Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Vet ikke om dette er noe tema i det hele tatt, Men Jeg synes det er tøft av martha som er i kongehuset og høyt profilert der går ut med det her. At hun tror på engler/lysvesen, hjelpere og det åndlige i hele tatt..

Til Martha
Hadde vært moro om hun ble med på sonen, så får hun både gi og få mer innsikt til seg selv å til oss andre..
Har noen meninger om det.. Dette viser jo også at det åndlige/ spirituelle begynner og florere over alt og at høyt profilerte mennesker går ut med sine meiniger til folket. Det er viktig, og viser at den åndlige tankegangen og levemåten faktisk sprer seg mer og mer utover hele verden..
Jeg ville bare lage en tråd for og høre folks meininger som sagt.
Jeg er veldig positiv til dette. Og syns det er tøft av hun. Hun (martha) har jo begge beina på bakken, og jeg tror hun vet hva hun snakker om, så det kan jo bli spennende, og det viser jo seg at folket også (selv om hun fikk noe kritikk), så er de ikke så mot det som man kan tro.
Vi har spennende år framover foran oss alle, og jeg tror vi vil få en stor omvending av menneskenes måte og leve på, og at flere og flere skjønner at det er noe mer der ute enn en 9-4 jobb, klippe plen, grille og vaske bobilen før tur

At hver enkelt skjønner at man kan oppøeve mye mer, på måter ingen ville tro virket for 1 år siden.. Vi er i farta

jeg ser veldig positivt på dette..
All respekt til martha og sender gode energier til henne og ser for meg hun lykes godt med det hun skal starte opp. Jeg har virkelig tro på det, og at hun gjør det rette på et riktig tidspunkt. Kjærlighet og god energi til deg martha. Du har min fulle støtte og stå på
Håper innlegget ikke ble dumt, jeg er ikke noe super skribent, men får da stotret fram noe
fred og kjærlighet til alle mine brødre og søstrer..
klem hans og monica
GjenopprettetMedlem
Er helt enig i at det er tøft og flott gjort at Märtha gjør dette.
Men synes også det er skremmende (men óg litt flott) at kirkens menn og kvinner har så stor redsel for at noen går offentlig ut med info som de tror underminerer deres egen tro. Saken er jo at Kristendommen er en forholdsvis ny religion, og mye av det "nye" som stadig kommer fram nå, er sånt som Kristendommen ryddet unna fordi det ikke passet maktmenneskene på toppen. Klart det er skremmende!
Jeg tror dette bare er positivt,- både for oss som allerede er på denne veien, for de som er klar for å begynne på veien og også for kongehuset. Bli spennende å følge fortsettelsen (og da mener jeg ikke skolen,men hva som skjer i samfunnet). Jeg håper bare pressen gjør som Märtha ber om: at de lar eleven være i fred. Tøft av de som er i første kullet også,- de måtte jo regne med mye oppmerksomhet pga Märtha.
GjenopprettetMedlem
Helt enig med deg arkadia.. Jeg tenker litt på kristendom og alle andre religioner. Og mulig jeg er helt på gal retning her, men tror ikke det. Jeg syns at religionene og det åndelige faktisk bunner ut i omtrent det samme tilslutt jeg...
Vet ikke, men virker litt sånn.. men man kan vel tolke det litt sånn man vil og, vet ikke.
All respekt til første kullet ja. Det blir nok noe medie-kjør ja..Men jeg tror de er sterk og takler det,og det vil gå bra.. Jeg sender de god energi.. Vi er heldi som har en så flott prinsesse.

til hun..

til alle brødre og søstre.
klem fra hans og monica
GjenopprettetMedlem
Heia Märtha,

Har sett i media hva en del prester mener om denne saken og disse meningene har ikke fått meg til å endre mitt standpunkt om at Norge bør melde seg ut av statskirken

GjenopprettetMedlem
Statskirken er DIN og MIN.
VI trenger ikke melde oss ut.
Vi må gi prestene sparken.
Vi kan ikke ha prester som tror at historien i bibelen er viktigere enn budskapet i den. Hadde de skjønt budskapet så hadde alle religioner, alle syn og alle mennesker kunne brukt kirkene.......
Anonymous
Enig med deg Dag-Ove

prestene trenger litt klarsyn

egentlig er det litt synd på de av dem som ikke har kommet lengre med seg selv,prester stå fram hvis dere har noe positivt å si Martha.som man roper for man svar ER DET EN PREST MED MEDMENNESKELIGHET FOR MARTHA og oss andre som lever under samme tanke,jeg vet du er her å leser akkurat dette,

til deg

bast
GjenopprettetMedlem
"Dag-Ove":
Statskirken er DIN og MIN.
VI trenger ikke melde oss ut.
Vi må gi prestene sparken.
Vi kan ikke ha prester som tror at historien i bibelen er viktigere enn budskapet i den. Hadde de skjønt budskapet så hadde alle religioner, alle syn og alle mennesker kunne brukt kirkene.......
...trenger vi en statskirke da ? ...hvis det er noen som trenger å høre orgelmusikk for å møte gud kan de vel betale for dette gildet selv ?

