Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Vann lagrer informasjon

Slikt tror jo bl. a. homøopater på. Aldri noensinne i verdenshistorien har de levert et nanogram bevis for at så er tilfelle.

Men om dette skulle være rett, så er det jo forferdelig å tenke på. Alt vannet vi drikker som har vært stinkende kloakk, dinosaurpiss, tuberkuløst menneskepiss, for ikke å snakke om kakerlakkpiss (som sprøytes inn i dette forumet hver dag nå for tiden). Om vannet skulle huske alt dette, og infisere oss? Er dette kilden (bokstavelig talt) til all sykdom i verden? Arvesynden?

Nei til huskende vann! Ned med det! Brenn det opp!
GjenopprettetMedlem
Ja, du Passopp - du Passopp...  ;D
Æ like dæ...  ;D

- og jeg setter vanvittig pris på all kunnskapen du formidler - du er en mester!  :biggrin:
Tusen takk!

Vann lagrer informasjon faktisk - og det er lurt å heale vannet før du drikker det.
Må jo finnes no' info der ute på nettet et sted om det. Jeg har "akkurat" fått meg pc
- etter 10 år uten. Sliter litt, og har problemer med å overføre linker. Har skrevet ut
oppskriften din fra forumet her - takk skal du ha. :biggrin:

Hexedoktor'n
SEO Crawler
"susy guts":

Skal prøve å finne frem bildene til den japanske vann-forskeren.

:idea:

:respect:

Det er vitenskap, Passopp. Pass opp for vitenskapen. Passopp for vitenskapen?

:innocent2:
Anonymous
Vannforskeren? Är det Masaru Emoto du menar?
Det finns lite skrivet om honom, av olika personer, här på Sjamansonen... 
Jag själv har bl.a. skrivit lite om det i "hjärnavdelningen".

Här var det mycket bilder:
http://www.life-enthusiast.com/twilight ... _emoto.htm

Masaru Emoto visade ju efter en stor mängd experiment, att vattenkristaller kan påvekas av yttre saker eller budskap. Sammansättningen av kristallerna påverkades av mänskligt tal, musik etc. När vattnet utsattes för positiva budskap (vänliga och upprätta tankar, klassisk musik och postiva skrivna ord) hade det också en positiv effekt på vattnet som gjorde vackert formade vattenkristaller. Negativa budskap gav förvridna och kaotiskt formade kristaller.

Vi består ju av 70% vatten... resten är ju inte så svårt att tänka ut  ;)

Det vatten som skulle testas fördelades jämt i över 100 skålar och förvarades några timmar i en frys. De frusna vattenkristallerna studerades och fotograferades sedan, under ett mikroskop.

Emoto har bl.a. skrivit boken Hidden Messages In Water

http://www.masaru-emoto.net/english/message.html

https://www.hado.net/

Men det kanske skulle ha varit i en egen tråd?
Någon moderator, kan säkert fixa det?
GjenopprettetMedlem
"susy guts":

Passopp og torstein: nå er vi inne på en skikkelig spennende og global debatt omkring vannets egenskaper. Verdt en egen tråd. Skal prøve å finne frem bildene til den japanske vann-forskeren.

Så mens dere diskuterer vannets egenskaper, kan jeg stikke innom som snarest med luftige medisterkaker som passopp maser sånn etter  :w00t:
Anonymous
Reindyr-medisterkaker? De er den reineste lykken for meg!
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Det er vitenskap, Passopp.

For noe vrøvl. Det er pseudo-vitenskap av verste slag. Bløff, ønsketenkning (bokstavelig talt) og særdeles god butikk for oppfinneren opphavsmannen oppdikteren av dette vrøvlet. Nå skal jeg først sitere en meget godt belagt artikkel i Wikipedia litt, og det er jeg som har uthevet det som kommer i feit skrift.

http://en.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto

Biography

Emoto graduated from Yokohama Municipal University with courses in International Relations, and in 1992 he received certification as a Doctor of Alternative Medicine from the Open International University for Alternative Medicine in India, an unaccredited institute with minimal academic requirements. [....]

Water crystal work and criticism

Emoto's water crystal experiments consist of exposing water in glasses to different words, pictures, or music, and then freezing and examining the aesthetics of the resulting crystals with microscopic photography.

Emoto's work does not adhere to the long established practices and procedures of the Scientific Method, such as Double blind controls, which have been developed to reduce the effect of statistical anomalies and experimenter bias. As a result, critics of Emoto point out that his experiments are highly susceptible to selection bias and confirmation bias, with the photographers having full knowledge of both the hypothesis and expected result. For example, the person taking the photographs or the person judging the beauty of the photographs knows which water samples have been sent which messages. The photographer or judge’s attitudes towards Emoto’s claims - either sympathetic or skeptical - could distort their choice and ranking of photos, causing them to (knowingly or not) hunt through the diversity of crystals in each sample to look for those that match their expectations.

Even sympathetic commentators have criticized Emoto for insufficient experimental controls, and for not sharing enough details of his approach with the scientific community. In addition, Emoto has been criticized for designing his experiments in ways that leave them open to human error influencing his findings.

In the day-to-day work of his group, the creativity of the photographers rather than the rigor of the experiment is an explicit policy of Emoto. Emoto freely acknowledges that he is not a scientist, and that photographers are instructed to select the most pleasing photographs.

Så skal jeg henvise til én virkelig vitenskapsmann som har gått nøye gjennom Masaru Emotos påstander. Denne siden er opphavsrettslig beskyttet (i motsetning til Wikipedia, som kan siteres fritt), så jeg nøyer med å linke til den:

http://is-masaru-emoto-for-real.com/  — samt å referere konklusjonen, nemlig at Emotos forskning er noe sånt som "pseudo-vitenskap forkledd som forsvarlig forskning."

Pseudo- betyr her bl. a. falsk, bløff, svindel ...
Anonymous
Nähä... verkligen?!  ;)  :biggrin:

Jag är ingen försvarare av Emoto, har inte ens läst hans böcker, men jag tycker detta är väldigt intressant.

All ny forskning möts med skepsism. Det finns ju t.ex. klimatforskare som är helt övertygade om att det inte alls finns någon Global warming/växthuseffelt och kallar detta pseudovetenskap, medan andra är helt övertygade...

Det finns många gråskalor.  ;D
GjenopprettetMedlem
Tråden Reinlykke sporet av...så jeg har kjørt deler av den inn på eget spor.

Dere vil også observere at mange innlegg er redigert. Det er kun tittelen, slik at alle innlegg heter det samme  ;D

IL
GjenopprettetMedlem
FLOTT IL
jeg var akkurat iferd med å gjøre dette,
men ser du har ordna

VI OPPFORDRER DERE ALLE TIL Å HOLDE TRÅDEN,
SKULLE DERE VÆRE FRISTET TIL Å "SKLI UT"
VENNLIGST START EN NY TRÅD
SLIK AT DET OPPRINNELIGE BUDSKAPET IKKE SMULDRER BORT
GjenopprettetMedlem
Kanskje vi skulle starte en ny tråd som heter "karamellisert kakkerlakkskjit"  :lol: :lol: :lol:

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Tror kanskje dette har blitt nevnt før... men når vi er inne på vann igjen  så...

Utdrag fra artikkelen under;

Vann husker...
Vann beholder et slags avtrykk eller ”merke” av det molekylet det har vært i kontakt med, dvs. at selv om man filtrerer bort f.eks. forurensninger fra vannet, vil vibrasjoner fra stoffer vannet har vært i kontakt med, fortsatt være til stede og utøve sine virkninger.
Revitalisert vann...
Det som skiller Grander-teknologien fra andre vanlige rensesystemer for vann, er at det søker å optimalisere vannets molekylstruktur.
Dersom vann mottar informasjon fra andre molekyler, er det ikke nok bare å rense vannet, det må også påvirkes av vann som befinner seg i en optimal molekylstruktur.
Etter mange års forskning fant Johann Grander at han kunne gjøre dette ved å kapsle inn vann med slike egenskaper i en beholder som ble senket ned i eller som kunne omrisles av vanlig, ”sykt” vann, som på denne måten fikk overført riktig informasjon fra det ”friske” vannet.

http://www.matoghelse.no/johann-grander ... 49281.html
Anonymous
Jeg har personlig veldig bra erfaringer med homeopati og er veldig sensitiv overfor de medisinene der og at det er krystall-formete geometri i vann er naturlig i min bevissthet å vite. Vann har minne. Det er informasjon i vann. Emoto er troverdig.
GjenopprettetMedlem
Homeopater og vann. De tilsetter vel noe i vannet? Jeg har ikke så god peil på homeopati (eller hvordan man staver det, har på følelsen det mangler en ø). Men jeg har vært litt borti bachmedisiner. Det er jo snakk om energier og vibrasjoner. Fra planter, overført til vannet. Sikkert ikke mulig å påvise vitenskapelig. Men jeg har erfart effekten av det og det har overbevist meg.

Men vannet fra springen, ja det er jeg skeptisk til i blant. Men blir det ikke renset da? (Ser for meg at det står en haug folk og healer vannet på renseanlegga. Fanken, det hadde sikkert vært bedre, hva?   :P

Ellers tror jeg kroppen tåler en støyt....spiller vel ikke noen rolle om det har vært dinosaurpiss, så lenge det ikke er konkrete bakterier og ulumskheter i det. Man skal ikke være så redd for andres dritt, syns jeg. Det er jo helt naturlig. Naturlig dritt. Nam nam, drikk vann.
GjenopprettetMedlem
-Hva jobber du som da?
- Vannhealer på tryvann...
-Kult! Hvilken skoe gikk du a?
- Silva metoden på Niseeen, spekkhoggeravdelingen...
Anonymous
:biggrin:  :lol:
GjenopprettetMedlem
Er det ikke bedre å sette ut noen lysdelfiner...?  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Takk, takk takk

Ja takk

Lysdelfiner som er 100% intergrert med det overjeg som er egofritt! Lysdelfiner fra Atlantis!
GjenopprettetMedlem
..eller lysmesterspekkhogger :w00t:

RITA
Anonymous
pastelllysmesterspekkho...

Nei... pastellhoggerlysmester  ;D
GjenopprettetMedlem
Skal heksa i vannet?

Hvem skal fore oss dop da?

(Som vi kan ha i vannet siden det er egentlig temaet i denne tråden)
GjenopprettetMedlem
Hvilken av oss mener du...?  ::)  :eusa_doh:
GjenopprettetMedlem
Heksa vet hvem heks!

Heksa hekses heksekunst så kunne hekses!
GjenopprettetMedlem
Ja, fortell  :w00t: :o
er det den pitte lille heksa?

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
hi,hi :eusa_dance:

heksa vet... :innocent2: