Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det er veldig mange gode råd på disse sidene omhvordan man tenker,hever sin bevisshet..etc etc.og det er fantastisk og ha en personlig og spirituell vekst,men det so irriterer meg er når man fokuserer så enormt på det åndelige og at man overhodet ikke har bakkekontakt med det å faktisk være et menneske at jeg blir bekymret.Man snakker om lavere energier i forhold til det å ha sex etc,men HALLO hadde vi ikke hadt sex lyst hadde det blitt slutt på menneskeheten,og det beskrives som om det he noe negativt i den energien?Det mener jeg at det overhodet ikke er.Alt vi er skapt med av følelser og resurser er der for å brukes.Kroppen skal brukes.Møtte på et tragisk eksempel på en alternativmesse,han holdt trommereiser.Vi snakket om det å ta en skitur,for det var en nydelig vinterdag,hvorpå han repliserte.Nei han trengte ikke gå noen skitur han kunne bare ta en indre reise!!!!!!!!!HALLO tenkte jeg.Mannen var fulstendig innrøyka og i elendig forfatning....spiritualitet på sitt værste.Et godt sinn fungerer ikke opptimalt uten en god og sunn kropp.VI er mennesker og det må vi ikke glemme i vår søken.Vi er alle sjeler og sjeleliv det kan vi,men det å være menneske,der er det mange som har en laaaaang vei å gå...medmenneskelighet.omsorg.være godt forankret til moder jord..den beste forutsetning for å nå langt spirituelt.

white Eagle :razz:
GjenopprettetMedlem
Jeg er skjønt enig med deg på mange måter. Det er viktig å være et menneske, og kroppen skal brukes.

Ja, det er mange gode råd på disse sidene, som foreks sjamansonen. Jeg tar til meg det jeg synes er viktig for meg , og det jeg ikke synes er viktig hopper jeg bare over.

Jeg synes det er flott å kunne komme inn på sonen og lese om sjamanisme, som jeg intereserer meg for. Her treffer jeg på likesinnede og kan dele erfaringer og få råd og dåd. Mye av det jeg skriver her inne, deler jeg vanligvis ikke med folk jeg treffer til daglig. Her føler jeg at jeg kan leve ut den åndelige siden av meg, uten at folk ser rart på meg.

La mennesker leve sitt liv og ha sine ideer og teorier, så lenge de selv er fornøyd.
GjenopprettetMedlem
Helt enig W-E, innrøyka fyr sier du, flirte godt av den der :biggrin:
Synd når folk mister bakkekontakten og bare svever omkring som gassballonger
-og vi har jo ihvertfal en svær og altfor oppblåst ballong her inne,
den svever høøøøøøøyt,
av og til helt til pleiadene,
men jaggu faen blåser den ikke ned hit og inn på sonen "en gang iblandt"!
Så slipper den ut litt sur gass på oss før den tanker opp med planteenergi og svever enda en runde. :P
GjenopprettetMedlem
"Biernna":

den svever høøøøøøøyt,
av og til helt til pleiadene,

Ja, er ikke du godt kjent der?  :innocent2:
(pst. fønix tullsjur som erter)
GjenopprettetMedlem
Jepp, men der stopper vel de fleste likheter -velger jeg å tro, eller.. :w00t:
SEO Crawler
"Tullsjura":

Biernna hadde en hit der på 70-tallet
GjenopprettetMedlem
Det her er mobbing! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AdsBot [Google]
Ja, hva med å trene på å være et menneske?
Utøve Janteloven mot andre, enn se mennesket som Rumi gjør  :beer:

http://no.wikipedia.org/wiki/Janteloven

http://www.youtube.com/watch?v=6SZSWqDL7RA
GjenopprettetMedlem
Kan noen av de som er gode på nettet finne fram denne hiten til Biernna?

Vil gjerne høre... Er det sånn delfinmusikk?
Anonymous
"white eagle":

men det so irriterer meg er når man fokuserer så enormt på det åndelige og at man overhodet ikke har bakkekontakt med det å faktisk være et menneske at jeg blir bekymret.
Man snakker om lavere energier i forhold til det å ha sex etc,men HALLO hadde vi ikke hadt sex lyst hadde det blitt slutt på menneskeheten,og det beskrives som om det he noe negativt i den energien?

