Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Anonymous
"Liljee":

"Final Tribe":

No må du gje deg! Eg smugkeik i ei lita bok om spirituell utvikling,og der stod det om same utilgjengelege punktet,at vis ein stimulerer det godt nok,vil ei åpne opp for det ....tjah...spirituelle! :w00t: Berra goa greie!

Hmm.. jeg ser ingen motsetning mellom det Kristin skriver og det her, dessverre. Tenk på hekseforfølgelsen og latterliggjøringen man blir fôret med fra alle bauer og kanter..

Ja, jeg var ironisk da jeg skrev (skrev, haha  :razz: ) helvete, med tanke på at frykten  har blitt projisert over på noe utenfor oss selv. Helvete og djevelen osv., og kvinner. Og når det kommer til det med kvinnefrykt, er det jo intressant at det nettopp er et annet kjønn det gjelder. Vi kjenner godt til frykten for det seksuelle, men vi tar det ofte som en selvfølge, og tenker ikke ordentlig etter hvorfor.  Det er med kjønnsorganet man lager liv.

Det er også en sammenheng mellom kjønnsorganet og forelskelsen.  Som vi pleide å skrive i skoledagboka: "Det er ikke så lett å vite når man er forelsket, men et sikkert tegn, er at det kiler i tissen." Så er det også de gode tingene her som gjør oss redde. Ofte kan man sette den andre på en pidestall og bare få lyst til å gå og gjemme seg.
Man ser den andre slik man burde se seg selv.

Og det er da man kan ha mulighet for å se inn i sitt eget helvete. Hvordan vi reagerer på en forelskelse, sier en hel del om hvordan vi har det med oss selv. Det menneskene har vært redde for er rett og slett tissen, livet og kjærligheten. Det er kort sagt grunnen til at verden ser ut slik den gjør idag.
GjenopprettetMedlem
Jeg velger faktisk å se det sånn ;

"HIMMELEN" LIGGER FAKTISK MELLOM BENA  :innocent2:  :P

( Eller .... det kjennes ihvertfall sånn ibland... )  :icon_redface:  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Er sååååå enig med sjelevenn........ :w00t:.... :innocent2:..... :wub:.....  :icon_redface:....... :-X
GjenopprettetMedlem
"Kristin":

"Liljee":

"Final Tribe":

No må du gje deg! Eg smugkeik i ei lita bok om spirituell utvikling,og der stod det om same utilgjengelege punktet,at vis ein stimulerer det godt nok,vil ei åpne opp for det ....tjah...spirituelle! :w00t: Berra goa greie!

Hmm.. jeg ser ingen motsetning mellom det Kristin skriver og det her, dessverre. Tenk på hekseforfølgelsen og latterliggjøringen man blir fôret med fra alle bauer og kanter..

Ja, jeg var ironisk da jeg skrev (skrev, haha  :razz: ) helvete, med tanke på at frykten  har blitt projisert over på noe utenfor oss selv. Helvete og djevelen osv., og kvinner. Og når det kommer til det med kvinnefrykt, er det jo intressant at det nettopp er et annet kjønn det gjelder. Vi kjenner godt til frykten for det seksuelle, men vi tar det ofte som en selvfølge, og tenker ikke ordentlig etter hvorfor.  Det er med kjønnsorganet man lager liv.

Det er også en sammenheng mellom kjønnsorganet og forelskelsen.  Som vi pleide å skrive i skoledagboka: "Det er ikke så lett å vite når man er forelsket, men et sikkert tegn, er at det kiler i tissen." Så er det også de gode tingene her som gjør oss redde. Ofte kan man sette den andre på en pidestall og bare få lyst til å gå og gjemme seg.
Man ser den andre slik man burde se seg selv.

Og det er da man kan ha mulighet for å se inn i sitt eget helvete. Hvordan vi reagerer på en forelskelse, sier en hel del om hvordan vi har det med oss selv. Det menneskene har vært redde for er rett og slett tissen, livet og kjærligheten. Det er kort sagt grunnen til at verden ser ut slik den gjør idag.

Mitt svar var også ironisk/moro meint,men speilnevrona? virker kanskje best tête a tête ? :biggrin:
Forøvrig er me likestilte med karane om perinumet,ikkje gløym det!
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Hva om vi gjorde det?....Ville vi gått glipp av en ny moder theresa? Ville det skape en ny Hitler?

jeg tror på en bedre verden, med nye generasjoner. Greit, vi er trege......men vi har da lært noe av historien bak oss.
Hva om neste generasjon og neste der igjen....vil være løsningen?

