Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg kommer til å slette Siv som bruker og begynne på nytt under navnet Nebula med samme bilde som jeg har nå.
Anonymous
Interessant. Kan du fortelle litt om Nebula? :)
Anonymous
Ja, Nebula (latin for tåkedis) er en interstellar sky av støv, hydrogen gass og plasma: det er det første stadiet i en stjernes syklus. Nebulae danner ofte områder som stjerner så kan formes fra. Slike områder er for eksempel Eagle Nebula det som vises på det bilde jeg har (et bilde fra NASA) hvor gass, støv og andre materialer klumpes sammen så det skaper større masser, som igjen trekker til seg annen materie, og kanskje tilslutt vil bli stor nok til å danne stjerner.
GjenopprettetMedlem
Jippi!!!!! Jeg er på vei til å bli en Stjerne!!!  :icon_lol:
Anonymous
Hihi! Nice, very nice. :biggrin:

Nebula er et vakkert navn på en vakker prosess. Lykke til begge to med ekspansjonen. :) :eusa_dance:
Anonymous
Ja, tåkedis det er et fint navn ikke sant?..
takk for lykkeønskninger, Lazy  :wub:
GjenopprettetMedlem
"siv":

Ja, tåkedis det er et fint navn ikke sant?..

Jo, Nebula klinger det en godvibb av  :respect: Det var gøy å få vite en ny betydning til nicket Tåkedis også. Takk for det.

Jeg håper ditt nye nick bringer deg noe stjernestøv med på veien:

rister litt stjernestøv av alvevingene mine ******************
Anonymous
Så du er led på å stå i blötmarkene og vaere et vanngres, nu da...
Opp i luften å tåke runt og bli stjernestoff!  ;D

Gratulerer!
(ska si om jeg husker dette när det skjer... kommer sikkert å hilse deg velkommen  :lol: )
Anonymous
Gratulerer med alter-egoet!

Jeg tar farvel med siv - litt vemodig er det og, for jeg liker å høre det synge i sivet.

Derfor får jeg kanskje lov å kalle deg for Nebula-siv inniblant?

Det kan bli til et nytt adjektiv: nebulasiv

Og jeg ser enda et alter ego vokse frem av din gestalt: Nebulassi, afrikansk konge fra mytenes tid. Hilset være du.
GjenopprettetMedlem
Kom til å tenke på at både nebula og tåkedis er flyktige, bevegelige og sammensatt av mange aspekter, men samtidig er nebula tåke av jordelementer og ild, mens tåkedis er tåke av vann og luft.  Gøy. :icon_razz: