Forum /
tilbake / Reisebrev fra Espiritu de Anaconda Iquitos Amazonas Peru
Anonymous
Madre Ayahuasca Spirit bilde - jeg kjøpte i Iquitos ifjor.
Anonymous
Hengekøyeinspiratoren, som gav meg endel ideer om ting og tang. Og hvor jeg skrev over 100 sider poetiske inntrykk av det som skjedde i denne campen. Flott avslapningssted!

Anonymous
Spybøtter som en bruker i Ayahuasca-seremonier!

Anonymous
Ursula(gav meg link til Mexico Huichol-indianerreise) Sonia Datter
AdsBot [Google]
Takk for et lite innblikk i en verden jeg gjerne skulle besøkt

GjenopprettetMedlem
Takk for flotte, spennende bilder, David.

Anonymous
Kjempefine bilder, David!

Anonymous
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 3&Itemid=1
Her har Lasse skrevet om sine erfaringer for et par årtilbake i Espiritu de Anaconda og Amazonisk sjamankongress i Iquitos, som jeg får erfare i Juli. Når jeg leser denne artikkelen igjen så kjenner jeg meg igjen ang flere beskrivelser ang Espiritu de Anaconda osv..

Takk,Lasse for at du informerte meg om dette stedet!Et lite paradis på Jorden!

GjenopprettetMedlem
inspirerende kraft i deg Davidconda

Anonymous
"teleterkji":
inspirerende kraft i deg Davidconda

Davidcondaen ,en urgammel Amazonisk art
som beveger seg smidig i de store bredder
leker og danner spiraler i åndelige sfærer
mykt med dyriske svarte øyne
av natten
smyger seg i mitt sinn
Davidconda!

Anonymous
Da nærmer det seg ny tur igjen for Davidcondaen til Peru- drar 30 juni...skal være i Campen Espiritu De Anaconda først i 6-7 dager og så drar jeg til Iquitos for å være med på Sjamankongress for å møte mange spennende mennesker inkl Curanderos,vitenskapsmenn som liker å skape broer mellom sjamanvitenskap og vanlig vitenskap,sjamanspirer og sjamanismeinteresserte mennesker:
http://www.soga-del-alma.org/ConferenceSite/
Det er fra 7-15 juli og så drar jeg og et par andre tilbake til Espiritu noen dager for så å dra til Andesfjellene - Cusco for å være der i 5 dager og møte med San Pedro igjen - her er flere som har delt sine erfaringer fra ifjor på samme sted som jeg skal erfare igjen i juli:
http://sjaman.com/forum/index.php?topic=3296.0Anonymous
En liten hilsen fra meg og "KIRA" fra Sjamansonen. Vi er i Iquitos - internettkafe og skal snart dra tilbake til campen til Guillermo og spise en deilig lunch.

Reisebrev og bilder kommer i slutten av Juli. May the force be with you,alle dere Sjamansonen-MANIACS!

LOVE and LIGHT from me.

Anonymous
hei masse kjærlighetsenergi sender jeg deg å kira på turen

jeg er ikke misunnelig jeg

eller litt da

klem fra bast

Anonymous
Jeg er tilbake igjen i Norge og har noen bilder og informasjon fra turen å dele dere med. Jeg håper også at Kira har noen bilder(som er mye finere enn mine amatørnisse-bilder