Men skjønner godt tankegangen din  :) Tenkte slik en gang jeg også! *Hvorfor skape liv inn i dette helvete!*
GjenopprettetMedlem
Trur det er noko eg har oversett i denne tråden?
:eusa_pray: ? :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
Ja,er det så,at at det dukker opp uinkarnerte?
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
jeg har ikke fulgt med i hele denne tråden...
men regerte litt på det sisste som ble nevn her...

det er jo ikke vi som skaper nye sjeler( vi lager kroppene som sjelen tar bolig i )
det er noe større enn oss
vi er skapt som vi er skapt, også for å reprodusere ( hvis du ønkser å kalle det det...)

alle gjør valg, ønsker du ikke å få barn i denne verden - så gjør du ikke det

inkarnere er vondt - ja . Det er gjennom lidelsen vi vokser .

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
de ubevisste vil fortsette å reprodusere

Reprodusere?????

Det er et ord jeg ikke kan fordra, på levende vesener. På barn som ser dagens lys akkurat NÅ, i denne skrivende stund, de som blir født om fem min, og alle de som kommer nå i fremtiden. Man reproduserer TVèr, dataer, møbler, klær osv.
Men man reproduserer ikke levende vesner. For ingen av oss blir like, vi er alle forskjellige.

Kan så noen forklare meg nå, hva inkarnere er for noe?
GjenopprettetMedlem
Enig med deg, Silva . Reprodusere , passer ikke inn her...

Inkarnere- vi lever flere liv og blir født på "ny "(flere ganger).

Noen tror på det , noen ikke.

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
--
GjenopprettetMedlem
"brukernavn":

??

det er vel ikke noen vits i å bidra til inkarnering...
når det er vondt å være inkarnert???

alle som er født er inkarnert
spøker du med meg?

Nei,eg spøker ikkje. Eg var berre usikker på kva du meinte.
Men inkarnasjon,det er vel en evig pågåande prosess? Nokon er midt i "svevet" ,så og seie?
Skal me nekte dei å bli inkarnert på ny fordi det er vondt?
GjenopprettetMedlem
Hvem av oss, kan sette seg som dommer på dette?....Nekte menneske-enheten å få flere barn....KUN et barn?

Ikke jeg.

Det er opp til hvert enkelt menneske om de vil ha barn, hvor mange....og hvordan de vil ta vare på barna sine.
På lik linje om hvordan vi velger å leve. Vi har valg, vi kan velge....

Å få barn, er en naturprosess som ligger naturlig i oss. Pr i dag er det fåtall av oss som får flere en tre barn pr familie. Den generelle standaren ligger i gjennomsnitt ca 2 barn pr familie. Overbefolkningen skjer i de land, hvor man ikke har samme resusser som oss....Prevansjon f.eks. Hvorfor er det de fattige landene, som Afrika...som er overbefolket?

Enkelte steder i østen er det kun lov å få et barn. Pga overbefolkning. Der har de ikke valg. De må gjemme barn nr to, ellers kan disse barna risikere å bli drept.

Ja, mange barn vokser opp i elendighet, fattigdom, grusomheter. Men om jeg forstår dette riktig....Inkarnasjon...

Hvis vi er her i flere omganger, i flere liv....så kanskje vi nettopp velger å bli født i fattigdom det ene livet, oppleve grusomhetene ved å vokse opp i krig og elendighet....for å neste liv bli født inn i en rik familie...For å lære kontrastene..

Bare noen tanker igjen.
GjenopprettetMedlem
Der har du det , Silva !

Det er akkurat sånn det er.

Vi velger forskjellige liv fordi vi skal "gjøre det selv" - og dermed lære.

Det er en grunn for alt.

:beer: :eusa_pray: :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Stiller meg bak dette utsagnet! :beer:
Vondt er det,men tenk alle sjelene i dag,som har ein tøff førstegangs?erfaring i karma?sekken.
Dei har nesten ingenting. Ein gong vil dei kanskje ha alt?
Ikkje at eg trøster meg med tanken,men.......
GjenopprettetMedlem
Blir litt provosert av tittelen på denne tråden….og noe av inneholdet... Ikke rart det fremkaller skam.
Skulle ville endre det til ”Himmelen ligger faktisk…”
I utgangspunktet handlet jo denne tråden om dette meridianpunktet... som bl.annet blir stimulerer intuisjonen...
Her blir det forbundet med helvetet og skam...??? :icon_rolleyes:

Når tråden nå er blitt sentrert til organet som ligger veggivegg, vil jeg bare si...

Vi er blitt skapt med dette ”mellom bena” for å skape nye liv, vår viktigste oppgave, kanskje..?
Og for sanselig himmelsk nytelse. Kanskje den høyeste nytelse av alle…?
Til brukernavn;
Det er da ikke nødvendig i vår tid å være avholds av den grunn å ikke føde barn til verden.
Og skulle du valgt å ikke bli født på grunn av all lidelse? Da stemmer ikke teorien om at vi selv velger å bli født…
At vi selv velger å bli inkarnert… velger våre foreldre… velger våre liv… velger våre lidelser…
Ikke glem at vi velger våre gleder også!  :wub:
Anonymous
"Sjelevenn":

Blir litt provosert av tittelen på denne tråden….og noe av inneholdet... Ikke rart det fremkaller skam.
Skulle ville endre det til ”Himmelen ligger faktisk…”
I utgangspunktet handlet jo denne tråden om dette meridianpunktet... som bl.annet blir stimulerer intuisjonen...
Her blir det forbundet med helvetet og skam...??? :icon_rolleyes:

Jeg har tenkt det samme... men ikke skrevet i tråden.
Jeg har også tenkt att mye av urgamle lärer er enaståenda bra, men de er også farget av en urgammel syn på man og kvinne...

