Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Bing [Bot]
Osho , takk for seg, fra nå av rører vispene opp og om i alt.
:P
Final: Det har ikke vært meningen å bruke meditasjon for å få orgasme, det er mer snakk om en hyggelig bivirkning...av meditasjon.
Ærer den skamløse gudinne men undrer meg litt på hvorfor hodet er fjernet !
GjenopprettetMedlem
Ok Tiril,eg trur deg.Det er sikkert eg som har altfor skitten bevissthet. :eusa_dance:
Kanskje difor Lajja har dekka til hovudet med ein lotus også. Litt sky,litt skamlaus.Så undrast det i teksten i linken min og,men eg trur det er meir for å gjere gudinna meir generellt tilgjengeleg..
Slik at einkvar mann og kvinne kunne setje eit kjent ansikt inn på den tome plassen, for sitt indre...
Trur det var meint slik.

Ellers er eg djupt sjokkert og vonbroten over utviklinga med "visp-teorien" til Lie og dei påfølgjande tildragelsar frå kvinner eg frå no knapt makter nemna ved namn..... :innocent2:
Anonymous
"Lie":

da kan du gjöre omdreinger litt... hist og pist ..
hist og pist...  ::)  vad ÄR det här för språk egentligen...

Jeg vet ikke hvilken språk du snakker, jeg Lie. Men ettersom du er svensk, er det kanskje naturlig å tenke at du snakker svensk?  ::)
"Lie":

kjøkkenarbeid.

Hvem sier at man ska bruke visper kun till kjøkkenarbeid???  Pröv i håret!  :badgrin:

I Norge har vi noe som heter krølltang, som man bruker i håret. Men som sagt dere svensker får bare holde på. Hvordan er det du gjør det med visper i håret, da? Krøller håret rundt vispen, og legger hodet ned på steikeplata. Jajamennsann ::) ::) Dere får nå holde på. :innocent2:
GjenopprettetMedlem
....holde seg
....holde seg

....vrææææl!!

Beklager at tråden tuller,Malaika. Det er et varsomt tema.

og til deg nn,(ein liten avledningmanøver) når du blir for øsen:
       http://www.youtube.com/watch?v=7mLMKhYW3VI&mode=related&search=

A red-hot male pop-God just for you!
Anonymous
Jag ska sluta skoja nu, så får tråden återgå till dess rätta ämne, som jag tycker i sig är mycket intressant.
Anonymous
Kom så skal du få litt kos og sånt, Lie.  :wub: :wub:
Anonymous
Ja! Kramsi kramsi och klemzi klemzi och sånt!  :wub: :wub:
Bing [Bot]
:w00t: :w00t: :w00t: :exclaim: :razz: :razz: :razz: :razz: :innocent2:
Anonymous
"Final Tribe":

og til deg nn,(ein liten avledningmanøver) når du blir for øsen:
      http://www.youtube.com/watch?v=7mLMKhYW3VI&mode=related&search=

A red-hot male pop-God just for you!

Tusen takk, Final Treat!!! Jeg slutter straks å øse, og går direkte inn i mediativ union med den lekkerbisken du server meg her. Den smekre Mannen "synger" til og med om meditasjon. Det er helt klart et tegn. Men er du helt, helt sikker på at karen ikke er svensk? Jeg mener å gjenkjenne enkelte svenske trekk. Ja,ja. nå mediterer jeg....

(Malaika; Jada, nå reiser jeg. Helt sikkert. Kos dere på samlinga)
GjenopprettetMedlem
Ønsker deg et flott opphold i India, nn!  :biggrin:  :wub:
Bing [Bot]
India! Skjønn reise til deg la gamle gutter seile sin egen sjø. ta sin egen buss, hvem ville skynde seg å gå nå?
Må du finne skjønne gudinner til varme ekte levende mediterende ikke vegeterende kvinner! :wub:
Anonymous
Go tur NN  :wub:  :wub:  :wub:
GjenopprettetMedlem
  God tur , nn !!  har bestillt alt hva ditt hjertet begjærer til turen (  :innocent2: )

håper det er i orden  :biggrin:    :beer:  ( gleder meg til å høre når du kommer hjem )
Bing [Bot]
Vil gjerne smette inn igjen på denne tråd og si noen ord om kjærlighet. Det finnes ikke noe sånt som skitten bevissthet. Det finnes mennesker. Som lengter etter kjærlighet, som lengter etter å få tillatelse. Til å elske. Til å kjenne seg elsket. Ikke la noen bruke den lengselen til å påføre tanken at det skal være noe skittent eller skambelagt ved det.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Det var jammen vakkert sagt! :wub:

