Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei!
Er det noen her som holder på en form for kampsport?
Jeg selv holder på med shotokan karate. Har gått i ca. et og et halvt år. Trives veldig godt å holde på med det, og føler at jeg får bedre kroppsbeherkelse.
Anonymous
jada, vi flytter på oss.
Men hva mener du dette er i forhold til sjamanisme og kraften?
GjenopprettetMedlem
Jeg holdt på med karate 26 år siden.
Du lærer deg virkelig å være i kroppen, jeg syntes det var kjempebra.
Måtte slutte når jeg skulle ha eldste jenta, var redd noen skulle sparke meg i magen.
Begynte fordi jeg ville trene kroppen min og karate var det tilbudet som fantes.
GjenopprettetMedlem
Jeg trente også karate i mine yngre dager. Holdt på i 15 år, trente også shotokan. det er en av de beste treningsmetodene jeg har holdt på med. Som Gunilla sier så lærer man virkelig å være i kroppen. En fantastisk trening både for psyken og det fysiske.
Sluttet fordi jeg flyttet mye en periode og andre interesser kom inn i stedet.
RITA
GjenopprettetMedlem
"Tourao":
jada, vi flytter på oss.
Men hva mener du dette er i forhold til sjamanisme og kraften?
Æh, mener du hva temaet er i forhold til sjamanisme og kraften eller mener du at jeg har plassert temaet på feil "gruppe" for tråder?
Anonymous
Ja, jeg mener hva temaet er i forhold til kraften og slikt.
Det er en tendens her til å misforstå hverandre, så jeg skal også si dette.
Jeg praktiserer kampsport med mange tanker rundt kraften, så jeg mener ikke at det er en feil ting å ta opp på et sjamanforum, men jeg bare lurer på hva du/dere tenker om forholdet. og det er jo så mange stiler, så mange innfallsporter...
GjenopprettetMedlem
Ohoi Spirit!
Ej drive me skygger-boksning,rundt i huset av å til,når det trenges så til.
Har drevet å trent med karate i mangen år,og lert å beherske kroppen på en fin måte.
Kyokushinkai var stilen eg lerte frå,og det er ein temmeleg tøff karatestilen.
Ej har skjøna noko av dette med å metta eller fylla kraft-feltet rundt seg
med kampøvelsar,det vekker urenergiar som gjer den der goe sjølvtilliten eller balansen om me kan kalla den det.
Skyggeboksing er for meg som ein god måte å fortelje plagsomme ånder kven som er sjefen.
Dette har dei med å respektera,og då får ein mykje kraft tilbake som dei ofte prøver å gnaske i seg.
Dei forventar at eg skal sittja lamma i skrekk,men eg pleier væra lett på foten å tar fram den
goe gamle Bruce Lee ånda i meg.
Kanskje me skulle møtts en dag,og tatt oss en kamp
med beskyttnings selfølgelig.
Ha det fint.