GjenopprettetMedlem
Hehe....
Ser det er noen som ble provoser her........., det er bra.....
http://sjaman.com/index.php?option=com_smf&Itemid=109&topic=5646.msg52748#msg52748
Jeg er ikke noe selvhøytidlig, seriøs er jeg nok, kanskje litt for mye. Men jeg vet det......
Noen er kanskje motsatt av det jeg er, men kanskje ikke hele tiden........ Så de som liker å jabbe veldig mye har vel ikke mer rett til å gjøre det enn at jeg har til å ikke gjøre det......, DA blir det jo en jabbesone da.........
Hvis jeg mener det er mye jabbing på andre sine innlegg som egentlig ikke burde vært der, så må jeg vel få lov å si fra? Eller? er det de som jabber mye som skal styre hele "løpet"?
Egentlig så syntes jeg du kjære twisted tar mer på vei over dette enn meg så......... Motstand.......?
Og, jeg jabber jeg også.......

Anonymous
DET HADDE VÆRT FINT OM DE SOM HAR ERFARINGER MED SJAMANISMEN,TOK LITT STYRING,DE SOM ER PÅ SONEN
FØLGER STRØMMEN,DET ER JEG SIKKER PÅ,TA GJERNE OPP TING SOM ER SKREVET FØR,DET SKAL LITT FOR Å FÅ MED SEG ALT,DET TRENGS LITT INPUTT,JEG TROR DE FLESTE HER ER INTRISERT I SJAMANENS VEI,SLEKSARV DET VAR VEL DERFOR DE BEGYNTE Å SKRIVE HER, VI ER ALLE I SLEKT,SÅNN JEG SER DET,DET HAR INGENTING MED HVEM SOM VAR VÅRE FORELDRE I DETTE LIVET IKKE FORSKJELL PÅ PER Å PÅL,DEL ERFARINGER
IKKE MANGE TØR KALLE SEG SHAMAN,
SAMTIDIG SOM VI TRENGER LITT JABBING - DIKT -HUMOR
TAKK FOR SONEN Å DENS ÅPENHET

GjenopprettetMedlem
Flott innlegg Bast....
Jabbing......
Vi har vel alle opplevd at enkelte av våre innlegg, som begynte seriøst, kanskje har sluttet i jabbing.
Det er jo ikke så moro bestandig det. Men:
Jabbing kan være så mangt, man må se litt hva jabbingen faktisk er. Om man jabber litt innom
trådens tema, det tråden startet med, er det greit. Men om jabbingen utvikler seg til at det
IKKE har noe som helst med det opprinnelige emnet å gjøre, det er svada. Det er ikke morro
for den som startet tråden å se at et seriøst innlegg ender opp i tull og intet. Så sant personen
selv ikke er med på det.
Men man må også huske på at mange gjester også leser. De finner interessange tråder, som ender opp
i noe helt annet, å gjerne en del intern humor. Dette MÅ vi passe oss for.
Jeg skal absolutt ikke peke på noen å si fyyyyy, jeg har jabbet selv. Men jeg tror jeg har
vertfall noen ganger, startet en egen tråd, med henvisning til en annen tråd, om det er noe
jeg vil svare på....som ville fått den opprinnelige tråden ut på gli.
Men, vi MÅ ikke miste humoren, det MÅ ikke bli for seriøst heller. Og jeg syns det er viktig å gi
tilbakemeldning, enten i form av et ansikt...eller klapp!
Men....vi MÅ også ta seriøse tråder seriøst. Dette er folk (inkludert meg) som virkelig lurer på noe,
som vil ha seriøse svar. Vi er flinke til det, mesteparten av tiden. Men det gjelder også å huske
hvem tråd man er i, hva emnet handler om, og viktigheten av den. Ikke minst for den som
har startet tråden.
Her er det bare å finne den hårfine balansen.
Anonymous
klart det er en sone om sjamanisme, og klart en kan plutselig "miste" tråden og hoppe over til noe annet, og så blir det jabbing da, men det går jo an å plukke opp tråden igjen, og gå videre, en som har peilign( jeg hat ikke peiling) kan jo "trekke" i de rette trådene og få "samtalen" i riktig spor igjen. Tror det er veldig lett å "spore av" i alle slags debatter, men det er vel ikke verdens undergang. hvis avsporingen blir for iøyefallende, så kan en bli påminnet om det, og så få "toget i rett spor igjen"...men litt jabbing( hva det nå enn er) trenges vel så her som i andre steder også? og humor, men til det er jo det sin egen side..( sier ikke at jeg er helt "uskyldig" hva ang. jabbing, jabber vel litt for mye om "løst og fast" , jeg og

.. men slik er det nå, vi mennesker glemmer ofte, og blir revet med... sånn er det bare, vi er ikke fullkommen, ( tror ikke det iallefall) eller finnes det noen som er det? ha en god seriøs debattdag alle sammen ( og ehh med litt, bare litt jabbing)
marihøna
GjenopprettetMedlem
"Lazy":
En ting jeg har lagt merke til nylig, er en tendens til kjønnsdeling, og det syns jeg er synd. Det er ikke mange menn som kommenterer dikt av jentene, men når en mann skriver noe, da er det plutselig mange menn fremme. 
Dette er visst nytt her, og jeg har stusset litt. Kanskje er det slik at menn og kvinner har en litt ulik måte å kommunisere på, og at det er dette som blir oppfattet som jabbing? 
Jeg titter etter og ser at du har rett i dette med kjønnsdeling. Synd. Vi blir som muslimer atskilt i hver våre rom

Det er riktig at Menn og kvinner kommuniserer forskjellig. Vi kvinner snakker oss gjennom problemene og slik løsner stresset for oss, mens menn er mer handlingsrettet og har de sagt ting en gang så er det sagt. Men.. dere menn må la oss kvinner jabbe. Det er healing for oss! Samtidig må vi respektere at dere ikke orker bli jabbet hull i hodet på. Jeg sier til sønnen min at det gjør ikke noe at du ikke hører etter, bare jeg får snakket om tingene, samtidig som jeg skjerper meg også. Jeg må ha respekt for at mannfolk kan bli galne av for mye jabbing.
En annen ting jeg har tenkt på er at smilefjesene og småkommentarene har sin misjon på den måten at i det øyeblikket personen gir tid og tanke til disse "tilsynelatende" meningsløse innleggene, så sender personen faktisk tankekraft, omtanke og slik også healing til mottakeren. Så disse innleggene er absolutt meningsfylte. Kanskje dere menn burde sende flere slike? Det viser at dere bryr dere og jeg tror de fleste her inne er enige om at fjernhealing finnes og at den finnes i nettopp det å sende energi til en mottaker.
Godvibb