GjenopprettetMedlem
Takker til alle som har bidratt!
Men jeg har gitt opp! I mitt innlegg spesifiiserte jeg MANGE ganger at jeg ikke ønsker diktsonen bort vekk!
Jeg har bare reagert på at flere har meldt seg ut! Selvsagt er jeg klar over at temaene tilsammen innen sjamanisme er i flertall en dikt! MEN....jeg mener fortsatt det jeg skrev. Jeg syns diktene tar litt av! Men jeg har gitt opp!
Føler det blir så missforstått, når de fleste skal forsvare diktsonen med nebb og klør. Og det er flott! JEg er iallefall gla for at jeg fortsatt kan ytre min mening! Og det har jeg gjort!
Brukernavn, dersom du hadde lest mine svar og kommentarer, så ville du sett at jeg har nevnt de gangene jeg har lagt ut temaer, men som fåtallet svarer på! Så...jeg har bidratt selv til innlegg....både innen dikt....men også i andre sjangere!
Jeg savner balansen her inne!
Men jeg kaster håndkle inn, og kommer ikke til å ta opp dette mer!
GjenopprettetMedlem
Brukernavn, dersom du hadde lest mine svar og kommentarer, så ville du sett at jeg har nevnt de gangene jeg har lagt ut temaer, men som fåtallet svarer på! Så...jeg har bidratt selv til innlegg....både innen dikt....men også i andre sjangere!
Jeg savner balansen her inne!
Men jeg kaster håndkle inn, og kommer ikke til å ta opp dette mer!
du skriver sånne lange innlegg, så jeg bare skummer dem. Tar ikke tid til å lese alt fra a til å for å spare tid. Men ikke gi opp da Silva. Det er jo rett som du sier.
Her jeg fant noe som kanskje er mer relevant for deg:
http://youtube.com/watch?v=WKfZxeWaFDw
http://youtube.com/watch?v=DY1pcEtHI_w
http://www.youtube.com/watch?v=mO5TDmYmUnY
http://www.youtube.com/watch?v=tW6pVFOpE6QGjenopprettetMedlem
"brukernavn":
du skriver sånne lange innlegg, så jeg bare skummer dem. Tar ikke tid til å lese alt fra a til å for å spare tid. Men ikke gi opp da Silva. Det er jo rett som du sier.
Her jeg fant noe som kanskje er mer relevant for deg:
http://youtube.com/watch?v=WKfZxeWaFDw
http://youtube.com/watch?v=DY1pcEtHI_w
http://www.youtube.com/watch?v=mO5TDmYmUnY
http://www.youtube.com/watch?v=tW6pVFOpE6Q
Denne var litt drøy....
Skal du kommentere innlegg så må du lese hele innlegget, og ikke bare skumme igjennom
Og så skriver du:
"Her jeg fant noe som kanskje er mer relevant for deg:"
Det er som å si:
Gå og leik deg på YouTube du Silva, så kan vi skrive dikta våre i fred.....
Til deg Silva: Ikke gi opp, jeg støtter deg fullt ut i dine meninger i denne tråden
Samin

GjenopprettetMedlem
altså jeg mente det, har du sett lenkene da? De er seriøse er de ikke? Hva er det egentlig vi vil ha da?
http://www.geocities.com/~animalspirits/index1.html
denne da?
GjenopprettetMedlem
"brukernavn":
altså jeg mente det, har du sett lenkene da? De er seriøse er de ikke? Hva er det egentlig vi vil ha da?
http://www.geocities.com/~animalspirits/index1.html
denne da?
Du har tydeligvis missforstått tråden....
Og dømmes til å lese den på nytt

GjenopprettetMedlem
her
http://www.friflyt.no/index.php?pagenr= ... lenr=53794
det er den værste skolelærerteknikken å dømme folk til å lese en hel tråd, når de ikke vil. Jeg trodde tråden dreiet seg om at noen ville ha mere "seriøst sjamanstoff". Siden jeg ikke kan noen gamle sjamanvers med reell magisk kraft, så frøvde jeg å gå ut på nett for å finne noe adekvat med kraft i seg.
...jeg har sluttet på barneskole. Jeg leser det jeg vil lese. Tråden blir kanskje lynskummet en gang til, men ikke ord for ord, og ikke sikkert, men bare hvis jeg vil...
http://youtube.com/watch?v=6vkejOp9wOcGjenopprettetMedlem
Takk Samin!

Stor klem til deg!
Det var fine musikkfilmer Brukernavn. Takk for dem!
Men hva som er relevant for meg har jeg vel allerede utdypet? Mer diskusjoner!!
Det var jo sånn jeg lærte masse her inn da jeg kom inn! Grønn som en ert! Gud så mange fine innlegg.....om reiser, om kraftdyr, om masse interessant! Og jeg spurte og jeg grov etter svar! Det er det nesten ingenting av lengre. Alt kommer i diktformer. Dersom noen har hatt flotte reiser, så kommer det i dikt....og det er vel og bra. Mange fine dikt om sjamanisme!
Men jeg får meg bare ikke til, å skal begynne å diskutere i diktsonen. Jeg føler da at jeg ville ødelegge den fine stunden mange av oss får når vi leser de dikt som treffer oss, ved å skal begynne og spørre, diskutere noe. Det er det mye lettere å gjøre i andre emner enn under dikt!.
Hvor har det blitt av nysgjerrigheten? Hvor har det blitt av spørsmålene? Ordlekene? Og hvor blir folk av? Det MÅ være en grunn til at en del har valgt å slutte!
Beklager om jeg har messa opp forumet og diktsonen! Men jeg ser på det som en gave....Det å tørre/kunne si i fra, være ærlig...bryte litt barrierer....og ikke minst....evnen til å stille spørsmål! Det lærer iallefall jeg mye av!
GjenopprettetMedlem
ja
http://ansatte.uit.no/rha003/shaman.html
du peker på et viktig problem her Silva. Det er vel ingen som forstyrrer ved å spørre? Det må jo være noe du selv føler kanskje. Og da må du ta et oppgjør med denne følelsen. Spør i vei sier jeg bare. En ting til er at jeg tror det har vært skrevet før her at man gjerne vil at folk skal skrive om førstehåndserfaringer. Altså om sine personlige erfaringer, åndelige osv. som man har hatt. Dette er ofte vanskelig. Når man lever slik jeg og sikkert mange av dere andre gjør, midt i byen og med masse jobb og plikter, så er det ikke så lett å få til noe åndelig. Personlig praktiserer jeg regelmessig yoga- og meditasjon uten guru. Dette gir meg fred i sjelen og masse morsomme drømmer. I det siste har jeg truffet endel ånder.
Men det blir aldri nok liksom.
Aldri nok. Adri bra nok. osv.
Det lille som jeg har opplevet, har nok skjedd mye på grunn av det som har vært skrevet her på sonen om ånder, tror jeg. Og da beviser jo det at det virker på en måte.
Altså for det første at jeg åpner opp ved hjelp av teknikkene, og for det andre ved å "holde connection" med u guys. Så takk for det. Jeg opplever at det er bra å være i et åndelig fellesskap, og jeg tror at det gir effekter på drømmene og det generelle åndelige arbeidet å være oppkoblet slik som vi er.
Men jeg savner litt å sitte alene i skogen med en tromme el. l. og virkelig gå i dybden på det. Imidlertid er jeg så proppet av egenindusert selvutvikling i form av ny jobb, ny mann etc. at det er lite tid til sånt. Nå er jeg litt på det planet at jeg er så stresset at jeg har mest lyst til å sitte i fred langt borte fra alle jeg kjenner, og bare ha roen. Den som jeg aldri har ellers. Det åndelige kommer når man åpner opp tror jeg. Når man slutter å strebe, og personlig har jeg lite tro på å løpe rundt på "de rette" stedene for å tvinge til seg en opplevelse. Bedre kanskje å følge sjelens toner, til et rolig landskap der man kan tillate at ting skjer, uten å ha for mye craving og kontroll over det.
