Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg føler sterkt at min tid her på forumet er over. Det er for kjedelig å kollidere med folk hele tiden. Mulig det er en del av min helbredelsesprosess, men det er ikke tilsiktet. Jeg har heller ikke noen sjamanerfaringer å dele i denne fasen av livet, så det er like godt å trekke seg ut.
Takk for all støtte, kjærlighet, humor og visdom jeg har fått ta del i med dere! :wub:

Ha det godt allesammen.

The beat of another drum is calling.

mvh lazy anglofilica

:respect:

Heia jenter! Dere går foran!
Anonymous
Kjære, kjære Lazy,
Kom tilbake, vi trenger deg her inne!!!
Jeg leser alltid det du skriver, med glede.
Jeg trenger ikke alltid være enig med deg heller.
Du var livredder for meg en gang, da du sendte meg PM.
Og i samme slengen; Trumman, kom tilbake, du har ristet meg løs fra tornerosesøvn, en gang eller to.
klem fra shri
Anonymous
Nej.... vad tråkigt!  :(
Det finns plats for er bägge två!
GjenopprettetMedlem
Lazy, jeg har vært enig i mye av det du har sagt i det siste, for Trumman trenger ikke å ha rett til enhver tid bare fordi han er moderator. Men jeg LIKER trumman og jeg LIKER deg, og jeg trenger ikke å være enig i alt alle sier, så derfor har jeg ikke skrevet så mye om det.

Du er en person som setter ditt preg på sonen med visdom, klokskap og humor. Du er hjerteskjærende ærlig, når du forteller om din egen historie, og du tør å si ifra hvis det er noe du er uenig i. Du er hjertelig velkommen tilbake.

Mvh Stridshjelp
AdsBot [Google]
:'(

Diskusjonen som startet litt søtt med motpoler på sonen
har blitt en KRIG mellom kvinner og menn

jeg ser også mine siste innlegg oser av en prosess som startet i meg i vår
som egentlig ikke har noe med dette og sonen å gjøre,
men det faktum at jeg jobber med å gi slipp på gamle opplevelser,
for å kunne slippe noe nytt inn

jeg beklager sverdbruken hvis noen har følt seg støtt, det var aldri personlig ment
- men min egen prosess

Lazy & Trumman, prøv å se bak det personlige. Deres bidrag her er utrolig viktige!
Anonymous
Oh kjere folk..... ;)

Jag har inget problem med Lazy, detta är inget könskrig från min sida, jag har aldrig brytt mig om könsroller och könskamp (annat än för att stötta och verka för kvinnans rätt till jämlikhet i arbetsmarknaden etc etc) för jag VET vi är lika men jag vet vi är olika också så det finns ingen anledning att dra ned mig i den här könskampen som ni andra driver med, så det så. Jag står över den och om ni ser efter har jag aldrig vart aktiv DEL av den heller. Jag erkänner oss, man och kvinna, som MÄNNISKOR, och ser inte kukar eller fittor i folk då jag pratar. Ok? :respect:

----

Jag skulle också vilja ta upp detta med att "Trumman trenger ikke å ha rett til enhver tid bare fordi han er moderator" (och det är inte riktat direkt till dig Stridshjelp, jag vet att detta är ett problem på andra forum med)

Det finns 2 saker jag vill ta upp med detta. Det första är: mina poster på forumet i egenskap av Thomas Eriksson skriver jag som jag gör nu. Då jag skriver i egenskap av moderator skriver jag i grönt, som så här.

Blanda aldrig in min roll som moderator i det jag skriver, tack. Man är inte bättre, eller vet mer än andra för att man är moderator, eller admin för den saks skull, man har bara fått i uppdrag att ta hand om forumets TEKNISKA sidor.

Viktigt att komma ihåg detta för alla er som är ovana vid hur ett forum styrs.

Det andra är att det aldrig, aldrig handlar om rett eller fel, något som jag tror är anledningen till att det blir som det blir här på sonen ibland. Rätt och fel, gott och ont existerar inte i naturen, och om vi ska FÖRSÖKA vara en del av naturen tycker jag vi borde inse och börja leva denna sanning så snabbt som möjligt.

Jag tävlar inte med ngn, eller försöker trycka ner ngn med det jag skriver (hur hårt jag än lägger fram det) utan jag skriver bara om hur Jag Upplever Världen ur Mina Erfarenheter. Inget annat.

Jag har inte rätt, inte du heller, och ingen av oss har fel. Så är det. Vi måste alltid se till det som FUNGERAR.

