Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
http://www.larryrivers.com/browngal.htm

:moreevil:  :'(
Anonymous
Slike ting provoserer meg veldig :moreevil: :moreevil: at noen har holdning om å drepe slike dyr for å få seg et trofè. :( :exclaim: %&#% :moreevil:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej trumman  :icon_biggrin:

Jeg er måløs..... Jeg græder med dyrene for menneskerne's optræden :sad2:

En bøn for bevarelse af dyrene  :eusa_pray:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Anonymous
.
GjenopprettetMedlem
Slemme, slemme de  :moreevil: :moreevil: :'(

Lurer på om det kun er hvit manns kultur som dreper for morro skyld? Dette er ikke normalt :exclaim: Vet jo at man i noen kulturer ikke ser på dyr som likeverdige, at de ikke kan kjenne smerte osv...men å drepe for å slå seg på brystet kan det umulig være noen hensikt i.

Lille Ulv
Francis [Bot]
FYYYY!!!!!  :moreevil: :moreevil: :moreevil: :moreevil: :moreevil:

Dyr er like mye et verdig og inteligent individ som oss mennesker og burde absolutt få mere respekt av oss tobeinte skapninger som tror vi vet best! Vis dyra like mye kjærlighet og respekt som du selv forventer å få og slutt å drepe dem!!

:icon_cry: :icon_cry: :icon_cry:
GjenopprettetMedlem
En motvekt til dette marerittet

Så en dokumentarfilm i stad, "En fortelling om den gråtende kamel" - En stillferdig flott film fra Gobiørkenen i sør- Mongolia. Den handler litt om hvordan noen nomadefolk lever, tett på naturen og selvfølgelig dyrene (geiter & kameler). Det som skjedde var at en av kameldamene fikk et føll som hun ikke ville vite av. Når ungen prøvde å suge ble ungen dyttet vekk, så fort ungen var i nærheten forsvant mora. Ungen fikk ikke i seg melk, var trist, oppgitt og gikk rundt og lagde gråtelignende lyder. Folkene fulgte nøye med og prøvde å hjelpe, men ingen endring. Så bestemte de seg for å gjøre et rituale for mora og ungen. De fikk tak i en musikker, han spilte på et tostrengs instrument som er vanlig i de traktene (vet ikke hva det heter). Foruten strengespilleren sang en av kvinnene fra stedet til kamelen og ungen. Det var så kjærlighetsfult, måten kvinnen sang på. Hun strøk også kamelmora hele tiden mens hun sang. Etter en god stund hentet de ungen til henne...............og gjett hva...........ungen fikk lov til å suge. De fortsatte litt til mens samspillet mellom mora og ungen våknet til live og helt mot slutten så man at mora gråt, det rant tårer fra øynene hennes! Wow, det var sterker greier. Dette høres ut som en eventyrfilm, det var det ikke. Filmen er en jordnær, avkledd, enkel dokumetar som kan kjøpes i Norge. Jeg fant den for 99 kr på Platekompaniet.

Fikk foresten en følelse av at de foretok en sjelehenting på den kamelmora - morsrollen falt på plass  :respect:

Lille Ulv
Francis [Bot]
Wow så flott! Ble helt rørt her...  :wub: Tror jeg må få sett den...  :icon_biggrin:

Det viser jo bare at de viser kjærlighet og respekt for de dyra de lever sammen med! Så flott å tenke på!  :wub: Og at de bruker "naturmetoder" for å hjelpe dyra når det trengs, og det funker!  :icon_biggrin:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Lille Ulv  :icon_biggrin:

Ja er den film ikke bare så skøn....   Så dyb og så FANTASTISK. En stille og meget rolig film  :w00t:

Den har også lige gået i biograferne herhjemme i Danmark.  :wub:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin: