Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei

Jeg møter på ordet transformasjon innenfor det alternative, og jeg lurer på om noen kan forklare meg nærmere hva som menes med det.
Og hvordan oppleves det for de som går igjennom det?
Snappy [Bot]
Interessant. Er midt i en slik prosess nå. Skal forklare mer senere

Anonymous
sukk

Ok, det skal bli spennnede å høre om det. Får smøre meg med tålmodighet

Jeg lurer på om det kan være noe sånt jeg går igjennom.
Anonymous
Handlar bara om att gå från ett stadie till ett annat. Som larven till summerfugl.
Mvh,
Thomas
Anonymous
javel, da er jeg litt klokere

Snappy [Bot]
Ja, transformasjon er vel et annet ord for forandring.
Sensis [Crawler]
...som å gå fra sorg til glede du ikke kan forklare, fra tåke til fjellets topp, det er positiv transformasjon. I en slik sammenheng er en transformasjon en oppløftende erfaring.
Erfarinen kan ha mange stadier, som stillstand, mangel på mening, håpløshet, raseri, hudløshet, overfølsomhet, mistilit, nytt fokus,det å være i bevegelse, det å få grep på situasjonen for så å komme HJEM...herlig når det er skjedd.
Mvh Ailo
Ailo
GjenopprettetMedlem
Kommer vi hjem? og blir der?
Noen mener at man aldrig blir ferdig med alle tranformasjonene, at det hele er som en oppadgående spiral. Det er hele tiden nye nivåer å ta tak i - den berømte løken
Og så har man jo teorien om at for å kjenne gleden, ekstasen... må man like langt ut i andre enden mot smerten, håpløsheten... I vinter hadde jeg en lang periode hvor jeg satt i ekstatisk bliss i hver meditasjon jeg var i. Tilslutt stoppet jeg å meditere, syntes det var så ille å ikke kunne være i denne tilstanden hele tida at det hele ble slitsomt. Følte meg ubrukelig og dum som ikke klarte å være like åpen, tilstedeværende og bare lykksalig hele tida, ja rett og slett litt opplyst.
Jeg har en stemme i meg som sier at det må gå ann å være der, men tvilen den er jo stadig på besøk. Hadde vært deilig å fått mer bliss i hverdagen.
Lille Ulv
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Lille Ulv
Du skriver: "Jeg har en stemme i meg som sier at det må gå ann å være der, men tvilen den er jo stadig på besøk. Hadde vært deilig å fått mer bliss i hverdagen."
Lyt til din intuision, som siger: "at det må gå ann å være der" men pas på din venstre hjernehalvdel der er tvivlens stemme...

Ved en forandring / transformasjon kommer vi et skridt videre på vejen mod det guddommelige.

Som at hoppe fra et plan til et andet.
Hilsen Shamanen