(og ingen er gjerne så vanskeleg å tillate seg å elske,som seg sjølv)
Bing [Bot]
Ja. Vanskelig og viktig å tillate. Å elske seg selv.  :wub: Final Tribe er verdt å elske! Malaika, , bluestorm,tele,tiril....
GjenopprettetMedlem
"tiril":

Vil gjerne smette inn igjen på denne tråd og si noen ord om kjærlighet. Det finnes ikke noe sånt som skitten bevissthet. Det finnes mennesker. Som lengter etter kjærlighet, som lengter etter å få tillatelse. Til å elske. Til å kjenne seg elsket. Ikke la noen bruke den lengselen til å påføre tanken at det skal være noe skittent eller skambelagt ved det.
:wub:

Disse ord kan ikke gjentas for ofte. Nydelig sagt, tiril! :wub: :wub: :wub:
Anonymous
Kjære Malaika - jeg vil prøve å svare på andre delen av spørsmålet ditt ved å skrive om "unconditional love". Og så kommer jeg tilbake til første delen.

Unconditional love er kjent fra mysticismen som den enkeltes betingelsesløse kjærlighet til gud - det betyr en kjærlighet som ikke er basert på noen form for forventninger. Blant Sufistene finnes det flere poeter som har hevdet tydelig hvor viktig det er å gi avkall på belønninger i form av evig liv, salighet i det hinsidige etc. Gud innbyr til en dyp kjærlighet som ikke er motivert av ønskeoppfyllelser, trygghet eller angst for helvetesilden. Jeg ser en dyp visdommen i erkjennelsen at drømmen om paradiset bærer i seg kimen til frykten for ikke å nå frem dit, ikke duge. Denne kimen er uforenlig med fri kjærlighet som ikke kan bli tynget av skyld eller korrumpert av spekulasjon på fremtidig frelse.

quote Rabia
There's a story that's told of Rabi'a, an important Sufi woman, who one day was seen walking through the city with a torch in one hand and a bucket in the other. And someone asked her, "Rabi'a, what are you doing?" And she said "With this bucket I am going to quench the fires of hell so that no one will be devoted to God out of fear of hell. And with this torch I'm going to burn the gardens of paradise so no one will be devoted to God for desire for paradise."

http://aol.beliefnet.com/story/103/story_10330.html

I koranen finnes en historie som Sufiene gjerne bruker for å illustrere utviklingen eller spranget fra verdslig kjærlighet til ubetinget kjærlighet til den indre transcendente "Beloved"

Zulaika forelsket seg i Yusuf, som var en slave av ektemannen hennes. Hennes iherdige forsøk på å førføre ham var forgjeves, siden han ikke ville bryte med lojaliteten mot herren sin. Etter mannens død ble Yusuf satt fri  og ble etterhvert den nest mektige mannen i Egypt etter faraonen. Zulaika , fortsatt fortæret av sin lengsel etter Yusuf, hadde gitt bort alle verdslige eiendelene sine og tigget i gatene. Der ble hun funnet av Yusuf mens hun var døden nær. Han sa at de nå kunne være sammen. Da hun åpnet øynene var de fulle av lys.
Hun sa:

