Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Er det noen som har  gode råd mot tannpine, kjerringråd eller noe sånt. Hjelper ikke med paracet. :icon_sad:
Jeg blir veldig takknemlig for råd, jeg går snart på veggen her :exclaim:
Jeg har vært hos tannlegen i dag, men smertene ble ganske ille etterpå.
GjenopprettetMedlem
Hei Kolibri
Har hatt god nytte av Teatree olje (eterisk olje fra Australia, enormt desinfiserende) ved betennelse etter å ha trukket en tann en gang. Den virket da veldig fort.

Ved skikkelig krise, om man IKKE har noe annet og smerten ikke er til å holde ut, 2 paracet og 3 ibux. Sikkert ikke særlig bra for kroppen men. Fikk rådet av en tannlege en gang og hun sa at det måtte være akuratt den kombinasjonen.

Ellers hender det at man kan "gå inn i smerte" og forløse den - jeg klarer ikke det alltid. Enkelte ganger er man jo i krise.

Sender deg varme tanker i hvert fall  :wub: :wub: :wub:

Lille Ulv
Anonymous
Hei lilleulv :D
Takk for råd, sukk har paracet, men ikke ibux, skal kjøpe det i morgen.
Jeg er veldig interesert i det om å forløse smerten, hvordan gjør man det.
Hi, hi, det hjelper på å være inne på humorsiden å lese om alt det morsomme der, glemme tannpinen en stakket stund.
GjenopprettetMedlem
Salvie te, og et råt stykke ingefær, på den tand som gør o :icon_lol:ndt....god bedring...
Anonymous
Takk for det Aya :D
GjenopprettetMedlem
Hei Kolibri  :icon_razz:

Jeg er ingen ekspert på dette altså - har bare mine egne tanker om det.
Å gå inn i den, bli den, akseptere den, bli et med den, kjenne på det som kommer og la det være der uten motstand. Det kan hjelpe i hvert fall.

Men...jeg slenger inn noen flere vitser...og jeg har sendt healing til deg  :wub:

Lille Ulv
Anonymous
Å, takk for det. Snill du e. Jeg skal prøve å akseptere smerten, men har mest lyst til å, :exclaim:
Ja,kom med flere vitser :lol:
Francis [Bot]
Har du prøvd mandeldråper? Fukt en bomullsdott med mandeldråper og legg på tanna som gjør vond... skal visst funke det...
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Kolibri  :icon_biggrin:

Åh, hvor er det synd for dig.... KLEM
Kamferdråber er godt mod tandpine... kom en dråbe eller to ned i tanden der gør ondt og wubti er smerten væk...  :wub:

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:

Sender positive tanker til dig
Anonymous
Samla smärtan ned i en grop i magen. Bara förflytta den från käften till magen. Det hjälper.

Så gjorde jag då de drog en visdommstand på mig... utan bedøvelse.

Mvh,
Thomas
Anonymous
UTEN BEDØVELSE  :question: jøsses. ville ikke jeg ha klart. Sønnen min er likedann, nekter og ta bedøvelse hos tannlegen så han borrer og styrer uten  :question: jeg må bare  :respect: legge meg ned for dere.

Det eneste jeg vil si er at Teatree må du vist være forsiktig med, i store doser kan den være dødelig, men no må jeg også understreke at jeg husker ikke om det var denne som var det eller om det var en annen, men sjekk det ut.

har også fått oppskrift på to ibux og en parasett, det tar det meste. eller du kan også kaste den bort, enten i jorden eller i havet med en bønn om dem kan fjerne smerten for deg.

lykke til i alle fall. greit jeg liker ikke og ta smertestillende og son, men når det kommer til tannsmerter så er jeg feig som en annen ypling, da tar jeg MASSE om nødvendig  :-[
Anonymous
Her var det jo mange gode råd :D
Få trekt ei visdomstann uten bedøvelse,jøss :question: :respect:. Tøff du trumman.
Jeg hadde faktisk tenkt å gå og kjøpe tetreolje i dag, men tror jeg lar det være. Mandeldråper og kamferdråper, det skal jeg prøve.
Takk alle dere :wub:
GjenopprettetMedlem
Prøv med Aloe Vera gel evt. gurgle med Aloe Vera Juice. Eller hvis du har rett sort plante, legg en bit mot stedet det gjør vondt.

mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hvis du prøver alle disse rådene i løpet av dagen Kolibri, vil du bli så opptatt at du glemmer hele greia  :w00t:

Dumt av meg å ikke nevne at eteriske oljer skal tas i utrolig små mengder, det hele foregår på dråpenivå. En dråpe Teatree ville vært nok for mange timer, dessuten smaker den fryktelig vondt så den helt store fare ville det nok ikke vært. Anbefaler allikevel å ha den i hus, den er veldig anvendelig.

