Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Har akkurat sett nyhetene...og jeg er rimlig sjokkert.
Trodde jeg ikke lengre kunne bli så sjokka mer.

Nyhet 1: Kvinnen som ble drept utenfor krisesenteret med mange knivstikk.
I dag sto forsvareren frem på tven, å mente ektemannen skulle frifinnes.
Fordi det ikke var planlagt overgrep. Og fordi mannen ville *bare* ha
med seg konen sin hjem.

Da spør jeg meg....er det ikke overlagt eller planlagt når mannen
faktisk hadde kniv på seg når han dro til krisesenteret?
Og hvilken forsvarer klarer å mene at mannen burde frifinnes?
Jeg blir så  :moreevil:...og ennå mer  :moreevil:
Jeg spør....er det greit å drepe kvinner slik?
Dette gjør meg redd, kvalm og flyanes forbanna!

Nyhet 2: er vi ikke i år 2007?

Alikevel utestenger et populært treningssenteret afrikanere.
Afrikanere får beskjed om at det er fullt, mens nordmenn
(Les hvite) får medlemsskap med en gang!

HAALLLOOOOOO VERDEN!!

:moreevil:  :exclaim:
Anonymous
Japp världen suger, samhället är HELT åt helvete och folk är galna och missbrukar sin makt. Så är det.

Inga nyheter det precis.

Man får stänga av tv:n, aldrig läsa avisen och bara rikta sin kärlek på allt runt omkring en istället. Och göra en skillnad, vara en Bättre Människa, och kanske flytta ihop i flockar ute på landet i skogen eller i bergen och leva som vi är skapta för att leva.

Med hilsen om frid,
Thomas
:respect:
GjenopprettetMedlem
Jupp Trumman, har tenkt så flere ganger. Ikke lese mer nyheter eller se tv.

Men jeg syns også vi må følge med litt, uansett hvor jævlig det er.
For å ennå bedre måtte gå inn for å være et godere menneske.

Og ja, skulle gjerne flyttet i flokk med dere.... :wub:
GjenopprettetMedlem
Nyhet nr 1 : Vel, advokaten gjør vel på en måte jobben sin med å prøve på å få frikjent klienten sin...
                 uansett hvor dumt det måtte virke på oss. Det er når det kommer til straffeutmålingen
                 det gjelder.
                 Du ville nok blitt like sint hvis du hadde sett hvor lite straff en voldteksforbryter og
                 drapsmann får i forhold til en som tar penger fra staten (f.eks stjeler momsen han skulle
                 betalt til staten). Det er veldig mye i straffesystemet som mannen i gata ikke skjønner
                 seg på - inkl. meg. Dessverre virker det som om i mange tilfeller at det verste du kan gjøre
                 er økonomisk kriminalitet - noe som gir samfunnet klar beskjed om at du som enkeltindivid
                 ikke er så mye verdt som materialismen  >:(

Nyhet nr. 2 : Rasismen er dessverre like aktuell i dag som den har vært en land stund. Det er nok mange
                 utlendinger (spesielt med annen hudfarge) som har blitt stoppet i døren på et skjenkested
                 og blitt fortalt av dørvakten at det er fullt mens en eller annen "hvit" person går rett inn.
                 Det er også mange utlendinger som er topp utdannet som ikke får seg jobb i Norge før de
                 har skiftet til et norsk navn - først da har de kommet til jobbintervju. Tror mye av
                 problematikken er basert på kunnskapsløshet og frykt (som egentlig er mye av det samme).
                 Så lenge man får inn all sin kunnskap om samfunnet via VG, Dagbladet og Se&Hør samt
                 at man reiser kun til Gran Canaria, Lanzarote, Alicante (bor blant nordmenn) og slike steder
                 kan man ofte ikke forvente mer. Jeg skulle ønske at folk reiste mer til muslimske land og
                 og ble kjent med folk der. Samt at det hadde vært lærerikt for mange å se hvordan de lever
                 der. Jeg har selv vært i Afghanistan, Pakistan, Egypt og Tunisia og føler jeg har lært enormt
                 mye av det.  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
"trumman":

Japp världen suger, samhället är HELT åt helvete och folk är galna och missbrukar sin makt. Så är det.

Inga nyheter det precis.

Man får stänga av tv:n, aldrig läsa avisen och bara rikta sin kärlek på allt runt omkring en istället. Och göra en skillnad, vara en Bättre Människa, och kanske flytta ihop i flockar ute på landet i skogen eller i bergen och leva som vi är skapta för att leva.

Med hilsen om frid,
Thomas
:respect:

:respect: Vi lager ett kollektiv i skogen :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk for bra svar Geronimo.... :)

Og ja, la oss flytte kollektivt... :lol:
Anonymous
Jeg har faktisk helt sluttet å lese aviser, ser nesten aldri på tv, hører nesten aldri på radio, leser ikke nyheter på internett engang. Det er helt merkelig hvordan ting siver inn likevel...
Jeg føler "nyheter" og annet vi blir invadert med, ofte virker mer angstfremmende enn opplysende, og med mitt kanskje lett paranoide og kyniske forhold til omverdenen så lurer jeg faktisk på om det er det som er meningen, å holde oss litt på plass gjennom å fremprovosere følelser som angst, misunnelse ovs, det virker svekkende på egen kraft..... Jeg blir egentlig glad hvis noen sier til meg at verden ikke er slik jeg oppfatter den, men at det er jeg som er paranoid.  :-X