Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

Er det kun mig, der mærker det? Eller er der sneget sig en negativ stemning ind debattsonen?  Kan vi ikke få den stemning skiftet ud med den gode, dejligt, og positive stemning vi havde før?  Hvor vi uddelte erfaringer og glæde til hinanden? Selv om vi ikke var enige var der aldrig et negativt ord.
Vi opmuntrede hinanden og gav hinanden styrke til at blive ved og ikke give op.  :wub:

Håber vi kan få vendt det negative til det positive?  :eusa_pray:

Den håbefulde Shamanen  :icon_biggrin:
psbot [Picsearch]
æ e enig med deg shamanen....gi oss det positive tilbake... æ liker ikke at folk kommer inn bare for å provosere... ka e nu vitsen med det...for sånn e det jo
Anonymous
Jepp, er enig. Og de regler som vil bli satt angående hva en kan si om enteogener vil også gavne stemningen og dette forumet. Der ligger nok noe av problemet ang det har tatt av angående enteogener, som tar kvelertak ang hele forumet.
GjenopprettetMedlem
Jeg ser det ikke som at det har blitt en negativ stemning i sjamansonen. Men jeg synes det oser av testosteron (er vel noe sånt mannegreiene heter) og at fireåringen har gått fullstendig bærsjærk hos enkelte, inklusive meg selv, i enkelte debatter. Jeg mener at en selv kan velge å se bort fra di debattene som er for dumme, og heller delta i di debattene som synes konstruktive for en selv. Sjamanismens natur er grensesprengende, og jeg synes ikke noe om å plassere ting i et på forhånd opprutet mønster. Om fireåringen har trang til å rope fyord ut på nettet, samtidig som di voksne hører på, er jeg med på det.
Francis [Bot]
Enig i at vi må spre masse positiv energi og kjærlighet her inne, og få tilbake slik det var før.  :wub:
Ser at i enkelte debatter her er det tendenser til litt aggresivitet og provokasjon... det sprer så mye negativ energi og har lett for å "forsure" hele sonen her!
Snappy [Bot]
Ja, jeg har merket det - og har derfor også trukket meg en smule ut. Jeg innrømmer det, og er ikke redd for å innrømme det; jeg er totalt i mot det som går under narkotika loven, og for meg blir det desverre en litt for liberal holdning til dette her inne. Synes ikke noen former for stimuli, hverken alkohol eller andre ting, har noe med min personlige åndelige utvikling å gjøre. For meg hører overhodet ikke de tingene sammen.

Og nå har jeg sikkert tråkket i stykker hele den berømte salaten... :razz:

Men lykke til videre til alle sammen :)
psbot [Picsearch]
hege elisabeth....
så bra at vi e flere som mener det samme...hurra hurra...... :eusa_dance:
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle  :icon_biggrin:

Dejligt at se det ikke kun var mig derhavde den følelse, så fremmed de positive tanker og lad os igen bringe glæde og forståelse til hinanden.

Hilse Shamanen :icon_biggrin:
Anonymous
Jeg er helt enig  med  Craftwolf.  en kan la være og ta dette innover sjela si..
Det og arrangere seg følelse messig , vil  gi negativ stemning. Dette  kan en fint    få kontolll over,
Det er  en selv utvikling det og . Det  handler om og prøve og finne svaret på  ..hvorfor får jeg en negative stemning av dette...Og om du da er  klar over  hvorfor  .. så les  og  registrer detsom er skrevet, og  ikke la deg  rive med  følelsemessig.. Og er det noen som har  reflektert  over  ,,hvorfor har disse  mennese  så stort behov for og få  ut dette  buskapet sitt.. Noen som har  tenkt på det at  vi har masse  individer  rundt oss hverdag som  har slike  holdninger  og  gjør  ting  vi ikke liker..  de  får liksom lov og  være der  bare de ikke forteller  til meg hva de driver med . Likevell  går vi ut og omfavner  hverandre med stor  kjærlighet.. er ikke  det litt  betenkelig ???
For meg hander denne  verden  om og forstå  ting på en positiv måte  og ha respekt og være reflektert  så pass  at  en sak har alltid to sider..
Jeg  siier ikke at  alle  som har  svart har  gjprt  feil.. men jeg prøver og si at her på forumet er det nå  over 150 medlemmer  og vi har ingen  rett til og  forlange en holdning som passer  til  hver enkelt.. av oss..
Her  må det finnes takhøyede  respekt og  forståelse  for  hverandres meninger.. :wub:

Om jeg har  tråkket i  baret ..eller på noen ømme  tær  så er jeg  lar jeg  det stå til...
men det   er ikke meningen og ramme eller såre noen.. kun min generelle mening..

Mvh
Skaåheksa* :badgrin:
GjenopprettetMedlem
Hei!

Er enig med det meste her - savner også det "positive", men lurer allikevel på om ikke også det "negative" bør få ha en plass. En sak har aldrig en side, synes ikke den har to heller jeg, men uendelig mange. Jo fler av sidene jeg kan se jo bedre. Som Craftwolf sier har det vært mye testosteron, sikkert noen ganger på en 4-årings nivå. Det er natur det og. 

