Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen! ;D

Jeg har «smuglest» litt her på Sonen noen ganger. :icon_redface: Jeg har lagt merke til at dere er så hjelpsomme og gode med hverandre. :respect: Skulle ønske jeg også hadde noe slikt i livet mit, jeg også...... Tar sjansen på å skrive litt nå, for jeg har et problem.  :exclaim:(Teit at det må noe sånt til for at jeg skal gå «dørstokkmila» fra smugleser til kontakt, men jeg er kanskje litt sjenert av meg?)

Liker godt deres vinkling på ting. Har jobba bittelitt med sånt som dere, men kanskje på en litt annen måte.

Greia er at jeg har en kjæreste som jeg er innmari glad i. Han er en kjempegod gutt! Men X`en derimot............ :eusa_doh: Han har en unge med henne. Det har gått innmari greit egentlig, men nå har hun plutselig begynt å laga bråk om både penger og samvær! Vi aner ikke hvorfor!  :shyone:Vi klarer ikke å finne en eneste grunn til at hun skal begynne å bråke akkurat nå. Lurer på om noen her kan «se» noe? Dette bryter oss skikkelig ned!

Skriver gjerne mer seinere, hvis noen kan tenke seg å prøve å hjelpe!

Skulle jeg skrivi dette et annet sted på Sonen? Er ikke sikker på om jeg har skjønt systemet med hvor dere legger ting.

Stooor klem fra Tasse :biggrin:
GjenopprettetMedlem
hei, velkommen hit.

http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

dette er et 20min utdrag fra en fantastisk dokumentar som har hjulpet meg og mange jeg kjenner, duog kjæresten burde se den :) det vil hjelpe.

lykke til :biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Tasse":

Det har gått innmari greit egentlig, men nå har hun plutselig begynt å laga bråk om både penger og samvær! Vi aner ikke hvorfor! 

Hei Tasse, velkommen til sonen. Problemet deres kan høres ut som et typisk eksempel på sjalusi. Det er ikke alle ekser som liker at eksen sin får det bra etter at et kjærlighetsforhold har tatt slutt. Med fare for å bli stemplet som mannsjåvinist... men enkelte hunkjønn kan være ganske utspekulert i slike tilfeller og tyr gjerne til redusert samværsrett hvis det er mulig. Desverre tenker man ikke på barnets beste men benytter seg av den makten man har for å straffe eksen. "Han skal jammen ikke være lykkelig når jeg ikke har det bånn....." ....Har en venn som er advokat og har vært borte i en del slike triste saker. Desverre skjer det altfor ofte... :innocent2:
Ser at MediShama anbefaler dere å se på den populære australske, og etter min mening, litt "glatte" filmen "The Secret"...vel, dere har jo ikke så mye å tape da, ....men det er ikke så sikkert at dere har så mye å vinne å se på den heller. Å få til en god dialog med eksen er vel det beste men kanskje ikke det enkleste  >:(
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen Tasse!  :biggrin:

Ser du har fått noen gode råd her. Kjedelig at det plutselig oppstår bråk, uten å vite hvorfor det skjer. Det er vel kanskje ikke mulig å spørre denne x-en heller? Vel, ønsker dere lykke til vertfall. Før eller siden vil det nok komme frem hvorfor.
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen  :biggrin:

Enig med hva Geronimo skriver, tydelige tegn på sjalusi ....

Det er trist når barna blir satt i midten , p.g.a egne følelser og sjalusi

Jeg foreslår at din kjæreste møter dette med fortsåelse og medfølelse. Så dere kommer frem til en avtale.
Det finnes tilbud om mekling i slike situasjoner, i kommunen ( men det vet dere sikkert allerede ).

Hun har det sikkert vondt, men hun må forstå at dette
er ikke den riktige måten for henne og få tilfredstillelse på.

Lykke til  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for svara!

Vi har jo tenkt på at det kan være sjalusi, vi å. Klart det, skjønner liksom den! Det er bare det at det har gått bra så innmari lenge. Over et og et halvt år! Det er ikke noe spes som har skjedd i livet hennes i det siste heller, som vi veit om da! Hun starta lissom ikke med litt av gangen heller, det var lissom full turnaround fra den ene dagen til den andre. Føler lissom at hu er her når hu ikke er her også, som om hu har satt noen til å følge med oss på en måte. Spooky!  :icon_twisted:Trur hun har en skikkelig sterk spirit også.

Takk for at dere gidder å lese dette! :eusa_clap:

Klem fra Tassa
GjenopprettetMedlem
"Tasse":

Skulle jeg skrivi dette et annet sted på Sonen? Er ikke sikker på om jeg har skjønt systemet med hvor dere legger ting.

Hei og velkommen til sonen Tasse  :wub:

Det er bra du presenterer deg her på denne tråden;
http://sjaman.com/component/option,com_ ... ,9.0 

Og tar opp andre ting i nye tråder under de forskjellige emner på hovedsiden.
Da er det lettere for de som vil ønske deg velkommen, og bli kjent med deg.

Bare et forslag, men her gjøres litt forskjellig om en annen...
Det vil du nok legge merke til etter hvert  :lol:

Samin  :wub:
Bing [Bot]
Velkommen til deg Tasse! Dine innelgg her på sonen er fine og tankevekkende. Hører gjerne mer fra deg.
:wub:
GjenopprettetMedlem
Hei og velkommen hit Tasse!

Hmm, har egentlig ikke noen gode råd å komme med, men du lufter jo tanken selv på at det kan være ting i livet hennes som gjør at hun reagerer som hun gjør. Samlivsbrudd er aldri en enkel affære, og når det er barn inni bildet blir ting ytterligere komplisert dessverre. Vel har det gått en tid, men kanskje ikke realitetene har gått opp for henne før nå? For det er noe endelig med det når den andre parten begynner å se seg om etter og faktisk får en ny kjæreste. Det kan virke skremmende hvis hun fremdeles har uoppgjorte følelser hun sliter med. Jeg foreslår som de andre her at de prøver å sette seg ned og får en dialog, men jeg vet at det ikke er enkelt...

Sender dere masse gode tanker, og ber om at situasjonen løser seg til det beste for alle parter!
Anonymous
Velkommen hit  :)
GjenopprettetMedlem
Tasse, du er velkommen hit! :)