Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
bør man gjøre alt det man gjør?
tør man å gjøre det man bør?
vil man gjøre alt man gjør?
Det dukke opp så mange spørsmål i mitt hodet. Æ tenker på om æ bør begynne å redigere diktene mine.
Bør æ begynne å redigere tankene mine?
Nu holder æ på med ett teater prosjekt, som bl.a skal omhandle sjamanismen.
Hvis æ hadde begynt å redigere tankene mine, hadde det nok aldri blitt noe av.
Æ e så stolt av meg sjøl, fordi æ tør.
Æ e ikke redd for ka folk skal si, eller mene om det.
Æ tør å lage noe som kansje ikke sees som seriøst i noens øyne. Det blir ikke seriøst hvis du gjør sånn eller sånn......har æ fått høre.
Æ bryr meg ikke........Kansje det e min oppgave her i livet, å bevege meg utenfor de oppsatte rammene. Rive ned gjerdene.....
Hvem e det som lager de rammene, som bestemmer ka vi skal skrive, danse,male, oppføre.....?
Som en av mine male lærere sa; noen må male de stygge bildene også.
Det syns æ va så flott sagt.
Hvorfor skal alt være så vakkert og riktig?
Hvem e det som bestemmer ka som e riktig?
æ mener bestemt at det e æ sjøl.... Det e riktig for meg å gjøre ditt eller datt......
Æ skriver de rare diktene, maler de "stygge" bildene, lager en ikke "seriøs" teaterforestilling, og æ e stolt av det.
De "flinke" har jo ikke noe å måle seg med, hvis ikke æ hadde laga alle de rare greiene mine.
Anonymous

Riv ned gjerdan du

, og du får også meg til å vurdere det samme, for det har jeg lyst til, men har ikke riktig våget ennå.
psbot [Picsearch]
æ kan hjelpe deg, Fønix

æ e gla for det du skriver. Hvis man klarer å gi ett annet menneske mot, for noe av det rare man gjør, ja da e det en stor nok gave for meg.
Anonymous
Du e en gave i dæ sjøl ædni

GjenopprettetMedlem
Takk Ædni....du er en inspirasjon og hjelp bare ved å VÆRE den du er!
Anonymous
Dåkker e et herlig gjeng
med ideea og påfunn ifleng.
Kæm har sagt at SÅNN skal det være?
Det e først og fremst
av oss sjøl vi lære...
Og står du fast i uværet
og ikkje finn veien igjen
så e hjelpa nære
vi e jo her, kjære venn!

GjenopprettetMedlem
Kjære Ædni
Finn aldri på å redigere bort noe
hverken i det du sier, skriver, gjør eller lever
Da blir du en blek kopi av deg sjøl
slik mange ofte føler at de er...
Nei, vær et forbilde
Hvem ønsker ikke å være fri til å male de "stygge" bildene
Og jeg har en visshet
om at ser man på de stygge bildene
med hjertet
finner man at det er uendelig mye skjønnhet der
Redigerte mennesker
med redigerte ord og redigerte følelser
er ikke riktig levende mennesker
De er ikke døde heller
bare redde
Hilsen en ofte for mye red(d)igert Inger Lise

