Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Resultatet ble dette:

Ville du sendt denne videre?

Ofte får jeg slike *lykkebrev* pr. e-mail eller pr. sms… lykkebrev som lover gull og grønne skoger om at *dersom du sender meg videre til så og så mange venner, kommer hell og lykke enten i form av mange gode venner, lykke, kjærlighet eller økonomiske goder inn på din vei*…*dersom du IKKE sender meg videre… vil det skape problemer på din vei ved enten å miste venner, gå i økonomisk tap bla bla bla.

Vennligst IKKE send meg flere slike. Har DERE tenkt over at dette er rett og slett trusselbrev?

Så… dette brevet er IKKE et slikt lykkebrev. Dere blir ikke rikere av å sende det videre. Dere får heller ikke flere venner. Ei heller mer lykke på deres vei. Ei heller kjærligheten. Jeg sender det til dere for å fortelle hva jeg syns om dette. Kunne jo hende dere er enig?

For vet dere hva? For å oppnå venner, lykke, kjærlighet og ikke minst økonomiske goder så må man JOBBE for det. Et brev som disse såkalte lykkebrev ordner ikke dette for noen. Det er bare tull og tøys.

Slike brev er heller med på å skape angst i folk. En unødvendig angst for at nettopp disse *profetiene* skal gå i oppfyllelse ved at man ikke videresender disse til andre. Slike brev lurer enkelte straka vegen opp i skyene og TROR at dette er løsningen på ting. *Dersom jeg sender dette brevet til ti pers, så kanskje jeg endelig får litt lykke inn i livet… eller penger*

Jeg har kastet alle slike brev. Og jeg lider ingen nød. Min egen lykke skaper jeg meg selv. Det som skjer rundt meg er ment til å skje, og kommer ikke av at jeg ikke har sendt videre disse *angstbrevene* 

Vil dere være med på å sende disse brevene rundt? I tro om at dette virker? Vil dere være med på å skape angst og uro i folk? Eller være med på å lure dem trill rundt?

Tenk over det neste gang dere skal sende videre et slikt brev. Syns dere fortsatt det er morsomt?

Dersom dere er enig med meg… kan dere kanskje hjelpe meg i å hindre denne e-mail skremselspropagandaen som herjer folk e-mailpostkasser og mobiler hver dag!

Stopp denne Dritten… og skap heller egen virkelighet!
GjenopprettetMedlem
Ville dette blitt kalt et info-brev eller et såkalt nytt lykkebrev?

Jeg er drita lei slike emailer....å ønsker sterkt det går ann å gjøre noe med det! Men det er vel kanskje ikke mulig!  :shyone:
GjenopprettetMedlem
kunne ikke vært mere enig  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
DOnt worry BE happy now

sletter dem galant. uten skrupler ;)