Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
hei dere, har studert veldig mye i det siste, ikke bare om sjamanismen men også litt aura og tibetanske greier. prøver å følge det de sier med å tenke positivt og prøve å styrke karmaen min til det positive men enkelte ganger som feks idag skjer det så mye dritt på jobb som blir rettet direkte mot meg, direkte negative ting som jeg får i fanget, en på jobb som liker å kontrollere og går til høye instanser for å få det som han vil, i dette tilfelle at jeg blir kastet som en filledokke mellom jobber, det gjør meg irritert, negativ og rett og slett eksplosjonsfarlig. er dette bare en følelse som blir ekstra forsterket pga at jeg prøver å frigjøre meg ??
eller er det tester som prøver meg i hva jeg virkelig føler??
GjenopprettetMedlem
Hei Tigerseye

Jeg tror det kan være flere årsaker til at man opplever slike ting. En av årsakene er at man kommer oppi situasjoner en ikke takler, for å lære å takle dem. Slik som i situasjonen din, er du flink til å si ifra eller å få ut irritasjonen din? Dette kan skje dersom du hele tiden går å undertrykker ditt sinne, og det kommer noen som skal kontrollere deg og du ikke får sagt ifra- blir du frustrert fordi du bare undertrykker irritasjonen...En annen ting det kan være, er at det er på tide for deg å komme deg videre.. At disse tingene viser deg at dette er ikke hva du ønsker å gjøre og trenger derfor ikke ta imot sånt fra andre. Og klart når du er inne i en frigjøringsprosess vil slike ting oppstå for å konfrontere deg med ting du har inne i deg selv og som trenger utløp før du kan gi slipp.
Vet ikke jeg, det beste er kanskje at du kjenner på hva du føler oppi dette. Hva du føler det er, hvor trykker skoen?
Lykke til med frigjøringen

GjenopprettetMedlem
Jeg kan ikke si deg hvad dette er, men kansje kan jeg vise en vei å løse det.
I fjor så kom en venn og nabo til meg hver dag. Jeg sa til ham at jeg ikke hadde tid ( jeg arbeider hjemme). Jeg prøvde å forklare og forklare og ba ham å komme når jeg ikke arbeidet.
Dette nyttet inget til. Han ble bare sint og utrivelig. Og mente at jeg hele tiden var vrang.
Så fikk jeg rådet av en venninne å prøve at i tanken putte en spann av lys over meg neste gang mannen dukket opp.
Jeg prøvde og etter den første gang jeg prøvde så tok det nesten to uker før han kom igjen.
Etter den gangen har han ikke vært utrivelig uten skjønner godt at jeg må arbeide. Vi er nå gode venner igjen.
Jeg tror at noe hendte i min utstråling, kanske virket jeg mer bestemt.
Prøv å putte lysspannen over deg før du går inn på jobben i fortsettningen, kanskje skjer det noe positivt.
Lykke til
Gunilla
GjenopprettetMedlem
hmmm..putte lyspanne over meg?? kan du forklare fremgangsmåten? hørtes interessant ut,
angående ditt svar angelica så føler e skoen trykker over hele meg.hehe. er en vnaligvis rolig og stille kar men slike ting som dette gjør meg så irritert at jeg blir nesten redd selv.
har gjort mitt beste å si ifra men det er det produksjonsjefen kaller en " nødsituasjon" og at jeg må "bare" jobbe der litt for å få unna tingene før e går tilbake til mitt eget igjen. og det har jeg tenkt å gjøre, men skal mase og gnåle høl i hauet på dem helt til de gir seg. hehehe