Men hur många är dom som snackar så då?
Är det inte bara ett fåtal, men som skriker väldigt högt?

Och finns det någon med shamanskt intresse talar på det viset? Jag förknippar i alla fall shamanism och människorna som utövar shamanism (alltså utövar och inte bara snackar om det) som något/några som har stödig kontakt med både himmel och jord... Och kanske även shamanism och sex? Ja, jag vet inte så noga, men jag känner en som säger det... sha-maniskt sex...?

Själv är jag alldeles för mänsklig, jordisk och ego för att veta nååågot om det  :P

Nej men skämt å sido, så är det viktigt att inte förlora kontakten med det vanliga simpla jordelivet.
För hälsan skull, för relationernas skull och inte minst för att man behöver vara allsidig och ha kontakt med alla delar, om man ska kunna göra ett gott arbete och förändra... t.ex. via shamanism. Trovärdighet är inte heller, så tokigt att ha.
GjenopprettetMedlem
Jeg kunne gjerne tenke meg å høre *låta til Biernna*  :innocent2:

Over til temaet!

Her tar du opp noe utrolig viktig! Jeg har reagert på det samme som deg. Det åndelige har en tendens til å ta over for det kroppslige. Og det er ikke bra.

Vi snakker mye om balanse, helhet, likevekt og respekt her inne på sonen.

Det nytter lite å være i kontakt med sin indre berikende verden, dersom man ikke tar vare på seg selv. Ved å *glemme* å være menneske, glemme at det finns et liv utenfor også, så føler jeg at man mangler likevekt. Da er det et balanseproblem ute å går. Man skal kunne reise like godt innvendig som utvendig. Man skal kunne leke innvendig og utvendig. Vise følelser, møte utfordringer.....Alt det vi gjør i hverdagen skal vi kunne mestre både i oss selv og utefor oss selv.

Dersom man bare lever innover, syns jeg det er mangel på balanse og likevekt. Og jeg syns det er respektløst ovenfor ånden vår som har valgt å flytte inn i akkurat denne kroppen, med disse erfaringene, med disse egenskapene, om vi ikke tar vare på den. Uten denne kroppen her, får ikke ånden min gjort sin oppgave(r).

Livet handler ikke bare om det åndelige. Det handler om å balansere/leve i, med og utenfor seg selv!
GjenopprettetMedlem
Helt enig med deg Silva  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Ofte er det vel sånn at de som fornekter kroppen sin og har et vanskelig forhold til kroppsrelaterte ting, også har et jordingsproblem?
GjenopprettetMedlem
"torstein":

"Tullsjura":

Biernna hadde en hit der på 70-tallet

Her er en instrumental coverversjon som Pleiadians laget i 1997:

http://www.youtube.com/watch?v=dX3VZK0Rdr0

:razz:  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Takk for tankestilleren, white eagle...

Ja... Silva... du sier noe...
En ting å tenke over... ; Vi er her i kroppen vår en kort stund.... for så å bli en ånd igjen ... ganske leeenge....  :o
Så hvorfor ikke stelle pent med den... og nyte den med alle sanser mens vi har den...  :beer: ( vann)

En tanke er at de som ikke helt klarer å være i kroppen... har en slags "hjemlengsel"... til den andre siden...( vår andre virkelighet...)
Har vært "der" selv... i tunge stunder... Eller er jeg utenfor temaet nå...?  ::)
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Takk for tankestilleren, white eagle...