) og at hun også vil dele noe av sine erfaringer på Sonen etterhvert.
Ca 2 1/2 uke i Iquitos og campen til Guillermo Arrevalo + ca 5 dager i Cusco,Andes i Peru.
Her er et bilde av Jacek fra Polen(som pleier å reise med meg i verdenen og være med på diverse kraftplanteseremonier o.l. ),Dagfinn fra Norge(som jeg har hatt litt kontakt med via Ayahuascaforum på nettet),megselv og Kira/Anita som var med på hele denne 3 ukerturen til Peru:Anonymous
Jeg har egentlig ikke så mye trang til å si så mye om turen for min del - men vil nevne noen få korte ting om turen + ha med noen få bilder.
Den perioden jeg likte meg best i Peru nå i Juli var hos campen til Guillermo Arrevalo. Jeg var med på flere seremonier der, men kontakten med Ayahuascaen var ikke så bra som i April da jeg var der inntil de siste 2 seremoniene. Guillermo nevnte at de hadde fått en ny person til å "lage" Ayahuasca-teen og den var ikke så bra som han andre som var der med sin erfaring. Og at han nye "tea-makeren" trenger mer tid for å få erfaring til å skape en veldig bra te.
Jeg møtte Jan Kounen, som er regissør av filmen Blueberry - og kjøpte DVDen OTHER WORLDS - dokumentar om Shipibo og deres sjamankultur som inkluderer Ayahuasca-erfaringer. Han har flere årserfaringer med Ayahuasca for å sette seg mer inn i hva det handler om og har lært mye. OTHER WORLDS inneholder 2 dvder - ene dokumentar om Shipibo-stammen i Amazonas,Peru. Og den andre dvden er det endel vitenskapsmenn som snakker om Ayahuascaen og dens virkninger inkl Rick Strassman,Luis Eduardo Luna,Jeremy Narby,Alex Grey,Charles Grob m/flere. En solid DVD for alle som er nysgjerrig på Shipiboene i Amazonas,Peru og ikke minst ha mer bakgrunnsinfo om hva Ayahuasca egentlig er osv.
http://otherworlds.jankounen.com/#
Sjamankongressen som varte ca 7 dager i Iquitos var et laaaaangt gjesp. Ikke så mye nytt der av info og mye venting angående foredragene skulle begynne og sånt. Så jeg hoppet av på slutten - og var ikke med der de 2 siste dagene og fant ut at jeg ville heller dra tilbake til Guillermo sin camp. Så jeg har lite å si om denne kongressen egentlig utover det jeg har delt med dere ang info om Ayahuasca fra før av her på Sonen.
Et fint bilde av Shipibo-dansere(flotte Ayahuasca-mønstre i deres klær) fra kongressen:Anonymous
Møte med Cusco var ikke særlig morsomt. Høytid ang turisme med mye kaos energier og sånt. Jeg trivdes ikke særlig i Cusco i de 5 dagene vi var der. Unntaket var møte med San Pedro og Temple of the Moon.
Bilde av Casa De La Gringa hvor vi overnattet i flere dager - en ser San Pedro-kaktusen i bakgrunnen der sånn:Anonymous
Et lite mareritterfaring hadde jeg og Jacek under en Ayahuasca-seremoni i Andes. At det finnes dyktige Ayahuasca-sjamaner i Andes tviler jeg veldig sterkt på med tanke på møte med denne mannen(som flere her på Sonen kjenner til uten at jeg trenger å nevne navn). Jeg var veldig skeptisk til han allerede ifjor - en som er dyktig intellektuelt ang kunnskap om ting og tang - men så lite interaksjon og lite intuitiv innlevelse med det åndelige egentlige. Det merket jeg allerede ifjor med denne sjamanen. For meg er han overhodet ikke noe sjaman og han var Ayahuasca-seremonilederen for meg og Jacek. Jeg merket tidlig i denne seremonien at noe var galt - vi var ikke særlig bra beskyttet. Og jeg har aldri vært så redd før i mitt liv tror jeg og følte meg jævlig utrygg.....det var mye dårlige - negative energier rundt meg og Jacek i seremonistedet vi var på. Og vi ble "angrepet" av disse negative energiene og hadde det ubehagelig og jeg måtte jobbe ekstra mye med å be om beskyttelse for å løse opp dette. Et møte med en Wannabee-sjaman - som ikke kan beskytte,ikke har særlig healingevner eller evne til empati og omsorg. Noe aggresjon kom også opp pga at Ayahuasca-turister som knapt har erfaringer med Ayahuascaen ikke vil merke at han er en dårlig sjaman - eller en falsk sjaman. Jeg liker dårlig å møte slike falske sjamaner.
Og jeg ba om å kaste opp negative energiene som jeg kom i kontakt med - merket at det ikke var noe med meg selv - det var noe utenfor som kom inn i mitt energilegemet. Jeg kastet opp kraftig et par ganger og det var utrolig godt å rense ut disse negative energiene. En tøff erfaring, som det var ment at jeg skulle erfare i min utdannelse - Ayahuscaen ville avsløre for meg hvordan en dårlig sjaman - falsk sjaman - jobber under Ayahuasca - for å skille mellom gode og dårlige sjamaner vet jeg på forhånd. Og om jeg skal skape egne seremonier i fremtiden så vet jeg hvordan jeg ikke skal gjøre det. En nyttig læring selv om det var rimelig tøft til tider.
Så om det hadde vært opp til meg som er vant med å jobbe med dyktige seremoniledere og sjamaner ang Ayahuasca så ville jeg aldri ha gitt han LISENS til å være Ayahuasca-seremonileder. Han egner overhodet ikke til å være det. Og om noen andre skal til Cusco for å erfare Ayahuasca - så vil jeg advare mot denne mannen.
En nyttig læring for meg og Jacek. Og vi synes det ikke var bortkastet penger - selv om $80 dollar for å være med på en seremoni er mye penger - så var det en nyttig læring for oss.
Anonymous
Møte med San Pedroen var et hyggelig møte. Jeg var mer med i min kropp i denne seremonien enn i fjor høst. Og det var utrolig spesielt å gå oppå THE TEMPLE OF THE MOON - et hellig fjellsted til Inkaene for flere tusener av år tilbake hvor de hadde sjamanseremonier. Jeg så ikke så veldig klare farger som ifjor rundt meg og hos andre mennesker, men siden jeg har en bedre kontakt med min kropp nå så merket jeg mer prosesser som skjedde med meg underveis denne seremonien. Jeg var ca 5-6 timer rundt TEMPLE OF THE MOON og så spesielle farger og mønstre endre seg i alle steiner spesielt og i fjellområder i horisonten. Jeg ønsket å kommunisere med Apu,Spirits of the Mountain her i Andes. Og skimtet dem rundt omkring diverse fjellområder - og så også spesielle inka-mønstre i disse fjellområdene og på bakken. En fin seremoni. Så det som vil tiltrekke meg å komme tilbake til Cusco eller andre steder i Andes er møte med San Pedroen spesielt. Jeg ser frem til å jobbe med lignende plante i regi av Native American Church - Peyote, som er også kaktus.
Vi startet seremonien her i denne bygningen:Anonymous
Flere bilder jeg tok under San Pedro-seremonien - på toppen av TEMPLE OF THE MOON hvor flere Inkaer hadde sine seremonier som oftestAnonymous
Et bilde til fra San Pedro-seremonien - hvor en føler seg så dypt forbundet med alt som eksisterer i Naturen - kjenner det i alle knokler og kjøtt i kroppen...ett med Moder Jord:Anonymous
det bilde fra san pedro-sermonien var et nydelig kraftbilde av naturen,takk for at dere deler deres erfaringer,intresangt lesestoff klem fra bast

Anonymous
Tack! Fina bilder och intressant.