GjenopprettetMedlem
Hei Tigerseye!
Irritasjon er det første tegnet på at noe er gæærnt.
Når man føler seg presset inn i situasjoner man ikke liker, kommer irritasjonen. Den er fryktelig irriterende i seg selv, men.....den er også et verktøy. Det er når vi kjenner irritasjonen komme at vi må sette oss ned og virkelig finne ut HVOR skoen trykker, for at den trykker èt sted er vi allerede klare over.
I din situasjon må du først finne ut hvorfor du blir så irritert. Når du har funnet årsaken, som f.eks den kællen som springer til ledelsen med sine ønsker, som gjør at du stadig må hit og dit for å jobbe. Du sier du har sagt i fra, men har du vært grundig nok? Vært helt ærlig og sagt det akkurat slik det er?
Når man blir presset og blir irritert, klarer man ikke sette pris på det en skal gjøre. Dette vil derfor gå utover jobben din. Dette går ofte ut over kollegaer også, ubevisst. Det kan du egentlig si i fra om også. At skal de ha deg til å springe rundt som en virrafor hane og yte litt her og der, vel, så blir jobben gjort deretter også.
Gjør som Gunilla sier også. Før du går på jobb, før en konfontasjon med ledelsen, tre på deg en lyskappe som dekker hele deg. Denne lyskappen beskytter deg mot andres negative holdninger. Om du heller lys over deg fra en bøtte eller folder rundt deg en kappe av lys, har samme virkning.
Men det er også først når vi virkelig vet årsaken til irritasjonen, at vi kan gjøre noe med den! Og da tror jeg i de fleste tilfeller at man også blir roligere, mer bevisst på å løse dette. Uten irritasjon. For om man greier å løse en sak uten irritasjon, løse problemet på en rolig men bestemt måte, vil dette også muligens forplante seg hos andre.
Aner egentlig ikke om jeg har fått med meg det jeg egentlig ville frem til her, men håper du får noe nytte av det vertfall, hehe!

GjenopprettetMedlem
Den lysbøtta, lyskappen, lysskjoldet, eller lysboblen... er en effektiv metode å beskytter seg mot angrep utenifra...
Det gjør at en ikke tar ting innover seg.... og derfor reagerer på en trygg og sikker måte... og motparten mister sin kraft over en...
Takk for påminnelsen, gunilla!
Har også brukt den når jeg kjører bil... Og jeg opplever at de andre holder seg på trygg avstand... hehe
GjenopprettetMedlem
skal forsøke på hva du sier men idag ordnet det seg litt da

fikk satt et standpunkt og havnet på jobben jeg var på først før alt tullet begynte, nå håper jeg det bare holder seg sånn, men vet ikke hvordan man utfører det lysskjold greiene.
GjenopprettetMedlem
Så bra d ordna seg for deg, det hjelper å si ifra
Du kan bare visualisere en kappe som brer seg over deg før du går på jobb, eller som jeg gjør når jeg føler jeg har mange negative greier rundt meg- å se for meg at jeg har ett speil forran meg, og alle som sender noe stygt til meg for det i retur (gjennom speilet) og d funker ganske bra det
Lykke til videre

GjenopprettetMedlem
hmm..får forsøke det da

GjenopprettetMedlem
Lysbøtte, lysspann.
Jeg tenker at jeg setter en kjempestor spann over hele meg.
Og da den er av lys så kan jeg se gjennom den, men den er der likevel og beskytter meg.
Det er omtrent som da jeg var barn og vi leket at vi var noen annen og hadde andre klær og lignende.
Håper du skønner hvad jeg mener.
Gunilla
GjenopprettetMedlem
tror jeg skjønner, men vanskelig å visuleree seg.hehe

Anonymous
Jeg har vaert i en lignende situasjon og for meg var det en övelse i å si ifra til sjefen.
Han lytte ikke... men jeg sa ifra til stadighet ... og jeg ble utrolig styrket av det. Hver gang han vaer urettvis, sa jeg ifra og ble starkere for hver gang. Till slutt var jeg så stor og stark, at jeg nesten holdte på å lyfte som en ballong!
Jeg måtte gjöre den jobben, for at jeg skulle öve selvfölelse, det er helt sikkert.
Lyskapper og sånt visualisere jeg ikke så mye, men en gang satte jeg opp speiler mot en kollega som ikke vaer snill mot meg. Hver gang, så ble han snill.