GjenopprettetMedlem
Om jeg kunne, skulle jeg takket Mærtha personlig! Dette er et fantastisk skritt i riktig retning for mange!
Jeg bare venter nå, når alt hysteriet har lagt seg og temaet ikke er så interessant for media lengre, vil nok flere poppe fre, både av kjente og ukjente, med lignende historier!
Jeg har lenge hatt følelsen, en god følelse på at ting vil skje, i våres retninger! Når prinsessen sto frem, tenkte jeg *Yes!!* Dette er bra greier! Det skal myyyyye mot for å stå frem for en slik person som henne! Og mot, det har hun te bene!

GjenopprettetMedlem
jeg tror litt på noe jeg leste på startsiden. var om et band jeg ikke husker helt navnet på men handlet om dette mer martha, de mente at vi var havnet i et spirituelt skifte.
for å bruke mine ord i det jeg mener er at dette med det spirituelle er noe som kommer mer og mer. akkurat som bronsealderen, jernalderen,vikingtiden, middelalderen og renesansen.
vi har havnet i et skille mellom den " moderne darkage" og en ny renesanse av opplysning og magi. hvilke jeg synes er flott. bare de trangsynte folkene kunne få øynene opp..
min mening iallefall
GjenopprettetMedlem
Ett eventyr !
GjenopprettetMedlem
Mette Sofie Moe prest som nå har gått ut av den norske kirken fordi hun også healer og snakker og har kontakt med engler

Dette står det også stor respekt av!
GjenopprettetMedlem
Ja, hurra for begge to. Ønsker dem begge lykke til.
Sender dem lys og kjærlighet
RITA
GjenopprettetMedlem
Jeg lurer litt på hvorfor det er alment akseptert at man kan mobbe Märtha så mye man vil jeg?
De fleste av dem som skriker over seg pga utdannelsen og at englekontakt ikke kan dokumenteres (ergo = svada), mener samtidig at det har fantes en mann som kunne gå på vannet og som ble født av en jomfru.....
Altså, sett fra skeptikerenes ståsted så er ikke den versjonen så mye bedre.
Jeg vet ikke, men jeg synes media er sinnsykt urettferdig mot prinsessen og jeg håper av hele mitt hjerte at hun klarer å stå av denne stormen.
GjenopprettetMedlem
Prinsessen får for mye unødvendig pes!! Det er vekk kastet energi for de som kritiserer, selv om de ikke vet det selv

Jeg føler og vet at martha vil lykkes jeg, og som nevnt lenger oppe i et innlegg, at det når oppstyret rundt henne legger seg.
Så skal vi se at flere og flere kjente og ukjente mennesker kommer snikende og inrømer de faktisk syns dette er spennende og kunne tenkt seg og lært mer om det og lignende..
jeg er enig tigerseyes.. de trang-synte må bare få åpnet seg litt, at de ikke kan prøve og være litt åpen for andre alternativ.. Mange er jo så sta
Men de finner nok ut av det (håper jeg da)
Sender kjærlighet å gode energier til martha og hennes skole, og til alle andre. Super martha

stå på.
Gikk akkurat tur i skogen i solen nå, Og følte meg veldig heldig og takknemlig for hvor heldig vi er som har den herlige naturen, den gode energien og den gode kjærligheten fra mange.. kjærlighet og gode energier til vår moder jord, gud, universet

takk.
klem fra hans og monica
GjenopprettetMedlem
Kjenner Mette Sofie,hun hadde min stedater i komfimasjonsundervisning,en oppegående dame

GjenopprettetMedlem

En morsom tanke: Da de hvite kristne kom til Amerika, syntes de at måten de innfødte eller urbefolkningen praktiserte sin tro på, og hva de trodde på, og hvordan de brukte sin medisin for å kurere og heale de svake, var overtroisk, da indianerne fikk lest bibelen syntes DE at DEN var overtroisk, det at moses bla kunne dele rødehavet i to, og at en mann kunne gå på vannet, ja det var merkelig greier og tro på

Bear Heart- fantastisk bok...
Prinsessen har allerede seiret hun...
GjenopprettetMedlem
Kritikken mot prinsessen fra den fundamentalistiske delen av presteskapet bunner trolig i at de nå ser enkeltmennesket ta tilbake sin rett til å direkte ha ei åpen linje til den høyeste kraft og det guddommelige. De som ønsker det kan nå frigjøre seg fra systemet med prestenes rolle som mellomledd og "sauegjeter". Hyrdemakta står for fall, og det er nokså skummelt for kirka som organisasjon og maktsenter... Men dette varer ikke lenge, utvikling mot opplysning går sin gang.
hilsen kariw