Vet ikke jeg altså, men nå ble dette kanskje et langt og litt springende innlegg. Dere trenger ikke lese det.
(:
GjenopprettetMedlem
Silva sier: "Men jeg får meg bare ikke til, å skal begynne å diskutere i diktsonen. Jeg føler da at jeg ville ødelegge den fine stunden mange av oss får når vi leser de dikt som treffer oss, ved å skal begynne og spørre, diskutere noe. Det er det mye lettere å gjøre i andre emner enn under dikt!."
Det går alltid an å spørre! Om det er spesielt du leser i et dikt, kan du evt ta det opp i en egen tråd, med henvisning til diktet. Det har hendt at spørsmål og debatter følger i en dikt-tråd som beskriver sjamanopplevelser, f.eks.
(jeg tar ikke på meg å lete det opp, desverre. men bare tenk på Gormiis dikt.)
Vi må jo ellers kunne leve med å legge vekt på ulike ting og uttrykksformer. Jeg syns også det er synd at så mange har sluttet her nå i det siste. Men det er ikke noe jeg rår med. Alt er i forandring hele tiden, også sonen og dens medlemmer. Se det fra den lyse siden, det er jo flott at du fant det du trengte akkurat da du var fersk her inne. Sånn er det for oss alle, tror jeg. Alt skjer til riktig tid. Det er jo ingen av oss som ønsker å bygge ned sonen. Vi er her fordi vi trives, eller finner noe av verdi, og bidrar med det vi kan etter beste evne.
Så blir det det det blir.
Anonymous
Jeg trodde aldri jeg skulle skrive et forsvar for diktsonene,
Men det finnes dikt og det finnes dikt.
Og hvis man legger inn dikt her må man kunne diskutere det på samme måte som et hvilket som helst annet innlegg. Man diskuterer jo musikk, hva er forskjellen? At vi kjenner et avatarnavn på personen her inne og i noen tilfeller kjenner personen?
Og en grunn til at jeg skriver iblant reiser som dikt er at de føles som dikt,
føles de som en historie så blir det en historie, for denne sonen er like mye et bål en sen sommernatt som et "sted" på internett. Og når jeg ikke gidder å kommentere det som sies vil jeg forbeholde meg retten til å holde kjeft, for pokker.
Det får da være grenser for hvor interessant alt skal være.
Og hvis jeg vil diskutere noe så hender det også, men jeg ønsker ikke å engasjere meg kun for å være engasjert.
men denne samtalen er interessant, gi meg et bein, men la fenris få kroppen
GjenopprettetMedlem
Hei alle sammen!
jeg ikke skjønne proplemen her.
Jeg synes Silva dikter i vei hun,kanskje hun skrive det på sin måte,men det vaere dikt jo sannt.
Om folk skrive vannrett,det er loddrett,det er på skrått,hva er det proplemens?
Folk snakken,folk åpne seg,fortelle,formidle,mange kunstnere her inne.meget bra.
Kunst viktig for sjaman,viktig å formidle på åndespråk,dikt være åndespråk.
snake åndespråk er bra på sjamanen.
Silva også dikte,stå videre på. Skrive kan du,og fint å lese dine åndespråk.
hej.

Anonymous
takk teleterkji
og da har jeg sagt mitt
GjenopprettetMedlem
ja nettopp til dere også. klemmer til alle og peace and love!
Palmesus ønskes dere!
GjenopprettetMedlem
Kan ikke alle bare få lov til å gjøre som de vil?
Spiller ingen rolle om kjærligheten kommer fra et dikt eller noe annet.
Spiller ingen rolle om visdom kommer fra et dikt eller noen annet.
Jeg ønsker ikke å kritisere de som skriver mye om f.eks enteogener, eller de som skriver mange dikt, de som skriver det som andre oppfatter som depresivt (når det allikevel er sannheten om hvem man er). Skal jeg kritisere de som skriver "overfladiskt" og skal jeg kritisere de som ikke står der jeg selv står akkurat NÅ?