My eyes have been opened. My all-consuming love for you was but a pale shadow of Divine Love, a veil between myself and the Beloved. But the veil has been torn aside. Now that I have found the Beloved, I no longer need your love (Baldock, 82)

http://www.offscreen.com/biblio/phile/p ... e_of_love/

I mine øyne er det zulaikas erkjennelse at begjæret rettet mot et annet menneske gjorde henne ufri og førte til moralske dilemmaer. Men gjennom denne sterke kjærligheten til Yusuf tok hun et skritt i riktig retning. Følelsene for ham førte til at hun ga avkall på andre verdslige ting. Dette førte til forståelsen at selve streben etter forening med Yusuf var enda en verdslig bindende følelse som hang som et slør mellom henne og den guddommelige kilden for kjærlighet. Den kjødelige kjærligheten leder deg på riktig vei, hvis du kan høre... Derfor er den forelskelsen i et annet menneske og den seksuelle kjærligheten heller ikke knyttet til skyldfølelser blant sufiene. Den er blant tegnene som viser vei i riktig retning for dem som evner å høre.
Derfor kan den brukes metaforisk i poesi.

Er øynene dine fylt av lyset, som Zulaikas, flyter du på kilden i deg selv, en kilde som overflommer å omfavner andre vesener på jorden. Et overflodshorn som vitner om forbindelser mellom skapningene i universet.
GjenopprettetMedlem
"susy guts":

I mine øyne er det zulaikas erkjennelse at begjæret rettet mot et annet menneske gjorde henne ufri og førte til moralske dilemmaer. Men gjennom denne sterke kjærligheten til Yusuf tok hun et skritt i riktig retning. Følelsene for ham førte til at hun ga avkall på andre verdslige ting. Dette førte til forståelsen at selve streben etter forening med Yusuf var enda en verdslig bindende følelse som hang som et slør mellom henne og den guddommelige kilden for kjærlighet. Den kjødelige kjærligheten leder deg på riktig vei, hvis du kan høre... Derfor er den forelskelsen i et annet menneske og den seksuelle kjærligheten heller ikke knyttet til skyldfølelser blant sufiene. Den er blant tegnene som viser vei i riktig retning for dem som evner å høre.
Derfor kan den brukes metaforisk i poesi.

Er øynene dine fylt av lyset, som Zulaikas, flyter du på kilden i deg selv, en kilde som overflommer å omfavner andre vesener på jorden. Et overflodshorn som vitner om forbindelser mellom skapningene i universet.

Dette var uendelig vakkert, Susy

Jeg er helt enig.  Det fysiske begjæret i seg selv etter en annen person, er hemmende
men man kan nå forbi den , hvis man har den rene kjærligheten til alt i universet

Det å bruke dette begjæret , og sensuelle kraften til å utvikle seg videre selv

er en gave

Derfor skal  det ikke være , under noen omstendigheter forbundet med skam

takker for dette igjen, søte deg

With love ,

Malaika
Anonymous
"susy guts":

Er så enig med Malaika. Dette var vakkert.
Bing [Bot]
takk for dypt innsiktsfullt innlegg fra deg, susy guts.  :wub: :respect:
Anonymous
takk til dere for fine tilbakemeldinger - da skal jeg heller ikke rette skrivefeil!

Jeg har lest og fundert og fordøyd omkring unconditional love en stund nå,
og fått stor respekt for de islamske forfatterne, de gamle mystikerne og de nye,
det tar alltid en stund før man kan snakke fritt om stoffet
før søndag visste jeg heller ikke at jeg kunne det,
dermed er det ikke sagt at jeg har sagt eller fordøyd alt
takk til deg Malaika for et spørsmål som utløste denne refleksjonen

enda en lærerik, meget grundig artikkel om forskjellige retninger innen sufismen
og  ikke minst dens forbindelse med andre mystiske skoler, broen til helheten:

http://www.sikhspectrum.com/052005/sufi_rf.htm
Anonymous
Nå tester jeg følgende nettsted og kommer kanskje med tilbakemeldinger til dere hvis det er noe å fortelle..
Layouten treffer ikke min smak, men så er det jo ikke noe museum heller; nu ser jeg meg omkring der lell.

http://www.sss-now.org/welcome.htm
GjenopprettetMedlem
shit!

vil du se å komme deg bort derifra!!!

:w00t: