Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
I det siste har runer dukket opp i drømmene mine. Har hatt ett runesett noen år, men aldri satt meg særlig dypt inn i det. Føler vel egentlig nå at tiden er moden. Har følt dragning mot runene i lengre tid. Da lurer jeg på om det er noen som har kjennskap til runene og er villig til å lære bort, vvt om noen har workshops. Jeg prøver vel egentlig å komme i kontakt med noen som bruker runene  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Jeg bruker runer tidvis, når jeg trenger eller ønsker et hjelpemiddel. Et godt tips er å trekke dagens rune. Trekk en rune hver dag med den intensjon å få råd om hva du trenger akkurat den dagen. Betydningen av runene kan du finne ved å lese hva andre skriver om runer (http://www.bgnett.no/pagan/runer/#jara og http://www.arild-hauge.com/) og/eller finne betydningen selv gjennom meditasjon eller drøm. Skal du finne betydningen gjennom drømmer tar du en rune, legger den under hodeputen når du sover, og ber om (før du sover) å bli vist/fotalt i drømme betydningen av denne runen.

Jeg brukte selv dagens rune som en måte å bli kjent med runene på, det virket veldig greit for meg. Senere når du er blitt godt kjent med runene kan du bruke dem på flere måter. Noen legger dem omtrent som andre legger Tarot.

Personlig fikk jeg lite ut av runene i begynnelsen, det var først etter at jeg laget mitt eget sett av en grein på et tre som har vært mitt i over 20 år.

Lykke til med utforskingen av runene
Anonymous
Takk for god svaret :) jeg er ikke veldig vant til å tenke symbolsk. Hvordan kan man tillempe kunnskapen runene innebærer i eget liv? Den følelsen jeg sitter med er at det blir litt høytsvevende for meg. Noen gode anbefalninger å komme med?  :biggrin:
Har veldig lyst å lage ett eget runesett. Har vært innom en hobby butikk der jeg fant reinsdyr gevir. Har ikke kjøpt enda, fordi jeg vet ikke om det er bra å kjøpe inn materiale eller om det beste er å finne selv. Tenker vel også på andre siden at siden først det ligger der og jeg kjente en dragning mot det så kanskje det er en mening med det også, men kjenner jeg er usikker. Vil jo ikke støtte at reinsdyr blir fellt pga av gevir. Tror kanskje jeg bare skal høre med de som driver sjappa om hvordan de har fått gevirene. Ellers så har jeg en kjepp jeg tenkte å lage ut av for en del år siden. Uansett, takk for bidrag til å sette igang tankeaktiviteten :respect:  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Leser dette med interesse.
Jeg har nettopp laget mitt eget runesett av små fargerike stener, som jeg plukket i fjæra for mange år siden.
Meget vakre glatte stener slipt av havet, jeg har prøvd å tilpasse budskapet i stenen med runens budskap. (farge, form o.l.)
Jeg har så smått begynt å studere runenes nedskrevne betydning, samtidig som jeg prøver å lytte til hva runen formidler til meg.
Personlig synes jeg at man skal finne emnene selv, jeg mener dette skaper et bedre utgangspunkt for forståelsen.
Sensis [Crawler]
SE: Vil du knekke runekoden?

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 1&Itemid=1

ag
GjenopprettetMedlem
Takk, den boken skal snart innlemmes i min bokfamilie. :)
GjenopprettetMedlem
En bok jeg liker:
Rune Power, Kenneth Meadows.
ISBN: 0-7858-1489-2

Har lest masse om runer før, og prøvd ut selv...men ble ikke klokere. Denne boka tar for seg runer i sjamanistisk ånd. Da jeg begynte å lese den var det som å se lyset, fikk en ny fortståelse av hva runene er. Anbefales  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Hei Inger Lise.
Vet du om boken er utgitt på norsk?
GjenopprettetMedlem
Nei, hverken på norsk eller svensk, desverre  :sad2:
GjenopprettetMedlem
En annen bok som er bra er The BOOK of RUNES av Ralph Blum. Den er utgitt på norsk(Boken om Runene), men dessverre er den ikke å få tak i ny lenger, men hvis du er heldig finner du den i et antikvariat på nett.
GjenopprettetMedlem
Uansett, takk for tipsene, begge to.  :wub:
Anonymous
Jeg har også 'Boken om runene', og syns den er bra. Har tatt runene frem igjen nå. De er fine å kommunisere med.
GjenopprettetMedlem
Om jeg ikke husker helt feil arbeider Lena Holm noe med runer, hun lager også veldig bra runesett. Du finner siden hennes under linker på sonen.
GjenopprettetMedlem
Ja, jeg bruker runer. de er magiske og synger svar for meg. Når jeg tenker på dem, skjer det noe konstruktivt i hjeren. jeg får svar. jeg leker med dem. de jeg har nå har jeg hatt siden 97'. de er liksom blitt en del av det hele. når jeg ikke bruker dem, savner jeg dem. det er leit, men en er forsvunnet.

jeg har hørt om boken dere beskriiver og har lest den. Men jeg har funnet ut at de beste svarene kommer direkte og tydelig fra dem. det er rart, men svar kommer direkte. jeg tror det er en global kraft som de representerer. dere som ikke har erfaring med dem, prøv! det tar litt tid i begynnelsen (iallefall gjorde det for meg). joik dem, legg dem på tromma, spre dem ut. de liker å bli lekt med også
espen