Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
ute..........
æ elsker regnet
det e så flott å se elva
stige over sine bredder
elveåndene danser seg ned elva
synger vakkert til sine søstre som e lagt i rør
åndene i ledningene synger vakkert tilbake om sin sorg
over å bli fanget i strømmen
Her på Vøyenenga har elva lagt jordene under vann. Fossen rett ved av huset e voldsom. Det brummer og drønner med enorme krefter. De kreftene e så utrolig sterke og fasinerende. Æ kan stå å se på dette og drømme meg helt bort i en annen verden.
hmmm æ elsker regnet.....
GjenopprettetMedlem
En fantastisk hyllest til regnet.
Takk for et fantastisk dikt ædni.
Stor klem til deg
RITA
GjenopprettetMedlem
deilig dikt
jeg trodde jeg var den eneste som elsket regn...hehe
regnet er deilig

psbot [Picsearch]
takk Rita
det va ikke ment som et dikt
men kansje det ble det allikevel
Ville bare si noe positivt om regnet, for alle klager så innmari på det.
Dårlig sommer bla bla bla
regn e fint og godt
Deilig å stå i regnet
legge hodet bakover
å kjenne dråpene falle
da blir iallfall æ fyllt av energi
GjenopprettetMedlem
Helt enig ædni. Regnet vasker og renser opp. Regnet gir moder jord
næring som gir liv. Deilig er det - regnet.
RITA
SEO Crawler
regn med meg
jeg regner med deg

psbot [Picsearch]
næmmen...hei Torstein
trudde du hadde regna bort
eller kansje det ikke e noe regn hos deg
GjenopprettetMedlem
Regn og vind!
I ansiktet
Jeg elsker det!
Nydelig Ædni
SEO Crawler
"ædni":
næmmen...hei Torstein
trudde du hadde regna bort
eller kansje det ikke e noe regn hos deg
her er bare sol
så jeg regner med deg (søta)

GjenopprettetMedlem
Plipp,snufs,drypp,plask,snufs....plopp....splashh,swosh,ykk.nex.ax.pex.Droll.
psbot [Picsearch]
DET E IKKE ET DIKT......
æ bynne å bli aggressiv i regnværet------------------
neida, æ bare tulle....
æ prøvde å legge det inn under generelt...men neida..... alle VIL at det skal være et dikt..alle, bortsett fra mæi.....
Anonymous
Det rensene regnet,er deilig
men nå går det mot naturkatasrofer
kjære regn stopp å la sola slikke deg opp
balanse i naturen,jess nå i dette minutt skinte
du igjennom takk for at du redder våre hjem
en hyllest til regnet å sola når elvene var på tur
til å ta våre hjem
naturen er vakker i alle former
er det noe jeg altid har respektert
er det den, kraftfull å uregjelig
det minner meg om meg selv klem til ædni å alle dere andre

GjenopprettetMedlem
En flott hyllest var det alikevel ædni,
om det er dikt eller ikke...
Klem RITA
psbot [Picsearch]
:innocent2:
(ringen over hodet e egentlig en liten mini paraply)
:beer:
(æ har samla regnvann. å drikker bare det)
:icon_cool:
(må ha brilla, så æ ikke får regn i øyan)
:respect:
(æ plasker og leker i sølepyttene)

(æ se noen som går uten regntøy) :w00t: (der va det faktisk en som bada naken i regnet)

FAST Enterprise [Crawler]
Ære være deg ædni som hyller været,
uansett hvordan det er.
Her har sola skint i snart 14 daga.
Herlig, for det om jeg syns gradestokken,
kunne vise noen grader mindre.
NEI;FY MÆ som kan si sånt da.
Vi må være glad for været vi har,
selv om noen aldri blir helt, 100 prosent fornøyd.
Selv i dette fine været vi har her nord, så er det kø på reisebyråene,
av nordlendinger som vil til syden......Hmmm.
Kristine