Håper du har det bedre i dag  :wub:

Lille Ulv
GjenopprettetMedlem
Akutt anfall av tannpine og ingen mulighet for tannlegebesøk?
1 hvitløkkløft vil ha god virkning: Legg den mellom tannen og kinnet i høyde med tannkjøttet.

Homøopatisk behandling: Fås kjøpt på apotek, noen ganger må disse medisinene dessverre bestilles - derfor er det lurt å ha et lite førstehjelpslager av homøopatimedisin i huset.

Mot tannpine: Chamomilla D6, Hypericum D6 og Magnesium carbonicum D6
Dose: 3 piller annen hver time vekselvis.

Chamomilla D6 er også et flott middel mot øreverk, både hos barn og voksne, den virker på de samme nervene som ved tannpine. Dose: 3 piller 3 x daglig.

Lykke til med å bli smertefri!

Mvh-
kariw
Anonymous
Hmm, må være noe feil her. Når jeg skal svare med sitat, får jeg opp at det er ugyldig.
Ja,ja.
He,he lilleulv,ja nu er det så mange råd jeg vil prøve her, og jeg er veldig opptatt med det. Sitter og noterer ned rådene her, for jeg vet at det er mange som til tider har tannverk, og her var det mange gode råd.
Kariw: jeg har værrt hos tannlegen, ble ganske ille etterpå. Mine amalgamfyllinger lager skikkelig trøbbel, de sprekker og ligger og presser på nervene. Dette må fjernes over tid, er visst risikabelt å fjerne alt på en gang. Rart at de i det hele tatt skulle kunne putte det i kjeften på folk.
Aloevera juice ja, hipp hurra det har jeg faktisk, jeg har nylig tatt aloeveraspray og sprayet tanna. Det har jeg ikke tenkt på.
Og aloevera gele er ypperlig hvis man er solbrent. Det lindrer kløen ved soleksem, og får det til å forsvinne.
GjenopprettetMedlem
"Kolibri":

Mine amalgamfyllinger lager skikkelig trøbbel, de sprekker og ligger og presser på nervene. Dette må fjernes over tid, er visst risikabelt å fjerne alt på en gang. Rart at de i det hele tatt skulle kunne putte det i kjeften på folk.

Etter hva jeg har hørt bør amalgamsanering gjøres over en lengere periode, og pasienten bør ha maske for ikke å bli eksponert for kvikksølv som frigjøres.
Kjenner meg igjen,  har hatt samme problemet som du, men er ennå ikke blitt kvitt amalgamen, også fordi plastforbindelsen som skulle erstatte trollskapen var for dårlig - det er svindyrt med gode tannlegebehandlinger!
kariw
Anonymous
Hei kariw :D
Ja, det har jeg også hørt. Tannlegen sier de må ha spesialutstyr når de skal fjerne amalgam, han e skikkelig forbannet over disse amalgamfyllingene og det er visst også dårlig arbeid som er blitt gjort. Jeg må få krone på alle de tennene som jeg har amalgam i, svindyrt.
Har også hørt at amalgam inneholder 50% kvikksølv, hmm.
Neste gang skal jeg be om maske, for det har jeg ikke fått.
W3 [Sitesearch]
ta frøene av bulmeurt og tenn fyr på dem og led røyken mot den tanna som gjer vondt  >:(
Anonymous
Lurer bare på hvordan den masken forhindrer at man får i seg noe, - tanna og fyllingen sitter jo inni munnen..  :lol:

De fleste tannleger fjerner amalgamfyllinger uten noe om og men, men skal man bytte ut alle fyllingene bør man i hvert fall finne noen som har greie på dette! For visst er amalgamet kvikksølv, og å slippe løs noen store menger av det i kroppen er ikke å anbefale. Man skal visstnok pakke i seg både vitaminer, kull og sprit før man setter i gang, og avsuget må være skikkelig bra.

Teatree-olje er forresten veldig lite å anbefale til innvortes bruk hvis man ikke er absolutt sikker på hva man driver med. Den er egentlig kun til utvortes bruk, og skal du ha noe innvortes er det snakk om kun øøøørsmå mengder. Oljen ødelegger slimhinnene, og svelger du den kan du ødelegge magen.
MEN den er ellers en super olje til annet bruk!