Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Regner meg selv kanskje ikke som den streiteste kniven på bokhylla. så jeg tenkte at alternativmessa var stedet..
Men det tok jeg feil, det var kjøp denne og prøv denne og heal deg her for en 50 lapp og her for en 200 lapp og jeg er bedre enn han og jeg er indianer og derfor er jeg enda kulere, men jeg er litt same og derfor er jeg kul, men jeg har master i et eller annet, men kom og se på meg.
Og så kan vi spise økologisk deilig mat fra engangskopper i plast.....
Kabelsnatan
Jeg syntes dette var freidig deilig konservativ kommersialisme...
Fikk nok etter ti minutter....
Så neste år blir det en tur i skogen, det virker ganske alternativt for tiden...
Eller i morgen, ja jeg tror i morgen....
GjenopprettetMedlem
"Tourao":
Regner meg selv kanskje ikke som den streiteste kniven på bokhylla. så jeg tenkte at alternativmessa var stedet..
Men det tok jeg feil, det var kjøp denne og prøv denne og heal deg her for en 50 lapp og her for en 200 lapp og jeg er bedre enn han og jeg er indianer og derfor er jeg enda kulere, men jeg er litt same og derfor er jeg kul, men jeg har master i et eller annet, men kom og se på meg.
Og så kan vi spise økologisk deilig mat fra engangskopper i plast.....
Kabelsnatan
Jeg syntes dette var freidig deilig konservativ kommersialisme...
Fikk nok etter ti minutter....
Så neste år blir det en tur i skogen, det virker ganske alternativt for tiden...
Eller i morgen, ja jeg tror i morgen....
Herlig lesning for en skeptiker! Glad jeg ikke dro av gårde. Noen ville gi meg gratisbillett i går (og takk for det) for at jeg skulle komme på en boklansering. Men nyresteinen min ville noe annet i går. Så jeg slapp unna. I år også. Se for øvrig min mening her — om nå noen i hele vide verden skulle være interessert i den

:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... 6.msg68875
Men la ikke det hindre dere begeistrete fra å flomme over med inntrykk, for det er sikkert mange lesere her som faktisk var der, deres rapporter kommer kanskje her:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... topic,6977Anonymous
henger meg på denna her. Jeg dro ned for å sjekke hva styret dreier seg om. Ja, jeg hadde det ok en liten stund, men det var takket være det gode selskapet jeg hadde med Cenobit. Etter å ha gått en runde å sett meg om, kjente jeg at grensa var nådd. Jeg var mett, for en livstid. Som nevnt av tourao, healing for 300 kr på ett kvarter. Skytteltrafikk inn i bodene og ut igjen. Det er ikke god etikk spør du meg. I tillegg alle pusherne. Alle ville pushe på deg sine greier. Hvis du finner deg selv på en sånn messe, da har du jaggu gått deg vill...
psbot [Picsearch]
ja... .men så godt å høre. Æ trudde æ va den eneste på sjaman sonen som aldri dro på alternativ messe.
Æ blir rett og slett kvalm av å være på sånne steder.
Sensis [Crawler]
Se også:
http://sjaman.com/content/view/177/1/
En rapport etter fjordårets messe og da var jeg i et kritisk hjørne jeg også.
ag
Anonymous
En liten historie fra Alternativmessa i drammen for 4 år siden.
min venninde og jeg gikk rundt å kikket,så en klarsynt,henne kunne vi begge ønske en riding av

når vi kom bort,spurte hun er dere veldig nære hverandre,ja var svaret vi er som søstre, hun ønsket å ha en annen i mellom oss,den var jo grei

jeg gikk ut for å ta meg en røyk,der traff jeg Ulf-Sorte Sol,vi stod å pratet,så sier han til meg:hva er det du egentlig vill,disse ordene var det jeg trengte der å da,gikk inn å kjøpte englekort til min venninde i gave

når hun kom ut,var hun skuffet:jeg fikk ikke greie på noe jeg ikke viste fra før,dette var jeg egentlig klar over for hun kunne sittet der selv på stand,
jeg tok fram gaven til henne hun fikk seg en god latter takk jenta mi,er dette en liten baktanke her så du slipper å sitte å trekke kort over tlf hver dag

når enden er god er alting godt i nåtid sitter jeg å trekker Gudinne veiledning kort for henne

jeg gjør det mer en gjærne

...
Det jeg synes er fint med messene er at man treffer igjen folk fra hele Norges land i år var jeg ikke i Oslo så jeg gikk glipp av mange hjerteklemmer
Men jeg har bestemt meg for å ta meg en tur på drammens messa i Februar, kan jo hende jeg får en hjerte klem der hvem vet

bast
GjenopprettetMedlem
(Tenkte å legge denne her også...finnes i en annen tråd om messa!)
Vel...jeg, min datter med kjæreste...nordlyset og en til var på messa om lørdagen!
Klart det er et virvar av folk, mas...og mange som sier...Kom hit og prøv ditt og kom her og prøv datt. Men dersom man går inn der med et nøktern syn, så opplever man faktisk masse fint også! Dersom man unngår de ivrigste og de som skal prakke på deg en masse, og heller konsentrerer seg om *de stille praktiserende* får man mye ut av slike messer.
Jeg fikk iallefall tak i to flotte pendler. En vanvittig deilig dings til å massere hodebunnen med...avspenning deluxe...og en masse fine opplevelser. Jeg hadde gleden av å treffe to her fra sonen, samt at jeg ble totalt satt ut av verdens mest hærligste indianer på senen. Han var så god, han formelig strålte av godhet, livsglede, en enorm kjærlighet at hadde jeg tørt skulle jeg gått opp og bare gitt han en klem! Men...det tørte jeg selvfølgelig ikke.
Min datter fikk seg en fin opplevelse der hun fikk lære litt om meditasjon, og fikk indre bilder.
Så....går man inn med begge beina godt planta, samt å vite hva man ser etter, så finns det mye fint å oppleve på slike messer. Og jeg faller ikke for alt som er å prøve der. Men jeg angrer på at jeg ikke fikk satt meg opp på lista til Samin....og at jeg ikke ga indianeren en klem. Silverbird het han visst!

GjenopprettetMedlem
Til de av dere som synes messene er spennende,men som ikke orker den store messa og alle menneskene:
Ta dere en tur på alternativmessa til Yin Yang-huset på Kongsberg
De bruker Feng Shui konsulent for at ting skal fungere godt. Den er en liten messe i forhold til "den store",men mye hyggeligere! De som hjelper til på messa smiler (noe en sjelden ser på den store) g tempoet er roligere selvom mye skjer,- noe jeg synes sier mye om energiene på denne messa

Så ta en tur til Kongsberg i slutten av april,-enten som kunde eller utstiller/foredragsholder

GjenopprettetMedlem
Vel, jeg var der jeg óg, og flere av dere har sikkert snakket med meg uten å vite det, iom at jeg var en av dem som pushet på folk krystaller, bøker og andre duppedingser. Jeg er gruelig sliten etter helgens opplevelser, og har litt trøbbel med å bestemme meg for om jeg heller mest mot positiv eller negativ innstilling til disse enorme ansamlingene av åndelighet til salgs.
På den positive siden står de menneskene som gjør messen lærerik og gøy.
Jeg var blant annet innom Samin, og han er selvsagt én av dem

Jeg var på foredrag med Eric Pearl, og jeg må ærlig inrømme at jeg har skiftet mening om denne mannen. Dog ikke om selve varemerket Reconnection, som jeg mener ikke skal selges så dyrt som det blir gjort. Eric Peral derimot var en mann med en hærlig humor og et syn på livet som klinger bra i mine ører. Jeg var også med på en av "trommingene" til Ulf Dormann. Det har jeg vært mange ganger før, og han skuffet ikke denne gangen heller. Et hopetall av kunder i butikken hver dag er slitsomt. Men innimellom dukker det opp rett og slett fortryllende mennesker som gjør at vondten i beina blir til å holde ut enda litt til.
På den negative siden finnes min egen manglende evne til å ikke lytte til min egen magefølelse. I helgen har jeg blant annet ikke lyttet til intuisjonen min, jeg har ikke lyttet til intuisjonen min - og, jeg har ikke lyttet til intuisjonen min. Det har kostet meg en god del penger å la være å gjøre dette, og det har gitt meg ørti irritasjonsmoment og tullete tanker jeg ikke behøver. Det er helt og holdent min egen feil at jeg har blitt fanget av den kommersielle biten av messen, og jeg kunne absolutt valgt å ikke gjøre det. Jeg kan ikke la min vrede gå utover utøvere som tar seg grovt betalt og som overhodet ikke (!) har snøring på hva de driver med. Jeg er allikevel veldig sint på meg selv fordi jeg fikk opptil flere idéer om at "hvis jeg bare går til hun ene der, så....". Jeg har ihvertfall lært at jeg har rett og de andre har feil da