Sjamanisme handler om å kunne tilpasse seg alt som er....være seg dikt, info eller debatter. Det handler alltid om å se hva som ligger bakenfor. Det handler om å lytte der.....
All kritikk er kritikk av oss selv.
GjenopprettetMedlem
Mitt siste innlegg i DENNE tråden!
Problemet er....at innlegget mitt....samt mine kommentarer til stort sett alle deres innspill i denne tråden, neppe kan ha blitt lest godt nok gjennom!
Jeg har IKKE ønsket å lage noen rabalder, jeg ytret frem et ønske (mer diskusjoner)....et par spørsmål (hvorfor noen har valgt å slutte samt årsak! Det dreide innlegget mitt seg om!
Utviklingen har da altså blitt sånn rent oppsummert:
Sitat fra Marihøna: har vel prøvd å si noe med diktene mine, men alldeles, skal ikke plage noen med det mer, ( og nå er jeg ikke såret, bare realistisk)
Mitt svar: Du har formidlet masse flott gjennom dine dikt. Men jeg nevnte flere ganger over, at dette ikke var personlig ment. Hvorfor sier du da at du ikke skal plage oss mer med det? Da tar jo du dette personlig! Og det var ikke mitt poeng. Jeg ønsker bare litt mer andre emner enn akkurat dikt! Men jeg ønsker ikke dikt bort!
Jeg har aldri bedt NOEN om å slutte å dikte!
Sitat fra Torstein: Min mening er at enhver får skrive hvor og om hva som faller en naturlig, når det føles rett for en.
Det er ikke unaturlig å kjede seg, man kan vanskelig styre hva andre skal fokusere på.
Ofte er den rådende stemning på et helt annet sted enn man sjøl er. Slik er livet.
Mitt svar: Jeg er selvfølgelig enig i at det er opp til hver enkelt å skrive hva de vil! Jeg har såvisst ikke tenkt å fortelle folk hva de skal skrive eller ikke. Men jeg syns jeg har rett til å bli hørt? Og når man ser at flere er enig, så må det jo også være noe i det jeg sier? Og det at flere har forsvunnet fra sonen, skyldes kanskje alene og ene ikke bare av diktene. Vet noen syns det var mye pjatt og sukkersøtt. Og det kan det fort bli, dersom det flyter over av dikt. For da hyller man hverandre opp i skyene over de gode ord og tankevekkende linjer.
Jeg har aldri forlangt at folk ikke skal få skrive hva de vil!! Jeg YTRET et ønske om litt mer diskusjonsbare emner!
Sitat fra Bluestorm: Jeg beskytter diktsonen fordi jeg synes den veldig verdifull, men jeg ville sannsynligvis gjort det samme om det hadde vært f.eks sjamanerfaringer, el. drømmesonen som ble kritisert. Eller healingsonen.
Mitt svar: Jeg søker kommunikasjon gjennom diskusjoner. Diktsonen er selvfølgelig verdifull. Men det er også sjamansonen! Med ALLE sine emner. Ikke bare diktene.
Igjen....Jeg har KUN ytret et ønske! Samt noen spørsmål. Jeg har IKKE bedt NOEN om å fjerne diktsonen!
Sitat fra Stridshjelp: Jeg har i lange tider hoppet over innlegg som handler om enteogener, uten å lage så mye dramatikk av den grunn. Da kan vel de som ikke er interessert i dikt gjøre det samme.
Mitt svar: Nå lager ikke jeg noen som helst form for dramatikk. Hvis det er blitt sånn, at det å åpne munnen å si sin ærlige mening er å skape dramatikk, da er jeg redd jeg ikke blir så altfor lenge til her på sonen! Vi er da voksne folk som må tåle å høre folks meninger! Enig i at kreativitet og uttrykk er viktig. Men man kan være kreative i andre temaer enn akkurat om dikt også? Man kan da uttrykke seg i andre emner også?
Jeg kan ikke forstå at mitt innlegg er noen form for dramatikk? Jeg HAR IKKE laget dramatikk, jeg spurte om NOE samt ytret ærlige meninger og ønsker!
Sitat fra Marihøna: HVIS sjamansonen skal være ren sjamansone, så må det vel kanskje settes begrensinger med inneholdet, slik at det blir klart for alle og en hver, så kan de som ikke hører i denne kategorien finne seg et annet sted å diskutere livets mysterier...( det her er ikke vondt ment men det er bare min mening, vi alle har jo en mening, ikke sant) og jeg tok ikke det personlig med ang. dikt, men en minde i det henseelse er jo en begynnelse, ?
Mitt svar: Jeg har ikke etterlyst en ren sjamansone. Jeg har etterlyst en balanse mellom sjamanisme og dikt! Selv om diktene sikkert handler mye om sjamnisme, syns jeg det blir for tungt å skulle lese om sjamanisme kun i diktform.
Jeg har lest innlegget mitt om igjen og om igjen. Jeg kan IKKE finne noen steder at jeg har etterlyst REN sjamansone! Jeg ønsket MER innen sjamanisme som ikke bare kommer i diktform!
Og slikt kunne jeg ha holdt! Dratt frem ting som kommer frem, som JEG IKKE HAR SAGT ELLER MENT!!!!!!
Hvorfor det? Har jeg uttrykkt meg så feil? Er jeg så elendig til å formidle? Eller er jeg nå en som *angriper diktsonen*??
Jeg hadde faktisk ikke ventet dette! Jeg har fått til svar at man ikke kan forvente at andre gjør det, man må starte selv. Vel, senest i dag la jeg inn noe....om en ny tidsalder og sjamanisme. Jeg har lagt inn andre ting før! For å diskutere! For å høre andres synspunkter.
Så får jeg høre at folk må jo få skrive som dem vil. Hvilket jeg IKKE har nektet dere. Jeg har fått høre nå at jeg dikter jo selv...vel, les dette da som jeg skrev i innlegget mitt!
Jeg mener (skal snakke for meg selv, så får heller de som er enige med meg skrive under) at diktene IKKE skal forsvinne. Vi skal selvfølgelig ha dikttråden fortsatt. Vi skal selvfølgelig dikte. Men kan vi ikke bli flinkere til å diskutere også? Andre ting? Bruke litt av de andre trådene? Som faktisk handler om sjamanisme? Som forumet handler om?
Jeg går litt lei jeg. Og det værste er....jeg føler, at skal jeg bli lest eller hørt, å ikke minst kommentert....så må jeg legge inn dikt. Noen ganger får jeg en vill ide om at det foregår en slags konkurranse her, på hvem som skriver best dikt, hvor mange dikt ol. Men jeg vet jo at det ikke er reelt! Jeg håper jeg tar feil i det vertfall!
Ja, jeg dikter, og det kommer jeg til å fortsette med. Men jeg vil også DISKUTERE! Men det hjelper ikke stort dersom man får lite respons!
Og til ulvemor: Jeg har IKKE kritisert noen! Ingen!
Nå gidder jeg ikke mer....i denne tråden! Når jeg ikke blir lest eller får ord på meg jeg aldri har nevnt....at det dukker opp ting som skulle tro jeg vil diktsonen til livs....da gir jeg opp!
Takk for mange kreative innspill!

GjenopprettetMedlem
helt enig,UlveMor, det må vel finnes rom for alt og alle, ikke sant? for livet er jo alt og alle?
GjenopprettetMedlem
Kjære Silva, jeg er bare nødt til å si dette. Såvidt jeg kan se (lese), så er det ingen her som legger disse ordene i din munn, ingen som tror at du ønsker bort diktsonen, f.eks. Vi sier alle VÅR mening, det er forskjellige perspektiver.
GjenopprettetMedlem
Hei Silva
Det er fint at du sier ditt. Mitt uttrykk om at der vi kjenner kritikk, så er det en kritikk av oss selv var aldri rettet mot deg. Men jeg ser jo vi alle er mer eller mindre kritiske noen ganger. Jeg har ikke kjent noe spesielt kritiskt fra deg......derfor var det ingen uttalelse til deg. Jeg får stadig kritikeren opp her i mitt liv, både mot meg selv og andre, og gjennom andre.