GjenopprettetMedlem
Og når du tør, så tør kanskje jeg også!
Kanskje jeg legger ut et dikt en dag hvis ikke kvalitetskravene er for høye.
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Stridshjelp, kjære dæ, har du ikkje skjønt det?
Her stilles ikkje nåkka krav. Kvaliteten bestemme du sjøl.
Og kvaliteten på de tankan vi har, vil æ si, e av bæste kvalitet.
Så kom med diktan dine du. E sikker på at det e edle saker!
GjenopprettetMedlem
Vi er frie vi....frie individer.
Vi er forskjellige vi....forskjellige mønstre
Vi er skapende vi....skaper oss selv
Vi er unike vi....unike fordi vi ikke er like
Vi er mennesker vi.....vi kom ikke på samlebånd.
Anonymous
Det er sånn d ska være, ædni, gjøre ting og saker på sin måte og ha den gleden for å være seg sjøl.Og hvem kan egentlig bestemme hva det riktige er , uansett hva det måtte være. Skaperglede er den største gleden, om det nå var i ord, bilder eller gjerningen det forekommer. Gjør tingene på din måte for da har du glede av det, og mange andre også få gleden av å lese diktene dine. Skulle gjerne sett det teterstykke!!!!! Stå på. ædni på dine egne premisser, ingen av oss kan LEVE livet via andre.
mvh hilsen marihøna
psbot [Picsearch]
takk skal dokker ha alle sammen. Æ ser at det e flere som har bokstavlig talt boblet over her på sonen. Det syns æ e fantastisk. Æ syns det e så artig å lese alle de variasjonene av dikt og andre skriverier. Her skriver vi på vår egen måte.
Æ ser jo også nødvendigheten av å redigere av og til, men for min del driter æ i det.
Sånn e nu æ.
takk skal dokker ha.
GjenopprettetMedlem
Jeg setter meg under her Ædni og støtter hele dette livstreet av opplyste sjeler.
Stor kunst lar seg aldri redigere.La elva leve!

Nutch/CVS [Bot]
Det nytter å ha en ramme å holde seg fast på. Og så kan du leke med rammen.
Eller minst er det det vil skal gjøre som neste prosjektet. I klovngruppen vår vil vi leke med rammer og bilder. Gå inn i rammen og falle ut av den. Sette opp nye rammer og rive dem ned igjen. Vi er levende bilder som søker og forlater rammer.
Bildet viser rammen jeg vil leke med.
Lykket til til ditt nye bildet
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Flott ramme Gåååja,men hvorfor må den være firkantet,jorden er rund,ikke mye i naturen er firkantet,så hvorfor forholde seg til et slikt begrenset symbol????

Hilsen A7
GjenopprettetMedlem
Her er en liten historie jeg vil dele:
en venninde av meg "maler litt" som hun liker å uttrykke det. En dag skulle jeg hjelpe henne å rydde i ett kott for å få plass til nye saker, så tar hun ut en ramme med et bilde hun hadde malt. Det var så stygt at hun skulle kaste det. Kan ikke jeg få det, sa jeg. Om du vil ha det så, men hun skjønte ikke hva jeg skulle med det.
Når jeg kom hjem så tok jeg og snudde bildet en halv gang og hengte det ved siden av sengen min...og vips..hva fikk jeg se....
En hel sjamanreise med vann, snø, is, ild, draker og fart og spenning...
Så kunsten er i hjertet og øynene på den som ser, og kreativiteten/kunsten etterligner ikke livet, den er livet...

Elin
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Flott ramme Gåååja,men hvorfor må den være firkantet
Denne ramma er da ikke firkantet, men tre ganger så mange, nemlig tolvkantet. Og så er det rammer inni ramma! Samt flotte akantusranker, så vidt jeg kan bedømme (klikk på bildet for å se detaljene).
Se også
http://www.treveven.no/rundturer/arkitektur/start7.html
Synes ramma er flott jeg, og aldeles ikke firkanta A4, du sofasparer der borte på Jæren!
(Med sofasparer mener jeg, at det virker ikke som du ligger mye på sofaen, etter det du skriver, eller??)Nutch/CVS [Bot]
Må innrømme: jeg er kantet, forvinklet, komplisert, kanskje med acanthus . . .
Sorry
Gåååja
GjenopprettetMedlem
"twisted":
Så kunsten er i hjertet og øynene på den som ser, og kreativiteten/kunsten etterligner ikke livet, den er livet...
Elin
Hjertens enig, Elin

Anonymous
"Gåååja":
Må innrømme: jeg er kantet, forvinklet, komplisert, kanskje med acanthus . . .
Sorry
Gåååja
Jeg vil også være FORVINKLET!!!!
GjenopprettetMedlem
"Skogen skulle vara mycket tyst, om inga andra fåglar sjöng, än de som sjunger bäst!"
psbot [Picsearch]
det va vakkert sagt, Vejla.