Anonymous
ja der sier du noe tenk å stå i kø for å reise til syden om sømmeren,det kunne ikke jeg tenke meg å gjøre,men jeg har erfart hvordan nordlendinger sitter å snakker om været se nå regner det sørafor, med et

det er flere nordlenninger som er sånn, kjenner mange av dem,de er greie så lenge de holder været utenfor

,det er nå engang sånn at etter regn kommer sol,så jeg klager ikke,jeg synes bare ikke det er så greit at medmennesker får ødelagt boliger-veier-bruer-osv,kos dere i nord dere har fortjent det,sommrene pleier ikke være så varme,lufta er kald forde om sola skinner,hvis det er for varmt,er det vel for at dere er ikke bedre vandt gleder meg på deres vegne

heia østlannet etter regn kommer sol,lev i nuet kos til alle i våres langstrakte land klem bast
psbot [Picsearch]
Sommeren kan være like varm i nord, som i sør.(badevannet e nok ikke det samme)
Æ høre nu at folk klage her nede også når det blir varmt, så æ trur ikke det handler om at folk i nord ikke e vant til varmen.
dæm klage i nord og dæm klage i sør.....uansett vær.........
Anonymous
Det er altid noen som klager,har reist endel i norges land man kjenner forskjellen på vann vind det er helt sikkert stor forskjell på sør å nord så det er vel ikke et diskesjons felt

klart det kan være tropevarme i nord også innimellom jeg har dessverre ikke fått oppleve det når jeg har vert der på besøk i de siste 21 årene det blir jo i kortere perioder kos dere med varmen er glad dere ikke opplever det som skjer her nå på østlandet med hus bruer veier naturkatasrofer er ingenting å kimse av respekt for naturkreftene god sommer til dere alle klem bast
Anonymous
med befriende regn kan man "skylle bort skitten" og bli ren både inn- og utsiden. Jeg elsker å høre når regndråpene trommer mot vinduet. Vann må vi ha,enten vi vil eller ikke, vannet er kilden til livet.
marihøna som har lyttet til dråpenes dang mange dager nå...
GjenopprettetMedlem
Nå er det et befriende tordenvær over Lillehammer - Fantantisk
RITA
Anonymous
Når vi prater om regn er fikk jeg lyst til å fortelle en liten historie.
Det var en gang for ikke så veldig lenge siden en gutt, nei, ikke gutt lenger. En ung mann som skulle ut på reise. Han hadde vært for lenge på samme sted, repetert de samme mønsterne og spist de samme pizzaene for lenge.
Det var på tide å kaste seg ut i det ukjente, det som var litt skummelt.
For han tok med seg et gammelt indianerordtak under armen: Det er bare av det ukjente vi kan lære noe.
Etter å ha reist lengre enn langt og sett de rareste ting, menn svarte i huden så de nesten var blå, fugler så store som fjell og rosa delfiner, etter å ha opplevd en feberdrøm der han var omringet av kaimaner og opplevd totalt mørke, etter å ha hatt konstant diare i tre uker kom han til en gammel gammel by med en brutal historie.
Byen het Salvador og lå i "Alle helgeners bukt" i landet som bærer navnet Brasil.
Her i byen skulle det være fest, og folk kom til fra alle kanter av verden. Noen fløy, noen gikk, noen haiket, noen svømte, men alle skulle på fest.
Og for en fest!
Folk danset sloss drakk kysset pulte danset pissa spiste danset og kysset overalt. 2 millioner mennesker ar på gatene hver natt.
Og hver morgen åpnet pappa himmel seg opp og slapp ned monsunregnet på hodene våre og vasket verden ren...
En time hver morgen kom det kraftigste regnskyllet noen hadde sett og vasket vekk all drit, så gatene igjen skulle være rene for fornyelse, galskap og helbred.
Anonymous
Regnet er rensende solen gir liv

til naturen