Jeg tror ikke vi kan finne sjamanismen gjennom et nettforum som dette....men vi kan dele den. Vi kan gjøre den mer fargerik sammen, vi kan støtte og hjelpe hverandre, vi kan inspirere, gi hint, dele kunnskap, men vi kan ikke lære den bort. Selv opplever jeg at det kun er erfaringer som fører til at jeg kan snakke fra det virkelige i meg. Jeg har verken lang eller særlig stor erfaring....men kjenner når det er den jeg snakker fra.
Jeg er borte herfra i perioder. Det er i de perioder hvor jeg ikke har noe derfra å snakke om som er modent nok for det.
GjenopprettetMedlem
Ikke les dette!
Dette er et dikt
Lytt til denne lyrikk
Lytt, ikke les
Hør hvor fint det svinger
Hva hører du?
Lytt for faen lytt….
Dag-Ove
(hva gjør man når man ikke klarer å utrykke seg selv på andre måter enn gjennom dikt?) 
GjenopprettetMedlem
...jo takk Dag-Ove - jeg lytter som bare fan. Både til dette diktet og de andre 30.0000 diktene som ligger her inne

Anonymous
söker,,,söker,,,,söker något som ska locka, inspirera och fånga mitt intresse
Fastnar i en konstig disput om dikter. Tappar intresset

,
...får man ha åsikter och ifrågasätta, kanske tillägga något här... jag är ny...
GjenopprettetMedlem
Silva kjære. Det er ingen her som mener å angripe deg. Eller jeg vet ikke om de andre, men jeg mente ikke det ihvertfall. Jeg vil ha deg rundt her, og liker når du spør, også i diktsonen.
Når vi er sammen mange mennesker, så er vi ikke bare individer, men en gjeng som er en helhet, og hvor de enkelte individene utfyller hverandre. Noen spør, noen argumenterer, noen har omsorg osv. Hvis alle var like, så ville ikke gruppen fungere. Men heldigvis har naturen laget det slik at uansett hvilken gruppe man kommer inn i, så er den som en helhet, hvor hvert individ har sin unike rolle, som utfyller rollene til de andre. Slik også med oss på Sonen. Du har din rolle, fremdeles. Og jeg synes at du spiller den utmerket bra. Fortsett med det. Klem fra Br
GjenopprettetMedlem
Hmm, hadde bestemt meg for å ikke skrive mer i denne tråden, men siden jeg har fått flere direkte henvendelser, så vil jeg svare!
Jeg vet at vi er mange her inne, med mange forskjellige interesser! Jeg syns det er mange flotte mennesker her, og vil jo ikke komme på kanten med noen av dere! Jeg har blitt utrolig glad i denne sonen, og i alle som holder den gående!
Jeg forstår at mange reagerer når jeg kommer med mine innspill om diktene. Fordi det betyr så masse for mange her inne! Diktene betyr selvfølgelig masse for meg også! OG jeg har selv skrevet dikt!
Til Bluestorm: Jeg vet at ikke ordene ble direkte lagt inn i munnen min, men når hovedinnholdet i mitt innlegg, som handlet om tre ting.....(mer diskusjoner innen sjamansisme, hvorfor noen har valgt å slutte og årsak til dette) blir til så masse annet, som jeg fikk frem i *mitt siste innlegg* på side 3. Og det syns jeg er leit. Jeg hadde jo håpet at vi sammen kunne finne årsaken til at flere har valgt å gå fra sonen. Kanskje for å stoppe dette. Se om det er noe som gjør at folk slutter. For å hindre at flere går! Samt at jeg personlig da savner mer diskusjoner. Og det har jeg nevnt flere ganger! Blir egentlig repetisjoner dette. Men føler jo for å stå litt opp for meg selv...å forsvare mitt *opprinnelige* innlegg! Og slik det var ment!
Til Ulvemor: Jeg mente ikke at jeg lærer sjamanisme av å bare være her på sonen. Men jeg lærer masse gjennom diskusjoner, spørsmål, søken etter svar. Og jeg fant sjamanismen før jeg fant sjamansonen. Eller det vil si, jeg var en av de heldige som opplevde at sjamanismen våknet i meg. Og da var det så utrolig godt å finne et sted som dette. For da kunne jeg komme inn hit, å spørre, lese om andres erfaringer osv. Og etterhvert kunne jeg selv dele erfaringer. Jeg savner litt den biten da vi skrev reisene våre som små *noveller*! Men...tidene forandrer seg jo! Er klar over det! Det eneste, når jeg legger inn annet stoff en dikt, så er det ikke så lett å få svar. Og jeg ser andre enkelte innlegg heller ikke får særlig oppmerksomhet. Og da forstår jeg ikke når noen mener at det er *bare å legge inn og skrive*! For dere skjønner, jeg har ikke så mange andre å snakke sjamanisme med....enn dere her inne!!
Ikke les dette!
Dette er et dikt
Lytt til denne lyrikk
Lytt, ikke les
Hør hvor fint det svinger
Hva hører du?
Lytt for faen lytt….
Dag-Ove
(hva gjør man når man ikke klarer å utrykke seg selv på andre måter enn gjennom dikt?)
Dag-Ove: Jeg ble ganske lei meg, når du skrev dette. Jeg føler at du på denne måten tror jeg ikke er glad i dikt, og du ber meg om å lytte. Ganske kraftig ber du meg om å lytte. *Lytt for faen lytt* Vet du Dag-Ove? Jeg lytter hele tiden. Jeg lytter mest innover i meg selv, jeg lytter på andre, jeg lytter etter signaler. Og ja, jeg lytter på dikt! Men innlegget mitt handlet ikke om å lytte, det handlet ikke om at jeg ikke forstår dikt! Men nå i det siste, så har jeg også lyttet til min indre stemme, som ønsker LITT mer her inne en bare dikt! Og for dere som føler dere ikke kan skrive i andre former enn dikt, så er det jo bare å fortsette å skrive dikt! Eller man kan også ta utfordringen som det er å prøve å uttrykke seg på andre måter også! Fritt valg! Men jeg vet fra tidligere så er det mange her inne som fint klarer å skrive andre innlegg enn bare dikt!
Lotta: Hjertelig velkommen til deg! Håper å få se en presentasjon av deg snart!
Og til brukernavn: Tusen takk!

Men må få rettet på, jeg føler meg ikke angrepet, men jeg føler meg ganske missforstått. Og jeg er fornøyd og glad for alle disse forskjellige individer vi er her inne! Men flertallet står for dikt. Og vi som tydeligvis er i mindretall, og som syns det blir for mye dikt, må jo finne oss i det. Og det kan jeg si, ettersom det er diktene som blir mest kommentert. Og andre innlegg lite diskutert! Sånn er det visst bare!
Igjen: takk til alle som har bidratt i denne tråden!

GjenopprettetMedlem
enkelte tilfeller kan misforstålser skape forvirring og desto lenger diksusjon, desto større er muligheten at den hopper over til sidespor, tror nå jeg da. Men, uansett hvordan saken utvikler seg så synes jeg at det vikitigst er at vi kan uttrykke oss, og at vi får lov til å uttrykke oss slik vi selv synes fungerer best for oss, m.a.o. noen skriver opp og ned og noen skriver ned og opp

Kommer kjernen ut av ordene så skulle det vel være likegylgig hva metode en bruker?
Og, noen ganger kan enkelte ord såre men slik er det i livet, fordi vi ALLE velger ordene fra vårt eget ståsted og skriver de ned slik tanken er, der og da. Mange stormer er blitt løst i ordkrig, ikke bare her, men alle andre steder også.Det må vi vel alle innse og akseptere.
Som jeg tidligere har sagt: jeg er ikke sjaman, ikke kan jeg så mye heller,jeg er bare et menneske som alle andre og streber etter svarene. Ha fred med dere alle, og diskuter, diskuter,
Om alt med alle. Livet er for kort til å henge seg i alt... ( selv om jeg tror , at jeg kommer tilbake)viktigere er at vi kan gå videre og forske livets gåter, alle som en.
mvh marihøna så tenner fredspipe i

GjenopprettetMedlem
Hei.
Jeg er en av tidligere bruker av sonen,ikke av de som var mest aktiv,men jeg bidro med mitt.
Jeg har i grunnen bestemt meg for at jeg kun er inne og leser det som fatter min intresse,uten for mange innlegg.
For mine innlegg følte jeg ble nedprioritert i forhold til dikt og positivt kommentarer. Flott med dikt,og positivt kommentarer har og sin misjon.Men min søken innover i sjamanismen bestod av mer enn dikt og positive kommentarer. Så jeg har gjort mitt valg,med og være et stille medlem som leser det som fanger min intresse.
Og jeg er en av de som aldri har skrevet et dikt i hele mitt liv.
Så til Silva sitt innlegg.
Jeg synes Silva sitt innlegg var flott ballangsert og ærlig og direkte.Jeg har fulgt Silva siden hun startet på sonen,og dere jeg er imponert over den damen hvordan hun har utviklet seg, fra en "grønn ert" som hun selv sier og til i dag,hvor hennes innlegg er reflekterene,tenkene og helt ut fra hennes eget indre.Det hun kommer med er ikke kurset inni hode hennes, ei heller har damen forlest seg på litteratur. Men rett og slett hennes egen utvikling fra sitt indre. I tilegg var Silva en litt sky "fugel" som stakk hode frem og var nysjerrig som en liten kattunge.
Slik jeg ser det er Silva kommet så langt i sin søken og forstålelse av sjamanismen at hun trenger litt flere ledertråder for å åpne opp. Hun vil likevell bevare dikttråden,så hvorfor går mange inn og igjen presiserer at diktene skal være her, ja tråden er nesten hellig og må ikke røres. Igjen Silva har ALDRI bedd om å ta bort diktene. Hun har tvert i mot sagt sin ærlige mening om sine behov og det er mer diskusjoner som gir henne ny impuls i sin videre søken ,på det stadiet hun er nå.Og jeg synes dere som svermer til dikt og har god nytte av det,skal vise Silva like stor respekt for sine behov,som hun faktisk viser for deres behov når det gjelder dikt.
Sjamanisme er for meg eg god posjon egenutvikling, der det handler om å bevistgjøre både på godt og vondt. Det å tørre,det og slippe frykten, det å kunne stole på sine indre svar. Og ikke minst å tørre og fortelle om sine erfaringer. Og det har så deffinitivt Silva klart. Hun tør,hun er modig,og hun lytter til sitt indre. I tilegg er hun nysjerrig som en liten kattunge.
Jeg sier ikke at ingen av dere ikke gjør det samme som Silva,for det har jeg intet grunnlag for å uttale meg om. Men jeg har fulgt spesielt med Silva,og derfor ønsker jeg å uttale meg om hva jeg har registrert om hennes søken siden hun startet her på sonen.For meg har Silva alltid utmerket seg helt fra starten,hun har hele tiden gitt mye av seg selv, hun har bevart barnet i seg,hun har hadd et ærlig og oppriktig forhold til sin søken til tross for sin utålmodighet, hun ville bare videre.
Og om noen føler seg truffet,så tar jeg det som at da har mine kommentarer hadd sin misjon. Mern i dette innlegget forholder jeg meg til Silva, og generelt til resten av de andre som har skrevet sine kommentarer i denne tråden. Gode kommentarer alle,men igjen Silva gikk ikke til anngrep på diktsonen,faktisk mer bekymring for den bredden som sjamanismen representerer skal bli borte her fra sonen.
Denne sonen kan lett bli en sone,hvor man graver seg ned i dikt,og ikke kommer videre.
Denne soenen kan bli mager på medlemmer som har andre behov enn dikt for å komme videre.
Dette var mitt bidrag til Silva sitt innlegg.
Og jeg ønsker forsatt og være et lesende sonemedlem.
Lykke til Silva i din søken