Men siden jeg er bergenser så vet jeg jo det allerede.
Neh. Jeg liker ikke Oslomessen jeg. Den er for stor, for uoversiktelig, for "bråkete", for hastig - og den har for lenge åpent. Hvem i alle dager har et stort behov for å bli spådd eller kjøpe røkelse en fredagsskveld rett før klokken ni? Jeg nekter å tro at det behovet er skapt av andre enn messearrangøren.
GjenopprettetMedlem
"Vind":
Jeg var blant annet innom Samin, og han er selvsagt én av dem 
- og den har for lenge åpent. Hvem i alle dager har et stort behov for å bli spådd eller kjøpe røkelse en fredagsskveld rett før klokken ni? Jeg nekter å tro at det behovet er skapt av andre enn messearrangøren.
Takk Vind, det var et fint og artig møte med deg også
Skal være enig at den er lenge åpent, så kanskje en time i hver ende av åpningstiden kunne vært kortere?
Samin

GjenopprettetMedlem
Hei Samin! Kommer du på Kongsberg-messa,eller?
GjenopprettetMedlem
"arkadia":
Det vet jeg ikke ennå, har ikke fått invitasjon.
Jeg må også se om det passer den helgen.
GjenopprettetMedlem
"Samin":
"arkadia":
Det vet jeg ikke ennå, har ikke fått invitasjon.
Jeg må også se om det passer den helgen.
Jeg vet ikke hvordan de gjør med invitasjon,vet i hvert fall at de pleier å annonsere i Visjon. De heter Yin Yang-huset.
Håper du kommer,det er en koselig messe. Har tenkt å spørre om de vil ha et lite foredrag,-jeg må bare psyke meg opp litt (selvom jeg har gjort det samme på engelsk på Gran Canaria....)
Ang. å gå på alternativmesser (særlig de store og veldig slitsomme), så tror jeg det er viktig at en tenker gjennom på forhånd hva en vil delta på, og hva en vil oppsøke. Merker at jeg (på den store i Oslo) ofte stryker ganske raskt forbi det som ikke er aktuelt. Siden jeg ikke får tak i den røkelsen jeg liker her jeg bor, kjøper jeg det. Jeg plukker ut hvilke foredrag,konserter o.l jeg vil få med meg osv.
Dermed får jeg mer ut av å være på messa. Siden jeg har hatt alternativbutikk er det også koselig å treffe "leverandører" av steiner,kurs osv som jeg hadde.
Men,sliten det blir en pga alle energiene og menneskene.
GjenopprettetMedlem
Heia alle sammen!
Hver sin lyst, sa øltappern.......
Jeg hadde stand i Oslo for 1. gang. Jeg gjorde det my way - dvs tilbød healing av chakraene, men spurte hva de trengte; noen ønsket Tarot, andre massasje osv.
Og selvfølgelig - som sjaman, ga jeg dem det. Pris? 20 min. 200 kroner, men "du får den tiden du trenger, sa jeg."
Jeg hadde mange spennende møter, og fikk like mye som jeg ga på standen. Dermed ble det likevekt og energiflyt mellom giver og mottaker.
Ja, det er mye folk og masse energi på store messer. For meg gjelder det å ha fokus: hva trenger jeg? Pause, mat, massasje, frisk luft, flere kunder etc. og la kroppen bestemme og ikke pengene. Slik overlevde jeg den første store messe-standen, og jeg stiller gjerne opp neste år!
Lyshilsen fra Oasen
Ma Pantha Anjana
GjenopprettetMedlem
"arkadia":
Jeg vet ikke hvordan de gjør med invitasjon,vet i hvert fall at de pleier å annonsere i Visjon. De heter Yin Yang-huset.
Håper du kommer,det er en koselig messe. Har tenkt å spørre om de vil ha et lite foredrag,-jeg må bare psyke meg opp litt (selvom jeg har gjort det samme på engelsk på Gran Canaria....)
Skal se hva jeg kan få til..
Det går an å invitere seg selv, bare melde sin interesser på mail til dem.
Bare hopp ut i det med foredreget ditt, det går bra det
Samin

GjenopprettetMedlem
Jeg vet det. Lederen for senteret og messa er ei venninne av meg og vi har så vidt snakket om et miniforedrag. Så kanskje vi sees som deltagere begge to?