Om Helvetet;
Hel var en gang modergudinna - hon var livet och döden. Hon var en gudinna som har genomgick en stor forvandling; Fra att ha vart en modergudinna med kraft att virke over liv och död, kom hon under asatiden att forringes och placeras i en den del av dödens rike, där de som inte var krigere (barn, gamelfolk, syke och kvinner) havnet.
Hon var hela alltet, hon var hela livs- dödscykeln och hon gjorde "helt", dvs helade antingen genom tillfrisknande eller genom död. Att hela var heligt, att vara hel var också heligt. Hon har gett upphov till viktiga och varandra motstående begrepp i kristendomen; helig, helvete och helgon.

Kuriosum:
Enligt folktradition kan det ha varit på Løvøy som Völvan för Heimdals söner spådde om fortid och fremtid.
GjenopprettetMedlem
Som sagt,tråden har forandra seg fra alles perinum,Hel,Hui Yin eller kva det blir nevnt som til "nabohuset".
Ikkje eg heller skjønte det med ein gong.
Det går fort unna i svingen her,men me forbind IKKJE perinum med skam.
Det er allerede oppklart,det.

Når det gjeld kjønn og reproduksjon/rebirth,står kanskje saken annleis?
Anonymous
"Sjelevenn":

Jeg mente å gjøre helvete om til noe positivt, og jeg mente at ordet helvete kommer fra ordet hel. Kan være jeg tar feil.
"Ikke rart det fremkaller skam". Hvorfor skulle det gjøre det? Og hvorfor er himmelen best? Jeg prøver bare å slå ihjel litt utgått dualistisk tankegang.

Intressant det du sier at det stimulerer intuisjonen. Takk for info. Det visste jeg ikke. Så undertrykkelsen av seksualiteten har en sammenheng med undertrykkelsen av intuisjonen. Og det er sant at hvis man vil utvikle seg åndelig, så må hele kroppen være med.
Mitt poeng var som jeg sa tidligere, at helvete, som har med skyld og skam og gjøre, har blitt et sted utenfor oss selv, mens det egentlig en en sinnstilstand.
Undertrykkelsen av seksualiteten vet vi, har sammenheng med undetrykkelsen av seksualiteten, hvilket igjen får gjør at man undertrykker sin åndelige selvutvikling.

Det blir ikke forbundet med skam, men som jeg hører av healere, og andre som vet noe om energipunkter i kroppen, setter ulike ting seg fast på ulike steder.
Anonymous
Det er mye interessant her. Sammenhengen mellom punktene, hvor kommer skammen ifra egentlig?
Jeg tenker på overgrep og voldtekt som ofte skaper skamfølelse. Er det også fordi intuisjonen eller det åndelig relaterte området HEL også blir overkjørt/voldtatt i samme handling? Overgrepet blir så mye mer, og skammen kommer av at forbindelsen til det HELlige blir brutt.

Jeg ser en stor sammenheng her, også i forbindelse med forråelsen og kroppsligjøringen av selve seksualiteten.

Skjønner dere hvor jeg vil. Seksualiteten er del av det hellige, men vi(samfunnet) har glemt det, mao gjort skam på det. Og så drukner en seg i vellyst og rus for å døyve tomrommet. For en skam!
Det hellige må inn på soverommene også. Dvs respekten for det.

Ahh - som det åpnet perspektiver! :w00t:
Anonymous
Det punktet... vad vi nu har för navn på den... hel, perineum, baschakra...  så är det ju en punkt som ligger i ett känsligt område. I Sverige var det för några år sedan, en sjaman, (född i sydamerika) som gav behandlig for den punktet på flere kvinner, som da ner det hendte ikke sa noe imot... men som etterpå, anmeldte ham for seksuelle overgrep.

Jeg veit ikke detaljer, men jeg kan kanskje förstå litt vhordan HAN tenkte... men ... de ble en krasj med nordiska normer. De kvinner som anmeldte ham, fölte eg smutsiga... krenket... Han burde naturligtvis ha tilpasset sine metoder till våre kulturnormer. För han sa att det var en vanligt metode i hans land... Jeg veit ikke om det er sån...

Jeg kom bare at tenke på det, när jeg leste tråden...
GjenopprettetMedlem
Hel er indirekte opprinnelsen til ordet helvete.

Les på nett om

"Den gjemte og glemte gudinne" :wub: