Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Livsstilskollektiv  :P

Har noen drømmer.. en av dem er å være og bo I et livstilskollektiv, hvor beboerne har omtrent samme innstilling til livet; sosiale, kreative, vennligsinnede medmennesker. Gjerne et pensjonat i naturskjønne omgivelser. Med felles spisesal, felles oppholdsrom, men med mulighet for å trekke seg litt unna iblandt. Kanskje med en isolert låve med innredet atelier, verksteder m.m. Kanskje med utstillinger, utsalgsted, kafe’….. kursvirksomhet…? For trivsel, samarbeid og inspirasjon…
Her sitter vi og  murer oss inn, mange alene, i hver vår leilighet, betaler hver vår husleie, strøm  m.m… Det hadde blitt mye billigere…
Men det økonomiske er ikke hensikten…

I en kort periode har jeg fortsatt en sønn å ta hensyn til, men så fort han flytter ut, vil jeg gjøre noe sånt……
Er dette bare en drøm… eller tror dere det kan være gjennomførbart…? Noen som vet om noe eksisterende…?
Noen innputs å komme med? Ideer...?
Til nå har jeg bare kommet over studentkollektiv….men det er noe helt annet…..
Tanken om å slå meg ned på en kunstnerøy i Hellas, har også slått meg….. men da blir familie og venner litt langt borte….
GjenopprettetMedlem
Hmmmm... ingen innspill her..?  ::)
Eller er jeg for utålmodig....?
GjenopprettetMedlem
He.. He.. Ja, jeg tror du er klar til å flytte allerede jeg Sjelevenn.

Det er en god ide dette  :w00t:
Anonymous
Sjelevenn,...det er jo min drøm du har lagt ut her!!! :icon_confused:
Dette ligger iallefall nær mine "fablerier". Og siden det virker uoverkommelig for de fleste, har jeg begynt å fabulere om noe for meg selv...et eller annet. :wub:
Anonymous
Vi är nog många som tycker det låter som en väldigt trevlig tillvaro. Har hört samma ord av flera...
För en del kanske det går att realisera och då ska man väl absolut göra det.

Själv skulle jag kunna tänka mig tillbringa somrarna i något liknande.
I fjällvärlden, eller vid kusten....   :wub:
GjenopprettetMedlem
He he - Æ har bodd livsstilskollektivt på forsjellige vis før  :w00t: Men ikkje akkurat den livsstilen du beskriver her  :razz:
Etter at jeg jobbet i Israel på 1980 tallet har jeg dvelt ved tanken om kollektiv livsstils jobb/fritid/hobby/boform og den er fortsatt ikke fjærn for meg, men den ligger forholdsvis langt bak i tankerekkene for øyeblikket.  :lol:
GjenopprettetMedlem
Herlig tanke sjelevenn, :eusa_clap:
og noe de fleste drømmer om men ikke våger
men alt er mulig hvis man vil nok
GjenopprettetMedlem
Hmmm..... Kan dette være starten på mange sjamanistiske livsstilssenter?  :innocent2:
Anonymous
Skulle ikke forundre meg! Og det hadde jo vært fantastisk flott med noen slike spredt rundt i det ganske land. Det hadde karnsje fått fart på saker og ting.
Kjenner til enkeltpersoner som har startet opp med "dødsdømte" prosjekt og flyttet fra jobb og byliv og har endt opp med svært så vellykkede foretag. Så dette trenger ikke bare være en drøm...noen drømmer er der for å realiseres! :wub:
GjenopprettetMedlem
Dette har også vært skrevet om sjamansenter her på sonen:

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... &Itemid=27

Noe likt med dine drømmer Sjelevenn..
Anonymous
Kira, jeg er enig med deg. Og jeg kunne realisere en slik drøm innen rimelig tid siden jeg har bestemt meg for å selge huset jeg bor i. Da får vi se hva som skjer underveis..

Selv har jeg bodd i kollektiv også utover studietiden. En gang var vi fem personer i forskjellige livsfaser som delte en gammel villa.
GjenopprettetMedlem
Se der ja…. Her har det skjedd noe….

Hehe… Jo Samin, i tankene har jeg flyttet inn allerede….

Da er det flere enn meg som drømmer om det samme….

Da vil jeg bare si..; Jeg vil! Og jeg våger!

Utfordringen er å finne de riktige personer som også er villig til å satse!

Åja da…. Jeg har lest drømmene til Ailo… men om han mener personene i prosjektet
også skal være bofaste, er for meg litt uklart.

I utgangspunktet ser jeg for meg et sted på østlandet….

Spennende Masha…… Vil gjerne høre mer….  Hvor i Norges land holder du hus?

Har studert nettet for bofelleskap…. I Danmark er det hundretalls,
hherhjemme er det mest som alternativ til aldershjem…. men jeg håper da jeg finner et før det blir aktuelt …  :o

Oj! Fikk nettopp tips om et fantastisk sted! Litt tidlig ennå .... er jeg redd.....  må jo først finne samarbeidspartnere.....
GjenopprettetMedlem
Noen som kunne tenke seg være med på en investering i en av disse....? 
Seriøst... Hva med et sjamansenter her...?

http://www.finn.no/finn/realestate/obje ... 7rUk804066

http://www.finn.no/finn/realestate/obje ... 7rUk804066
Anonymous
Vet du hva, Aventura, det kunne jeg godt tenkt meg, ja!
Hvis det hadde vært litt nærmere (dvs ca 120 mil)...
Godt å se at du prøver å realisere. Håper du får til noe og ønsker deg lykke til.
Jeg starter nå på en 2-årig kunst-terapi utdanning og har en plan om å starte opp med et eller annet når jeg er ferdig med denne utdannelsen.
Kombinere og mixe litt!
Anonymous
Ja Aventura - jeg har i hele uken tenkt å komme tilbake til denne tråden - nå gjør du det med et konkret forslag!
GjenopprettetMedlem
Herlig tanke, Aventura...

Har ikke penger til å investere...og har jo kjøpt meg herlig hus jeg..
Men synes du kommer med gode tanker og ideer

Håper du får" napp ".. :w00t:

Stor Klem

:wub:
Anonymous
Ja jeg!!! JA jeg vil flytte sammen med deg, Aventura! Men jeg har ingen penger. Ennå.
GjenopprettetMedlem
Må nok ligge i hardtrening av " Loven om tiltrekning", om jeg må klare dette alene ...    :eusa_pray:

Flott nn!  :biggrin: He he... Bli med på kurset.... så blir det nok løst...

Vel... Det kan finnes midler.. som fra f.eks. D.S.N. om det ligger en skapende nytenkning bakom. Kontakt meg om noen kommer på noe smart...  :idea:
Hvor ble det av linkene dine, Brukernavn...?  :eusa_doh: Hadde trengt dem nå....

Lykke til med kunst-terapi utdanningen, Kira! Høres kjempespennende ut!