Selv synes jeg debatten om enteogener har vært interressant og lærerik men er enig i at noen enkle kjæreregler kunne vært nyttig. Skjønner ikke hvorfor ingen vil snakke om hva enteogenene gjør med sjela og psyken? For meg er det det som er vesentlig hvis jeg noen gang skulle vurdere å hive meg ut i noe slikt. Om en eller annen lov sier det ene eller det andre betyr ikke så mye. Skjønner at man allikevel må passe seg.

Men savnet av alt det positive og støttende som har vært litt borte i det siste, kjenner jeg også. Det er så mange flotte mennesker som er her inne, som er seg selv, som bryr seg, som holder dette forumet i gang på en fin måte, kan vi ikke fortsette med det? Fortsett og skriv selv om det går noen tråder som ikke er like interresante. Det bør jo være med på å skape likevekt.

Klem til alle
Lille Ulv
Anonymous
Jeg er  enig i det  du skriver.
Men en ting som oppleves positivt for noen kan oppleves negativt for andre.. og  da  tenker jeg generelt.
Det er en  årsak for at  noen skriver om denne  kunstige stimulien.
Det finnes og en årsak for at  noen  tar avstand fra den.. og jeg  mener  fremdeles at mangfoldet  må  vi ha  her inne..
Selv tar jeg avstand  fra  kunstig stimuli,  kan ikke  finne plass eller  behov for den på den vei jeg vandrer.
Selvfølgelig er  det mange  flotte mennesker her inne..  :eusa_dance:
Men den negative  følelsen  ligger kun i det indre hos   hver  enkelt av oss :wub:...
GjenopprettetMedlem
Hei

Er helt enig med Skapheksa  >:( .
Selv synes jeg det er interresant å følge med i heftige debatter uansett egentlig hva de handler om (bare det er om sjamanisme da ;D ) At man ikke alltid er enig i, eller støtter osv det som blir debattert, er vel ikke så viktig ::). At det kommer retningslinjer fra adm. er vel i enkelte tilfeller nødvendig og viktig. Er ikke litt av poenget med disse sidene at sjamanismen skal bli litt mere tilgjengelig for de nysgjerrige :shyone: ? Da bør en jo opprettholde en viss grad av seriøsitet :innocent2:
Og det går sikkert an å beholde en hyggelig tone her inne, selv om det også debatteres heftig  :moreevil: . Uansett synes jeg at disse sidene er helt toppers, inkludert ALLE brukerne  :w00t: :eusa_dance:  Alle her har noe å bidra med og alle her er med i samme "familie"  :wub:

Hilsen alabast :razz:  :w00t:
Anonymous
"Hege Elisabeth":

Ja, jeg har merket det - og har derfor også trukket meg en smule ut. Jeg innrømmer det, og er ikke redd for å innrømme det; jeg er totalt i mot det som går under narkotika loven, og for meg blir det desverre en litt for liberal holdning til dette her inne. Synes ikke noen former for stimuli, hverken alkohol eller andre ting, har noe med min personlige åndelige utvikling å gjøre. For meg hører overhodet ikke de tingene sammen.

Lykke til videre?Nei,nei,nei...du må stannna...som en sier på svenska.  :w00t: Det roer seg ned nå og kommer tilbake til det var. Og det vil komme retningslinjer og regler fra Ailo om diverse ting. 8)
Yahoo Slurp [Bot]
"Hege Elisabeth":

Hej Hege Elisabeth :icon_biggrin:

Jeg forstår dig godt, men du bør ikke trække dig, jeg har altid synes det var spændende at læse, hvad du kunne tillægge debatten... :wub:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Snappy [Bot]
Neineinei! Jag skal stanna!!! (er det rett skrevet?) Hi hi hi! Ikke misforstå dah - følte bare for å trekke meg litt ut av debattene, en stund. Men kikker innom her til stadighet da :w00t:

By the way, David - er i Oslo! Hos slektningen min, ja du vet hvem det er. Blir til søndag. Drikke kaffe?! Eller  :beer::lol:
Anonymous
"Hege Elisabeth":

Neineinei! Jag skal stanna!!! (er det rett skrevet?) Hi hi hi! Ikke misforstå dah - følte bare for å trekke meg litt ut av debattene, en stund. Men kikker innom her til stadighet da :w00t:

By the way, David - er i Oslo! Hos slektningen min, ja du vet hvem det er. Blir til søndag. Drikke kaffe?! Eller  :beer::lol:

Jada, hadde vært koselig å treffe deg. Bare send PM ang hvor på fredagen rundt 18-19.  8)
Drikke kaffe høres ikke helt bra ut for meg - fordi jeg drikker ikke det.  ::) :lol:
Snappy [Bot]
Har sendt pm - og det finnes helt sikkert noe du også liker å drikke >:(