Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Små barn och djur är ju "oförstörda" och har vissa evner. I takt med att barnet växer upp försvinner det oftast tyvärr, när dom blir formade av vårt samhälle.
Min dotter Josefin, (som jag kallade Gaia i en berättelse) frågade mig tidigare i kväll om man kan öva upp dessa evner.
Och jag vet faktiskt inte, och vill därför fråga er om ni vet det?
Och kan en människa öva upp en evne som till exempel synskhet även om personen inte har haft någon følelse för det tidigare?
Man kan ju till exempel lära sig spela gitarr om man övar...
:o
Anonymous
Jag vet inte... men jag tänker att det är många som kan lära sig spela gitarr för nöjes skull, men få blir virituoser och kanske det är ungefär likadant med alla sorters förmågor? Att alla kan ge healing, men ett fåtal har något alldeles extra, som gör dem till "one of a kind"? Men synskhet... det har jag svårt att tro att man kan öva sig till om man inte känt av det tidigare...?

För min del, så är det så att de förmågor jag tränar upp nu, hade jag redan som barn, men precis som du skrev... "uppfostras" det bort i dagens samhälle. Min dotter har visat rejäla healingförmågor, men just du... vid 18-års ålder är det annat som är viktigare.
GjenopprettetMedlem
Kanskje vi alle var synske som barn, men at det ble bortlært så tidlig at vi ikke engang husker at vi en gang hadde evnen...?
SEO Crawler
såvidt jeg forstår d, så har det spesielt med høyre hjernehalvdel å gjøre, og theta og delta hjernebølger

så da vil sensitivitet, inkludert ekstrasensorisk, utvikles ved meditasjon. så sies ihvertfall
Anonymous
Dette var interessant. Når jeg var liten huskre jeg en gang jeg var å spilte håndball turneering. Jeg hadde ingen penger og jeg ville gjerne kljøpe meg noe. Når jeg tenkte det, var den neste tanken at rundt ut rundt hallen bak en søplekasse ligger det noen penger. Jeg gikk rett dit og bak søplekassen lå det riktig nok en god slump penger. Jeg reagerte ikke så mye på det da, men den opplevelsen husker jeg veldig godt. Er det noe som kan kalles en evne? I såfall, hva er det? er det noe jeg kan finne tilbake til og øve opp?
Anonymous
det går meditasjons kurser for å få kontakt mellom høyre og venstre hjernehalvdel som fører til synskhet for de som er intresert slå opp på silvametoden bast
GjenopprettetMedlem
Jeg tror de fleste har evnene i seg. Egentlig tror jeg alle har det. Greia er at vi kan alle lære og male, tegne, spille gitar, synge....osv. Men noen er flinkere til å synge enn å tegne, mens andre er kanskje omvendt. Noen er flinke i alt. Andre kommer aldri til å finne ut om de mestrer noe av dette, fordi de ikke har troa på seg selv, O.L.

Dette med synskhet, har ikke det også noe å gjøre med *det tredje øyet*?
Etterhvert som man balanserer chakraer, og trener de opp, så tror jeg det er mulig. Men synskhet er vel ikke bare å se? Noen ser kanskje, andre hører, andre føler, noen drømmer!