---

Jag väljer att dra mig tillbaka, och vara tyst för att jag inte kan uttrycka mig så jag blir förstådd helt och fullt.

Norrmän är mycket bättre på att förstå svenska, än svenskar är att förstå norska, men ÄNDÅ blir jag gång på gång missförstådd och det är Helt Mitt Eget Fel, eftersom det tydligen brister ngnstans i hur jag kommunicerar.

DÄRFÖR väljer jag att hålla käften, det har inget med Lazy eller nån annan att göra, egentgligen.

Därimot tycker jag sonen handlar mer och mer om saker som INTE är shamanism. Det står jag för och av den anledningen tycker jag inte jag har så mycket att komma med här längre. Inte just nu iaf, kanske kommer jag lära mig ngt ni andra har fattat i framtiden, kanske inte. Hur som helst är det för mycket new-ageprat för min smak.

Det verkar som om man här försöker re-definieraoch göra shamanismen till ngt jag inte kan se den vara. Om jag ser bakåt i tiden på hur shamanismen har sett ut och handlat om ser jag det inte, inte heller om jag ser till hur shamanismen lever idag, hos dom folk som haft obrutna shamanska traditioner, som fortfarande har shamanismen levande i sin kultur. Sån är jag bara, take it or leave it.

Jag vet vad jag kan, och jag vet vad jag behöver lära mig. Jag älskar sjamansonen, och har vart trogen besökare på sidan i många många år. Ingen plats har lärt mig mer faktiskt (förutom naturen då såklart) och ingen plats har irriterat mig mer heller :D det är bra det.

Nåja, jag fegar dock inte ur och lämnar forumet helt, för jag TRIVS till syvende och sist här, men jag kommer nog inte komma med så många inlägg i framtiden. Åtminstonde inte tills jag lärt mig kommunicera på ett bättre sätt. Kanske engelska skulle fungera bättre? Donnt jo tink?

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Det er ingen kjønnskamp fra min side heller!
Jeg så meg nødt til å komme inn igjen bare for å få understreket det!
Min utmelding var nok litt forhastet, men den var ikke ment som noen slags demonstrasjon mot noe(n).
Slik Liljee så klokt påpeker, så var det en del av min egen pågående prosess med gamle mønstre. Det ble bare helt enkelt nok for meg der og da. Ble veldig oppgitt, skuffet og lei.
Jeg opplevde, litt uventet, at mine utspill skapte utilsiktede reaksjoner, og jeg fant det best, både for sonen og meg selv, å trekke meg ut.
Mine reaksjoner og min handling hadde ingenting med noen personer å gjøre. Verken Trumman eller Dag-Ove.

Nå sier jeg det så alle er klar over det: Jeg LIKER dem alle! Gormii, Trumman, Dag-Ove, ... og menn generelt. ;D
Jeg liker dere, og ønsker overhodet ikke noen slags splid eller kamp, for ikke å snakke om kjønnskamp.
Det sistnevnte kan jeg heller ikke se at har foregått her. Så akkurat det forstår jeg ikke at du hevder, trumman.

Når jeg reagere på noen uttalelser, slik jeg gjorde på trummans, så er det ORDENE, og ikke personen jeg reagerer på. Punktum!
Heretter skal jeg besinne meg om det er noe jeg ikke liker, og vente til neste dag før jeg bestemmer meg for evt å svare. Men jeg skal altså ikke være spesielt aktiv, da jeg selv synes jeg godt kan begrense meg.

Til sist vil jeg si at jeg setter jeg pris på trummans klargjøring herover. Takk til deg, og takk til dere andre som som har engasjert dere til vår begges fordel.
Jeg beklager at min utmelding her skapte sånne antakelser, og kanskje virket som en tilspissende faktor.
Men det handlet altså kun om meg. Av og til må døren lukkes, rett og slett.
Jeg elsker jo sonen, og boltrer meg verre her! Så vær snille å bær over med meg.  :respect:
GjenopprettetMedlem
Åhh... Jeg er kjempeglad for å se deg her!!!

Stooor klem fra meg!  :wub:
GjenopprettetMedlem
:biggrin:

Takk for klemmen, jeg klemmer igjen! :wub:
GjenopprettetMedlem
Hei Lazy :)

så hyggelig av deg å hilse på meg i mitt innlegg.