Ja... Silva... du sier noe...
En ting å tenke over... ; Vi er her i kroppen vår en kort stund.... for så å bli en ånd igjen ... ganske leeenge....  :o
Så hvorfor ikke stelle pent med den... og nyte den med alle sanser mens vi har den...   :beer: ( vann)

En tanke er at de som ikke helt klarer å være i kroppen... har en slags "hjemlengsel"... til den andre siden...( vår andre virkelighet...)
Har vært "der" selv... i tunge stunder... Eller er jeg utenfor temaet nå...?  ::)

N eida! Du er innenfor ramma!  :biggrin: Jeg tror også at det kan komme av både dårlig roting som I-L sier, samt hjemmelengsel! Derfor er det ekstra viktig å jorde seg!  ;D
Anonymous
Du har en sterk stemme!  :icon_biggrin:
Godt når ord får en til å reagere.  :eusa_clap:
Sender deg gode tanker  :wub:
GjenopprettetMedlem
Haha,ja det er godt nokon seier det som det er.. :)
På alternativstands ser ein gjerne ein del mistenkeleg tuslete og bleike folk som ser ut som dei treng ei veke på rehab.
Minst.
Men så har dei no mange ulike bodskap også...
Når det gjeld å øve seg på å vere menneske; kva med forum som dette??
Er det sunt å vere så mykje her inne  som me gjerne er?
Er det her me fyrst og fremst utøver vår "menneskeleghet"?
Eller fungerer det mest som ei spirituell røykebu? :)
SEO Crawler
"Final Tribe":

På alternativstands ser ein gjerne ein del mistenkeleg tuslete og bleike folk som ser ut som dei treng ei veke på rehab.
Minst.

:badgrin: :lol: :biggrin:

:respect:

La oss bare innse det - om folk kaller seg ditt eller datt, eller passer inn i en spesiell sammenheng, så dreier dette seg først og fremst om tilhørighet basert på mentale forestillinger. Vi menger oss med de vi føler oss hjemme hos

Det såkalt alternative er fullt av folk som kan snakke i timesvis om vidløftige teorier (oftest, som Passopp ville si det, uten noen som helst vitenskapelig underbygning). Alle slags avanserte kurer, teknikker, og transformasjonsverktøy - gjerne svært kompliserte og kostbare - er allmennkunnskap i slike kretser.
Det som er mer sjelden er noen som virkelig har gjort disse tingene
Noen som er "mer enn bare ord"
Her ligger utfordringen for oss alle.
Det er liksom lettere å ta rollen å fortelle andre hva de skal gjøre, coache dem,
vise dem hvordan de skal få lytefrie liv i pakt med allmektige Tao og Dollaren

De som gjør istedenfor å prate, later som regel til å være av den oppfatning
at teknikkene og virkemidlene er svært enkle.
Oppmerksomhet, meditasjon, flyt i kropp og sinn
Ikke mye penger eller sensasjon i slikt.
Dette er i korthet grunnen til at jeg ofte føler "det alternative" som relativt uinteressant
(Man lærer seg å sortere, slik at man finner det man vil ha)

Kanskje en avsporing.
GjenopprettetMedlem
"torstein":

[ Det er liksom lettere å ta rollen å fortelle andre hva de skal gjøre, coache dem,
vise dem hvordan de skal få lytefrie liv i pakt med allmektige Tao og Dollaren

:eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Ja her var det mange gode og kloke ord - jeg takker! ;D
"Du skal gjøre som jeg sier - ikke som jeg gjør" hørte jeg engang. Intet godt eksempel det akkurat.
"Splinten i sitt eget øye" kan være vanskelig å se for enkelte - helt klart. Jeg blir også veldig skeptisk
når jeg treffer "grå og innrøyka - overvektige - usunne mennesker - og noen av dem feiler alt mulig rart også -
samtidig som de preker om healing og alt godt - og kommer med gode råd om hva man skal gjøre.
Det er en av de tingene jeg blir så forundret over i denne alternative verden - at det er så mange syke healere rundt forbi.