Jeg tror vel som sagt alle kan. Men noen er kanskje mer anlagt for det, en andre.
Anonymous
det er vel som å lære alt annet noen lærer fort andre tar det lengre tid for klarsyn/synskhet-en av veiene fram mot er kontakten mellom høyre-venstre hjerne meditasjon på å nå theta-delta frekvens der du kommer i en ikke fysisk verden ingen tid å rom. psykometri øvelse hold i et bilde med lukkede øyne eller smykke som en venn har informasjon om tøm hodet for tanker si bare det som kommer til deg slipp all presasjonsangst.det hele går jo ut på å lese energier,nøkklen er øvelse øvelse øvelse.en annen måte jeg har erfaring med er å se med hjerte som jeg ser det er vi alle i kontakt hjerte til hjerte,med hjerte ser man alt kan være litt skremmende man kan jo få et sjokk innimellom når man hører å ser at mennesker snakker til deg å få det bekreftet av andre som var tilstede som sier det bled det ikke sagt noe om.første gangen jeg opplevde det begynte jeg å lure om jeg var helt på nett, i ettertid har jeg måtte godta dette,det er å en måte å få informasjon på.det samme gjelder å få beskjed igjennom drøm noen ganger får man et hint,andre ganger kommer advarsler som skjer i  nærmeste framtid,det er viktig å høre etter føle etter å erfare hva som er hva innimellom føler jeg at man blir satt på prøve skal man ha full insikt i alt skal man jo å takle alt man får å passe på at man har god jording er viktig.jeg har sett de som mister den å det er ikke bra de klare ikke skjeldne mellom det de tar inn å sine egne meninger/ego det kan gå utover våre medmensker hvis vi tror vi vet alt uten å være der,derfor er jeg en som har brukt lang tid i min prosses en dag er jeg uten gitter å kan se alt det vet jeg. imellomtiden tar jeg det med ro å konsentrerer meg om mine egne tunge ting jeg bærer på inni meg,her har jeg sett at det å få være med på trommereiser er til god hjelp kan man samtidig få noen kloke ord fra en shaman går prossesen raskere det å jobbe med å se seg selv er det viktigste å vanskligste det er godt å få litt hjelp i sammen finner vi svarene, min sannhet behøver ikke være din sannhet,våre tanker er våre skapende element' dette er sånn jeg ser det bast
GjenopprettetMedlem
Hei Vejla.
Jeg leste innlegget ditt om togturen. Jeg tror nok absolutt at din datter har potensialer som hun kan trene opp.
Bare fortell henne at hun skal lytte til intuisjonene hun får og følge den magefølelsen. Stole på seg selv og ikke rasjonalisere bort det som føles riktig/feil, er nok det viktigste...
Og kanskje du vil begynne å ta henne med på kurs og samlinger etc....
:)
Anonymous
Nu förstår jag... Efter Alaikas inlägg, sökte jag rätt på ditt inlägg om tågresan.
Det hade jag faktiskt missat. Ja hon har ju definitivt förmågan, din dotter.

Vad säger hon själv om det här? Att hon kände av olyckan i förtid?
Kan hon förlika sig med gåvan, eller tycker hon det är obehagligt?
MIn dotter har haft svårt att förlika sig med sin healingkraft under tonårstiden, men hon kände den själv när hon var yngre... Vi har inte gjort nån affär av det, utan bekräftat utan push och jag tror hon kommer att ta upp det igen.
GjenopprettetMedlem
Fantastiskt, här kommer så många kloka svar...
Jag var in på paranormal.se och läste om silvametoden och det var mycket intressant (Tack för tipset Bast).
Men varför var det redan långt tillbaka så få som var sjamaner och kunniga? Var det bara dom som hade dom "bästa" evnerna som syntes?
Eller var det dom som var lite "tokigare" (som oss kanske..  :icon_biggrin:)?

Jag är nyfiken på vidare svar..
GjenopprettetMedlem
Ja, hon har haft følelse sedan hon var ett par år, då jag och min mor märkte det (vilket var en märklig erfarenhet).
Men nu är hon 14 år och vet inte riktigt var hon ska stå. Hon vill nog i alla fall inte "tappa" det eftersom hon frågade om man kan träna upp det igen.
Men visst har hon det i sig!

Men en annan fråga dök också upp i går kväll, vad är det för skillnad mellan følelse och følelse, att lära sig att lyssna och sortera?
Man kan ju tycka att något bara är obehagligt och risken finns ju att man isolerar sig..  :o
GjenopprettetMedlem
Er ikke det fordi menneskeheten ikke var klar for det tidligere, det var veldig få blandt oss som var åpen for evnene.
Men nå går vi inn i en ny tidsalder der alle får hevet sin bevissthet og kontakt med oss selv/universet...
GjenopprettetMedlem
Det låter förnuftigt Alaika, att det blir fler och fler av oss, før det behövs!
GjenopprettetMedlem
Folk gjekk tel hekser i gamle dar,for å bli synske,heksene kunne dengang servere sopper,tørket padde-sekret,bulmeurt-fø og blader for innhalering av røyken,og slik blev det flere hekser og sjåande,som kunne jobbe vidare derifrå.
Anna E. Westerlund skriver i sin bog om synskheten sin at alt dreier seg om telepati,til og med draumar var ofte reine telepatiske kommunikasjonar,meiner ho.
Tarot kort er ein fin metode til trening av intuisjon og konsentrasjon og meditasjon,som gjer ein til ein sjåande.
Ein kan verkeleg oppøve denne evna,meiner eg.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Det handler mye om å stole på , ha tillit til det som allerede ligger i oss.
Vi vet ofte ting , uten at vi tør stole helt på det.

Helt enig med teleterkji , den evnen kan vi så absolutt øve opp !
jeg begynte faktisk med tarot selv - og fant fort ut hvordan det funket ...velig nyttig måte å "øve"opp intuisjonen .

Vær mer i kontakt med vår indre kilde  , vi har alle tilgang på samme kunnskap .
Det gjelder å  ; get in tuned with it ... ;D