Leser dette og ser at det var fare for at du skulle forsvinne herfra. Glad du bestemmete deg for å bli. Ifølge alle godord her så ville du vært en diamant som ble mistet av en uten penger. Og det hadde jo vært forferdelig!

Nå kan jo vi to bli kjent :w00t:

Klem MediShama :)
GjenopprettetMedlem
jeg kan godt bære over med deg
man trenger ikke være så nær seg selv alltid
som oftest er det sårt å leve
og dumme kommentarer får man både fra øst og vest

kjønnskrigen raser videre
det vet man
den er en brutal gesjeft
mange av deltakerne kapper av seg både hår, klitt og bryst nedi skyttergravene
det er som det skal være
man er da på jorden, må vite

jeg vet godt hva dere snakker om
og hvordan det føles
selv gjemmer jeg meg vekselvis bort i heldekkende hijab og mannsdress

det er klart man blir såret
det er en del av livet
men å melde seg ut...

gjør gjerne det, om du føler det er rett
men skam deg ikke for å komme inn igjen heller
der er nok skam i verden allerede
du trenger ikke ta det til deg
la det bare være som det er

det som føles nært noen ganger
for en selv
betyr ofte lite for andre
GjenopprettetMedlem
Kloke ord fra deg her, Brukernavn. Og takk for oppmerksomheten. :)

Jeg skammer meg ikke over å komme tilbake...langt ifra!

Dog bor det nok en aldri så liten dramaqueen i meg. ;D

De siste ordene dine likte jeg særdeles godt:

"det som føles nært noen ganger
for en selv
betyr ofte lite for andre"

Så sant som det er sagt. Og mitt lille 'drama' her, er kun interessant for meg selv, må jeg minne meg på om.  ;D

Takk for det flotte diktet. :respect:
GjenopprettetMedlem
"MediShama":

Leser dette og ser at det var fare for at du skulle forsvinne herfra. Glad du bestemmete deg for å bli. Ifølge alle godord her så ville du vært en diamant som ble mistet av en uten penger. Og det hadde jo vært forferdelig!

Takk for det!  :) Du har noen morsomme ordbilder! Skal bli fint å se mer til deg fremover. :respect:
GjenopprettetMedlem
Kjære Lazy
Sender deg en god klem, godt at du kom tilbake.

Klem RITA  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Lazy":

"MediShama":

Takk for det!  :) Du har noen morsomme ordbilder! Skal bli fint å se mer til deg fremover. :respect:

Det er noe å hente av veridig i alt.
Noe å hente fra møter med alle mennesker du treffer.
Om der så er korte møter.
Lange møter.
Korte hilsninger.
Lange Samtaler.

Så langt så har jeg bare fått pluss tilbake av å være her inne.

Dine snille ord er en av de fine plussene som varmer :icon_biggrin:

:)
Anonymous
hei Lasy glad du er her  :wub:
Anonymous
Det var da forbasket hyggelig å se deg her igjen!!!

gro
GjenopprettetMedlem
Hei Lazy-dramaqueen-diamant!!  :P

Godt å se deg, sonen er ikke den samme uten  :wub:

Klem!
GjenopprettetMedlem
Nå må dere sannelig holde opp! Tenk på egoet mitt da. Det blir så altfor stort og blankpusset nå. ;D  :P

(men i hemmelighet digger jeg det, så klart)
GjenopprettetMedlem
"Lazy":

Nå må dere sannelig holde opp! Tenk på egoet mitt da. Det blir så altfor stort og blankpusset nå. ;D  :P

Digg ivei du  :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=ht5a5zvWn4Y
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

"Lazy":

Digg ivei du  :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=ht5a5zvWn4Y

Ahhh...her er den jeg lette etter i stad  :innocent2:

http://www.youtube.com/watch?v=iKB2P4Qtr0E
GjenopprettetMedlem
Inger Lise, jag diggar dej!  :lol:

Jeg likte begge videoene. For en gangs skyld spilte maskinen min begge helt igjennom. Det skyldes nok alle godvibbene dere skaper!  :eusa_dance: Digg digg
Anonymous
Hei på deg Lazy, velkommen tilbake!
Klem fra meg!
GjenopprettetMedlem
Kjære venn,
så flott at du er her. Jeg drømte at du kom og sa det til meg i natt, faktisk  :w00t:
Merkelig , men sånn er det.
Jeg ble glad nå  :eusa_dance:

Stor klem fra meg :wub:
Anonymous
Men... vad skådar/skuer mitt norra öga?!

:w00t:

Välkommen tillbaka Lazy!