten Passopp....for min del trenger du ikke å hente en hel masse om Atlantis....Jeg er mer opptatt av virkemidlene og intensjonen som ligger i en film som dette.
UlveMor