Jeg har tydeligvis gått glipp av noe i.f.m. at sex er negativ energi eller hva det var???
For meg er det absolutt en positiv energi - som gjør meg glad og tilfreds og rett og slett er et energikick.
Men det er min mening.  ;D jeg er kanskje rar  ;D

For meg er det en selvfølge å ta vare på kroppen min - det er den eneste jeg har - det er dårlig utvalg på reservedelslageret.
Også jeg som har kommet i reparasjonsalderen  ;D

Hexedoktor'n
Anonymous
Ja den som ikke kjenner seg igjend i noe her  :w00t:  har ikke kommet langt i seg sæl  :lol:
jeg har ikke ledd av dere men med dere alle  :wub:
her fikk jeg virkelig trena magamuskla
det er akkurat i sånne stunder jeg skjønner hvorfor jeg koser meg på godt og vondt her  :w00t:
fy flate det kom et kjempe stort lattergikck her  :lol:
fint at jeg kan sitte på sonen å trene samtidig tross alt har jeg nettopp hatt bursdag så begynner jeg å høre om reprasjons aldreren  :o 
dere er en herlig gjeng  :wub:                                Hva med å trene på å være et medmenneske  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Kan noen, kanskje Torstein forklare meg hva Tao og dollar har til felles?

Verdens støv har da lite med dollar å gjøre sist jeg sjekka....
Men noen er kanskje mer jorda enn meg her....

Forresten er Tao veldig lite alternativt, 500mill mennesker digger det i Kina....
GjenopprettetMedlem
Fikk en bok om CrimeThink i betaling for en masssasje jeg gjorde en gang. Minnet først om mye anarkistisk tankestoff jeg husker fra min ungdom, slik at jeg la den vekk og tenkte at de der greiene er jeg jo kommet forbi. Men en dag bestemte jeg meg for å slå opp bare på måfå og at der skulle det være noe nyttig for meg.

Den siden jeg kom til tok opp "folkevitenskap" i motsetning til "den vitenskaplige metode", og det handlet nettopp om utforskning av livet som en kreativ aktivitet, en folkevitenskap der man selv lærer hva som fungerer og ikke fungerer i motsetning til å akseptere sannheter fra andre. Liljee hadde noen fine betraktninger om frykt for en stund siden, og fryktløs folkevitenskap er jo en fantastisk utgangspunkt for å trene på å være menneske.

Dag
SEO Crawler
"Bjørnedanser":

Kan noen, kanskje Torstein forklare meg hva Tao og dollar har til felles?

Verdens støv har da lite med dollar å gjøre sist jeg sjekka....
Men noen er kanskje mer jorda enn meg her....

Forresten er Tao veldig lite alternativt, 500mill mennesker digger det i Kina....

Jeg har vel ikke akkurat sagt at de har noe til felles.
Det var heller ment som om det var en motsetning,
dyktig forent i ulike lettvinte salgstricks...

Men sant å si er vel det også for enkelt...

Hva er Tao? Drister meg ikke på en definisjon  :P  :innocent2:

"den Tao man snakker om, er ikke den virkelige Tao"

Ord er en reduksjon.
En ting har allerede blitt begrenset, med en gang med benevner den.

(og jeg har snart 15 hundre innlegg her.... :exclaim:  :razz:  :innocent2:  :-X  >:( :eusa_liar: :wub: )

Det er artig og litt snodig å observere hvordan skrivende, lett cybersuggererte mennesker som oss,
  kastes rundt av "tilfeldighetenes vinder". Vi kan studere astrologi eller annet, og lage teorier om hvorfor,
  men blåses hit og dit likevel.

Jager etter nytelse, flykter fra smerte. (Han var inne på noe Gautama Siddharta)

Kastet mellom såre følelser og atskilthet, balanse/ro og denne "plussubalansen" som så lett mistas
  for en åndelig tilstand (fordi det føles så godt)

Det som er ekte i oss, er urørt av dårlige og gode følelser.

Ajajaj - Livet er godt. Samsara er ett med nirvana.
  Hvor verdifulle er ikke våre høyt elskede illusjoner, våre verste egenskaper, alle ting
  som gjør at vi brenner oss på fingrene. AH!

Å brenne fingertuppene er Veien. Å gå på en smell er velsignelsen.
  Faren er størst når alt går rett, alle ting ser lyst ut, og kråkene skiter roser.
  Da skal man huske å stoppe opp, puste oppmerksomt og finne fokus.

Jeg går straks og trommer for elva som renner her nedenfor huset.
  Alltid og aldri den samme elva.
  Hvor lenge den har vært her, vet gudene (og vitenskapen  :respect:)

:beer:  (elvebrus)