Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Tokig idé?
Tänk om vi skulle ta och resa ikväll, med avsikt att träffa varandra?
Skulle inte det vara spännande, att höra hur det går?

GjenopprettetMedlem
Neida, fin idee.... sover dårlig hver fullmåne natt likevel, våkna inatt kl 04,
tente stearinlys i massevis, fullmånemeditasjon !
Inatt hadde jeg nylagde runer ute i gresset, ved et tre,
der lå de å fikk måne-lys på seg, klar til bruk om bittelitt....
må bare lære meg runer og hva de betyr...
man kan jo meditere på runer, hvilken rune er full-måne rune tro??
ja, vi møtes i månenatta
Nuntia i månelys
GjenopprettetMedlem
Jeg kjenner ikke til at fullmånen er knyttet til en spesiell rune. Men runen Lagur utmerker seg som den nærmeste, siden den representerer elementet vann.
I norrøn mytologi betraktes månen som maskulin og sola som feminin, i motsetning til Wicca, romersk/gresk, egyptisk tradisjon m.fl., hvor månen er feminin og sola maskulin.
Valpurgisnatten, derimot er den norrøne gudinnen Frøyas hellige tid. At det i tillegg er fullmåne på denne tiden, forsterker energieen.
Frøya er den norrøne gudinnen for kjærlighet, sexualitet og seid. Hun tilhører Vanegudene og er tvillingssøster til Frøy, og begge er jordens og fruktbarhetens gudinne/gud. Deres far er Njord. Frøya er den mest populære av alle gudinner, og den som lengst ble dyrket i Norden. Som Vanegudinne har Frøya innført seiden hos æsene og lært Odin denne merkelige astralkunsten. Hun regnes for å være den fremste valkyrie som mottar halvparten av dem som faller i kamp. Disse bringer hun til sin hall i Folkvang. Odin tar resten.
Frøyas runer er: Fehu, Lagur, Pertho, Berkana, Hagal og Ing.
Her er en god webside som gir solid informasjon om runene:
http://www.arild-hauge.com/runics.htmGjenopprettetMedlem
Det skall bli spännande och se om vi möts Nuntia!
GjenopprettetMedlem
Det er en fantastisk ide å møtes ved fullmåne - månen er min planet
RITA