Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
God Jul
Jeg putter småslantene i frelsesarmegryten: God Jul! Stresser videre, må, må...
Siste liten gavene surrer inni i hodet mitt.
God Jul!
Ribbe, må huske det, fløte til riskrem også. God Jul!
Vaske ut kaninene, skure badet, må være skinnende rent. Til Jul!
Haster videre. Må, må...
Alt må være ferdig til Julaften før sølvguttene synger Julen inn
Er svett, trett, lei.
Nei, men... det er jo Jul snart, må ikke være lei seg, må smile, ønske God Jul... må, må , må...
Hva ønsker du til jul spør de som står meg nærmest. Ja... hva ønsker jeg?
Julefred, sier jeg, ikke noe annet, bare det. Gi meg det så blir jeg glad!
Ja, JULEFRED til dere ALLE her på sjamansonen.
ønskes av Marja:-), som skal feire julen i tosomhet med gubben og har lært å sette tingene i den rette rekkefølgen:
den største gaven er kjærlighet og omtanke for andre som kanskje ikke har det så bra.Hadde jeg vært frisk nok, så
hadde jeg kokt en stor kasserolle med tørrkjøttlapskaus og satt meg midt på Karl Johan og delt ut til dem
som ikke hadde noe å spise. Kan hende jeg klarer å gjennomføre det, hvis jeg samler all kraften i meg? Vet ikke, men jeg skal iallefall
ha en jul i nøkternhet, det har jeg bestemt.

Anonymous
Va'? Va'? ...Är det jul snart?

...Skämt å sido..
Om du vill dela ut mat till fattiga - så gör det! Om du har energin, alltså.
Jag kommer antagligen en dag, när mitt barn är upptagen av sitt, att göra nåt sånt.
Men jag önskar att jag följt min önskan tidigare i livet och uppfostrat henne i den andan.
Jag ville hjälpa till med stadens jul-soppkök för ensamma, fattiga och uteliggare, när jag var 17-18 år, men då var jag vek och kuvad, då min mor sa blankt nej. Jag stannade hemma och var en "god dotter"... Vad om god människa?
Ha det gott, med stor adventsfrid och julefrid

GjenopprettetMedlem
Hei marihøna

Uff det hørtes ikke godt ut! Jeg er ikke så veldig interessert i jula. Pynter noe (er jo glad i både rødt,nisser og engler

)
Bor alene og regner med å feire jula alene også (pleier det), så det blir god mat,men uten stress. De julegavene jeg skal gi er kjøpt,-og pakket. Noen holder jeg på å strikke enda men det er jo bare kos.
Jeg er sååå utrolig takknemlig for at jeg slipper alt stresset
Ta vare på deg selv i stresset,da marihøna!
Anonymous
det er en ting som er fint med jula
den minner oss på medmenneskeligheten
om vi vill stresse eller ta det med ro, julekvelden kommer som regel som kasta på kjærringa

ja helt enig julefred til dere alle her på sjamansonen klem bast
GjenopprettetMedlem
Er i alle fall en ting jeg kunne greid meg fint uten, og det er alt stresset i forbindelse med jula. Prøver bevisst å la være, finne små rom av ro og glede innimellom. Egentlig kunne jeg vel ha tenkt meg en alternativ jul, gjerne ute i naturen rundt et bål med bare meg og tromma. Det er ikke mulig på selve julekvelden, tror det hadde blitt høylydte protester fra den yngre garde her om mamma hadde gjort alvor av ønskene sine

Så jeg feirer jula på tradisjonelt vis, og trommer innimellom når det er naturlig å gjøre det.
Ha en fortreffelig førjulstid folkens

Anonymous
ja det er nå engang sånn at vi med familie og mange rundt oss ønsker å få litt tid i fred å ro for oss selv.
å så har vi de som skulle ønske de hadde familie eller venner å dele jula med.
ingen dom tanke Alias, dette kan man jo gjøre med eller uten familie hvorfor ikke det er ingen familie som har lik jul alikevel,dette vet jeg at jeg skal gjøre med min familie smått å stort den dagen lavon er bygd på hytta, takk for tipset overaske familien genialt klem bast
GjenopprettetMedlem
ja, ikke lett å få kabalen til å gå opp, det er vel mange ting som må tas hensyn til, særlig når det er forventningsfulle smårollinger i familien...men julen kommer og går nå uansett, hvert eneste år...og fort går den og...